Wat je even kwijt wil #67

Ik ben bij een cursus van de open universiteit, en ik ben bij de bejaardensoos aanbeland

16 likes

Ik heb zulke lekkere (taart) sloffen besteld om morgen te trakteren, kijk er echt al dagen naar uit :joy::joy: slof is echt mijn favo taart/gebak. Denk dat ik van elke soort een stukje neem :face_with_hand_over_mouth:

16 likes

Ben hier net naar de gun range om voor de eerste keer te schieten en wow is echt niet zoals in de films. Voelde mij in het begin er niet echt thuis maar de mensen hebben alles uitgelegd en getoond. Had echt zo’n community gevoel wat zeer angstaanjagend is.

6 likes

Waar is hier? België? Of ben je op vakantie?

2 likes

Ja bij mij hier, in België.
@monkeyslut de wapens zijn veel zwaarder dan verwacht. Het geluid, zulke luide knallen en had dan oorbescherming op.

2 likes

Ja zo’n heel raar gevoel toen de instructeur de wapens toonde en uitleg gaf. En dan was er een die heel goochelaar gewijs een tiental wapens uit zijn zak hield en voor alles een verhaal gaf. "Ja dit is in een uit WO1 en heb ik in 1964 gekocht, zit heel wat kracht achter. Ik zou eerder dit pakken (haalt jachtgeweer boven) "

Aah ik zie echt films waarbij personages met één wapen in elk hand schieten terwijl ze er nog een koprol in de lucht bij doen. Dat gaat niet, door het gewicht en ook door de kracht die het wapen tegengeeft.
Er wordt zo losjes mee omgegaan, als ik dat mag zeggen.

3 likes

AI is dan helemaal de toekomst, maar ik moet chatgpt minstens 1x per dag verbeteren wanneer ik een vraag stel.

3 likes

Ik kreeg ook de advertentie! Ik geloof dat ik ze gehad heb maar weet het niet meer zeker, heb dus m’n vaccinatie registratie opgevraagd bij de overheid. Er staat me iets van bij dat ik stickertjes in de vorm van een egel (?) kreeg en dat ik er 2 of 3 gehaald heb, maar ik weet het niet 100% zeker.

1 like

Recruiters zijn echt desperate ik werd gebeld door iemand die zei dat ik recent contact met hen had opgenomen, dat was 2 jaar geleden…

Ik heb gisteren orka’s in het wild gezien en het was fantastisch :two_hearts:

75 likes

In de fjorden in noord Noorwegen!

9 likes

Ik heb net zooo lekker 2,5 uur met m’n kleine babynichtje geknuffeld :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Bedankt voor deze reactie, ik wist niet dat je dat kon opvragen! Heb ik nu ook gedaan :slightly_smiling_face:

3 likes

Oh wauw zo vet! Echt m’n droom

1 like

sorry wil niet partypoopen maar ook “in het wild” orkas kijken is zelden ethisch, in ieder geval in noord noorwegen niet

kunnen alle bedrijven wel zeggen dat ze duurzaam zijn en de walvissen niet storen maar eigenlijk is het van de zotte dat er tientallen boten per dag op zoek gaan naar die beesten

vaak komen ze een stuk dichterbij dan de bedoeling is, verzieken ze de mogelijkheden voor gedegen onderzoek naar de dieren en verstoren ze toch vaak aanzienlijk de leefomgeving (en maken de soort dus kwetsbaarder)

(geen aanval hoor!! het is moeilijk om door de marketing ook het tegengeluid te vinden en ik snap de aantrekking volledig)

42 likes

Vandaag zou mijn moeder 63 zijn geworden, ik heb maar een fles wijn opengetrokken om op haar te proosten.

64 likes

Ik hou niet van wortels zo eten want vind t altijd zo’n droog gebeuren maar heb ze gisteren in een fitgirl bui toch meegenomen maar deze zijn echt lekker juicy??? Wat is dit

3 likes

Ik heb vorige week ook in een opwelling wortels gekocht, terwijl ik er niet eens van hou, maar ze waren afgeprijsd :sweat_smile:

Oh helemaal met je eens hoor, ik zag dat er hier zelfs plekken zijn waar je met orka’s kan zwemmen! (Mij niet gezien) Maar het is zeker een toeristische trekpleister. De kleine bootjes kwamen erg dichtbij. Er waren ook een paar “gewone” zeilboten, daar zwommen de dieren zelf ook op af. Wij waren er met een elektrische boot tientallen meters bij vandaan en zijn niet dichterbij gekomen. Ik vond het een erg bijzondere ervaring, en kon met zowel het blote oog als met verrekijker de dieren erg goed zien. Wel echt een droom die uitkwam. Maar zeker, die onethische kant is er absoluut.

5 likes