Wat je even kwijt wil #67

Blegh nu voel ik me niet alleen stom over z’n opmerking maar over wat ik er nu mee moet.
Moet ik hem mailen (wil je mijn borstomvang niet meer bespreken aub.), moet ik het melden. Wil het gewoon vergeten.

12 likes

Stom he, iemand geeft jou een naar gevoel en nu moet jij er opeens iets mee.

38 likes

Ja precies dat

2 likes

Je bent vrij om hiermee te doen wat je wilt. Hij is ongepast geweest, maar als jij het wilt vergeten is dat ook prima. Jouw lijf, jouw grenzen, jouw keuzes. Je wordt nergens toe gedwongen. Ik snap de gedachte dat wij ‘vrouwen’ hier scherp op moeten zijn, maar je draagt niet de verantwoordelijkheid voor de wereld op je schouders.

75 likes

Hoe is de relatie met hem en hoe is de relatie met je directe leidinggevende verder?

Volgens mij wat ik nu in jouw berichten lees doet het je toch best wel wat en voel je je er actief niet prettig bij.
Als je verder een goede relatie hebt met deze man en hij geen totale randdebiel is zou je kunnen overwegen om het gesprek aan te gaan en te zeggen “jij zei X en nu voel ik me Y en dat grijpt me erg aan”. Of je kan naar je directe leidinggevende gaan en vertellen wat er gebeurde en hoe je je voelde en dan kan die je of advies geven, het gesprek samen aan gaan, vragen wat je wil.

Ik weet verder geen context en hoe jullie in je team en je bedrijf met elkaar omgaan. Dat voorop gesteld. Maar blijkbaar zag hij dit niet als ongepaste opmerking want anders had hij dit niet gedaan waar het hele team bij was. En was het mogelijk een hele grote inschattingsfout waar jij je nu heel vervelend over voelt. Ik denk dat je in principe best dat gesprek aan zou moeten kunnen gaan (en nogmaals ik heb geen context, dit kan jij zelf beter bepalen) en vertellen hoe je je voelt door zo’n opmerking en dat je je nu in essentie niet meer veilig voelt bij hem.

Je zou ook met een vertrouwenspersoon kunnen sparren hoe je dit kan handelen en het beste kan aanpakken/aangeven. Of met iemand anders uit het team even schakelen van “ik vond dit niet ok vond jij dat ook” en eventueel met iemand anders terugkoppeling geven.

Het is heel makkelijk om te roepen “meld het bij hr” maar ik weet niet of dat jou helpt, wat je ermee wil bereiken (als in letterlijk, wat wil je dat er gebeurt, een gesprek met hem, een aantekening) en of het überhaupt zinvol van je energie is. Hangt namelijk ook helemaal af van hr bij jouw bedrijf en dat kan jij ook veel beter inschatten dan wij hier.

Het zou kunnen zijn dat hij het als relatief onschuldig opmerking zag en jij het als grensoverschrijdend ervaart. En dat gebeurt, en dan moet je daar wat mee. Jij omdat je een rotgevoel hebt en hij omdat hij moet weten dat het niet ok was en de mogelijkheid moet hebben om z’n excuses aan te bieden en het niet meer te doen.

En omdat ik het belangrijk vind om nog een keer te herhalen, jij weet of dit van toepassing is en hoe dit te interpreteren. Want als je zegt “hij gaf me altijd al kriebels en dit is eindelijk eens concreet” dan gaat het natuurlijk niet op. Maar als jullie relatie positief en prettig was dan zou het gesprek aangaan mogelijk kunnen werken.

29 likes

Ik vind de meteen naar HR reacties ook wel kort door de bocht, ja natuurlijk is dat een optie maar ik denk dat je je af moet vragen of dat de eerste stap is die je moet willen zetten. Heb je een goede band met je direct leidinggevende? Waar je dit zou kunnen bespreken en evt samen het gesprek aan zou kunnen gaan waarin je aangeeft dat je dit grensoverschrijdend vond.

9 likes

Maar ook of je dat überhaupt wilt? Het lijkt in dit topic net een verplichting voor @Schorem maar daar gaat ze toch zelf over?
Ik wil niet alles erbij betrekken maar deze zwangerschap is al moeilijk genoeg en ze hoeft echt niet ook nog mannen op te gaan voeden.
En ook dit geldt alleen als je het niet wilt, want als je wel ermee iets wil steun ik het natuurlijk ook. Enige wat ik wil benadrukken is dat het jouw keuze is

24 likes

-weg-

Dank voor je reactie, ga erover nadenken

5 likes

Ik vind jouw berichtjes heel fijn, dankjewel. De optie dat ik het niet hoef te doen, voelt al heel erg fijn. Dankjewel❤️

5 likes

Ik mag niet stemmen omdat ik de info over kiezerspas verkeerd heb gelezen :confused: kut

1 like

Kun je niet iemand nog machtigen?

2 likes

Laat het gewoon even bezinken en kijk dan wat je ermee wilt doen (als je er iets mee wilt doen). Je moet vooral doen wat voor jou goed voelt

Lijkt me prima gezien de band die jullie hebben. Snap echt dat je hier geen heel HR feest van wil maken als dit een collega is waarmee je normaal erg kunt lachen maar die nu eenmalig een uitglijer maakt. Als dit voor jou de boel oplost en ervoor zorgt dat je dat rotgevoel kwijt bent is dat alles wat er nodig is toch

3 likes

Dit valt me ook op eerlijk gezegd. Vooral nadat ze had aangegeven dat ze dat misschien niet wil.

3 likes

Ik vond dat ook best wel ingewikkeld!

1 like

Nee dat moet dan ook in die gemeente en ik kom daar niet en het is 120 km enkele reis

2 likes

Vandaag zat de kieslijst in de brievenbus. Dat ding is zo groot als een picknickkleed?

4 likes

Godverdorie ik ging een dutje doen, een goeie 1,5 uur geslapen, maar heb een nachtmerrie gehad :sob: zo fucked up en zonde van mn dut

5 likes

Kan je vast oefenen met het opvouwen.

6 likes

Ik vind dat echt een ramp. Waarom kan t niet digitaal. Ff bliep mn id kaart scannen. Op t plaatje klikken van t clubje waar ik op wil stemmen. Ff naar beneden scrollen naar een vrouw onder in de lijst. Klik klik en weg daar.

7 likes