Wat je even kwijt wil #67

Dankjewel, komt ook zeker wel goed. Ik werk in den bosch maar sta ook open voor een nieuwe baan maar ja waar begin je… eerst een huis of eerst een baan?

1 like

Als er vloerverwarming met warmtepomp is kunnen ze beter een uitbreiding aanvragen voor koeling via dat systeem, werkt prima.

Qua je bezwaar over de tuinen zou ik gewoon een beetje in de gaten houden en direct de gemeente erop afsturen indien het gebeurt, dat kan anoniem.

3 likes

Er is helaas geen warmtepomp maar stadsverwarming! Geloof niet dat zoiets dan kan hè?

Ja misschien dat ik dat met die voortuinen wel doe al voelt het ook wel heel erg… nouja weet niet of ik zo’n buur wil zijn :joy: en in de achtertuinen heb ik sowieso niets te zeggen natuurlijk. Maar we gaan het zien. Misschien valt het wel mee en zet iedereen lekker veel groen in hun buitenruimtes!

Oh ja met stadsverwarming zal het wel anders zijn, daar ken ik eigenlijk niets van. Maar ik ben ook gewoon geen fan van airco omdat het zeer lokaal is waardoor het comfort eigenlijk niet zo aangenaam is met tocht ed., dat is veel minder als je met klimatisatievloeren/plafonds werkt.

Als het nieuwbouw is ga je waarschijnlijk wel voorschriften kunnen vinden in de vergunningsdocumenten van je verkaveling, vandaag de dag zijn die ook zeer specifiek waardoor er minder ruimte voor interpretatie is, als het een groot project is zoals jij het omschrijft is de kans er wel dat de gemeente dit ook wel wat gaat opvolgen.

Wellicht moet je even de tijd nemen om je buren van mens tot mens te leren kennen voordat je je zorgen gaat maken of gaat bemoeien met hun tuinen, airco etc. Je woont naast ze en kunt er ook niet zomaar weg, je wilt niet direct gezien worden als vervelende bemoeial toch? Belangrijker nog: je hebt er echt niks over te zeggen:

40 likes

Huh dat is toch precies wat ik zeg?

2 likes

Wat voor mij werkt is om de kern uit een knoflook te halen, heeft echt mn met knoflook gevulde leven veranderd.

2 likes

Nee je zegt toch dat a. je ze niet kent en b. je je zorgen maakt?

1 like

Nou zorgen is een groot woord, ik zei dat ik bang ben voor tegel tuinen. In het algemeen, niet perse vanwege deze mensen. Volgens mij legitiem want gaat uiteindelijk om de leefbaarheid van onze planeet en daar is nogal een probleem gaande?

Verder zeg ik ook c. dat ik er niets over te zeggen heb, d. dat ik mij er niet mee wil bemoeien (en het dus ook niet doe!), e. dat het misschien hartstikke meevalt en dat “we” eerst wel zien hoe het loopt.

Edit: een iemand zegt “gewoon doen” (aanspreken over die airco’s) en daarop reageer ik dat ik dat niet wil doen, geen bemoeial wil zijn en dat ik verder niets over die mensen weet en zelf niet heilig ben etc, en een ander zegt dat ik via de gemeente waarschijnlijk wel melding kan maken over de tuinen als dat niet volgens de voorschriften gaat en daarop reageer ik ook dat ik eigenlijk niet die buur wil zijn en dat het misschien allemaal reuze mee valt en super groen wordt. Ik snap echt niet waarom ik nu wordt aangesproken op dat ik mijn buren van mens tot mens moet proberen te leren kennen etc.

Nouja ik had misschien m’n “zorgen” erover niet moeten uitspreken want ja dan kan je zulke reacties verwachten. Maar ik was zeker niet van plan allerlei conclusies over mijn buren te trekken of mij te gaan bemoeien.

3 likes

Zo groot als je het nu maakt is het niet bedoeld hoor? Ik denk vooral: je gaat binnenkort langs die mensen wonen, misschien moet je je nog niet zo bezig houden met wat ze wel en niet doen en gewoon lekker fris starten. Je kunt je er namelijk wel aan storen in het kader van klimaat etc (wat ik snap he) maar je hebt echt niks te zeggen over wat ze doen en laten op eigen grond en hun individuele airco aanschaf gaat het verschil niet maken. Ik beschuldig je verder nergens van het daadwerkelijk bemoeien of ingrijpen of iets.

6 likes

nou het is wel weer duidelijk wie er broers heeft en wie niet

11 likes

Ah wat kut, een vriendin van me is in DB best snel aan iets gekomen (wel takkeduur volgens mij) zou wel kunnen vragen via wat. En wil best m’n oren en ogen open houden

1 like

Oké ik vatte het meer beschuldigend op dan je het bedoelt hebt. Scuzi. Ik begrijp de opmerking nog steeds niet zo omdat ik dat zelf letterlijk zei, en het dus ook precies m’n “plan” is (voor zover ik dat heb. Ik ga daar gewoon wonen :joy:). Maar ik ga dat doen! Thanks.

7 likes

Ja graag!!

1 like

Pfff ik wil voor mn rijbewijs gaan. En ik dacht je belt gewoon een rijschool en je krijgt alles in een haha. Want dat had mn moeder me wijsgemaakt die in de tijd van de eerste auto haar rijbewijs heeft gehaald.
Maar goed ik heb in ieder geval een proefles geregeld en ga me straks inschrijven voor die theorie shit en dan zien we wel weer verder.
God sta me bij.

11 likes

Eerder god sta ons bij

43 likes

Ik ben in londen in het tate en er staat een volkomen oninteressant iemand echt luidskeels zijn commentaar op de kunst te leveren. In het Nederlands. Dingen zoals “had ik ook kunnen maken” " dit mag geen kunst heten, geef mij maar van gogh" “dit is zeker door een gehandicapte genaakt” en nog meer van die pareltjes.

15 likes

Jaa als ik mn rijbewijs heb kom ik met @Jumpsuit naar brabant!

8 likes

Zou echt schitterend zijn als je hem net voor je wegloopt “hou toch je bek sukkel” toevoegt of zo.

2 likes

Ik heb dit ooit een keer gehad, iemand stond een heel verhaal te houden over een schilderij alleen ze stond bij het verkeerde schilderij. (Het schilderij waar ze het over had hing achter haar.) Dat heb ik aan het eind van haar verhaal ook even heel onschuldig gezegd.

11 likes