WTF
Ja dat heb ik ook.
Maar wist ook niet wat te zeggen en voel me nu extra bewust van mân lichaam.
FijnâŠ
PffftâŠmannen
Ik heb dit ook een keer gehad, dat iemand die ik vaag kende en al een hele tijd niet had gesproken echt een superlieve voicememo stuurde met een heel verhaal en daarna opeens vroeg of ze bij mijn bedrijf wellicht haar konden inhuren. Ik was er gewoon een beetje verdrietig van en heb volgens mij gewoon nooit meer gereageerd
Als je wilt, kun je zoân opmerking zeker melden bij HR of vertrouwenspersoon. Ook zonder verdere confrontatie aan te hoeven gaan.
Kan echt niet dit. Zou zeker melding van maken.
Snap ik! Is er iemand waar je dit kunt melden? Echt doen hoor!
Ja herkenbaar, kreeg er ook echt een sad gevoel van. Je voelt je een beetje voor de gek gehouden. Heb ook niet meer gereageerd
Lief dat jullie zeggen dat ik het moet melden. Maar hij is mân indirect leidinggevende en zoân reactie is natuurlijk direct terug te leiden naar mij. Echt geen zin in dat gezeik.
Stom dat hij me nu in zoân positie duwt dat ik het gevoel heb iets fouts te doen.
was er verder niemand bij?
Wow dit is echt niet oke! Ondanks dat je op dat moment niet wist wat te zeggen, kun je er misschien nog op terugkomen dat je de opmerking niet gepast vond. En wellicht ook een melding maken bij HR of een vertrouwenspersoon. Je moet je wel veilig blijven voelen op de werkvloer.
Mân halve teamâŠ
oh, nou enerzijds kut dat niemand op het moment iets gezegd heeft, maar wel fijn dat je dan getuigen hebt. wellicht dat een van hen namens jou een klacht kan indienen?
Dan zou ik hier zeker een melding over maken! De melding kan dan terug te leiden zijn naar je halve team.
Blegh nu voel ik me niet alleen stom over zân opmerking maar over wat ik er nu mee moet.
Moet ik hem mailen (wil je mijn borstomvang niet meer bespreken aub.), moet ik het melden. Wil het gewoon vergeten.
Stom he, iemand geeft jou een naar gevoel en nu moet jij er opeens iets mee.
Ja precies dat
Je bent vrij om hiermee te doen wat je wilt. Hij is ongepast geweest, maar als jij het wilt vergeten is dat ook prima. Jouw lijf, jouw grenzen, jouw keuzes. Je wordt nergens toe gedwongen. Ik snap de gedachte dat wij âvrouwenâ hier scherp op moeten zijn, maar je draagt niet de verantwoordelijkheid voor de wereld op je schouders.
Hoe is de relatie met hem en hoe is de relatie met je directe leidinggevende verder?
Volgens mij wat ik nu in jouw berichten lees doet het je toch best wel wat en voel je je er actief niet prettig bij.
Als je verder een goede relatie hebt met deze man en hij geen totale randdebiel is zou je kunnen overwegen om het gesprek aan te gaan en te zeggen âjij zei X en nu voel ik me Y en dat grijpt me erg aanâ. Of je kan naar je directe leidinggevende gaan en vertellen wat er gebeurde en hoe je je voelde en dan kan die je of advies geven, het gesprek samen aan gaan, vragen wat je wil.
Ik weet verder geen context en hoe jullie in je team en je bedrijf met elkaar omgaan. Dat voorop gesteld. Maar blijkbaar zag hij dit niet als ongepaste opmerking want anders had hij dit niet gedaan waar het hele team bij was. En was het mogelijk een hele grote inschattingsfout waar jij je nu heel vervelend over voelt. Ik denk dat je in principe best dat gesprek aan zou moeten kunnen gaan (en nogmaals ik heb geen context, dit kan jij zelf beter bepalen) en vertellen hoe je je voelt door zoân opmerking en dat je je nu in essentie niet meer veilig voelt bij hem.
Je zou ook met een vertrouwenspersoon kunnen sparren hoe je dit kan handelen en het beste kan aanpakken/aangeven. Of met iemand anders uit het team even schakelen van âik vond dit niet ok vond jij dat ookâ en eventueel met iemand anders terugkoppeling geven.
Het is heel makkelijk om te roepen âmeld het bij hrâ maar ik weet niet of dat jou helpt, wat je ermee wil bereiken (als in letterlijk, wat wil je dat er gebeurt, een gesprek met hem, een aantekening) en of het ĂŒberhaupt zinvol van je energie is. Hangt namelijk ook helemaal af van hr bij jouw bedrijf en dat kan jij ook veel beter inschatten dan wij hier.
Het zou kunnen zijn dat hij het als relatief onschuldig opmerking zag en jij het als grensoverschrijdend ervaart. En dat gebeurt, en dan moet je daar wat mee. Jij omdat je een rotgevoel hebt en hij omdat hij moet weten dat het niet ok was en de mogelijkheid moet hebben om zân excuses aan te bieden en het niet meer te doen.
En omdat ik het belangrijk vind om nog een keer te herhalen, jij weet of dit van toepassing is en hoe dit te interpreteren. Want als je zegt âhij gaf me altijd al kriebels en dit is eindelijk eens concreetâ dan gaat het natuurlijk niet op. Maar als jullie relatie positief en prettig was dan zou het gesprek aangaan mogelijk kunnen werken.
Ik vind de meteen naar HR reacties ook wel kort door de bocht, ja natuurlijk is dat een optie maar ik denk dat je je af moet vragen of dat de eerste stap is die je moet willen zetten. Heb je een goede band met je direct leidinggevende? Waar je dit zou kunnen bespreken en evt samen het gesprek aan zou kunnen gaan waarin je aangeeft dat je dit grensoverschrijdend vond.