Wat je even kwijt wil #67

Het bleek een retourpakket van te zijn van Only wat schijnbaar 2 maanden van de radar was :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik ben zo blij dat ik vanaf morgen niet meer hoef te slalommen om de verkiezings flyers heen.
Kom maar door met die teleurstelling dan kunnen we daarna weer door met de volgende ellende aka kerst.

11 likes

Nee kun je niet verwachten, maar de groep die wel een app kan downloaden waardoor je hun aankopen kunt monitoren en daar op in kunt spelen qua marketing en extra geld kan verdienen is veel groter, waardoor de niet digitale mensen de lul zijn.

2 likes

Of met de crompouce? :cry:

2 likes

Ik ben al bijna 8 jaar samen met mijn partner en heb hem vandaag pas zo ver kunnen krijgen om The Hunger Games met me te kijken. Hij vond het ā€˜wel leuk’ maar hoeft niet per se de tweede te zien.
:rage:

5 likes

Maar de tweede is de leukste!

6 likes

Ik kan echt janken van vermoeidheid. Ik lig naast mijn moeder in een hotel en ze ligt enorm te snurken. Die vrouw heeft slaapproblemen dus wil haar niet wakker maken, maar het gaat door merg en been.

3 likes

Ik probeer mijn kind zover te krijgen maar ik wilde het niet meteen afschrikken dus had ik het niet te bloederig voorgesteld, nu gaan we alsnog niet kijken want ā€˜zoals je het nu vertelt klinkt het echt heel saai’

6 likes

@Tubing ik tag je even want ik wil dat je dit ziet maar dit is voor iedereen die nu in app groepen zit waar mensen zich comfortabel genoeg voelen om racistische dingen door te sturen.

Zwijgen is medeplichtigheid. Als iedereen stil blijft en niemand zegt ā€œdit is niet ok, dit is buiten mijn normen en waarden en zou ook buiten de jouwe moeten zijnā€ dan valideer je racisme en rechts extremisme. Wie zwijgt stemt toe, letterlijk in dit geval want er komt geen weerwoord.

De lieve vrede bewaren is niet alleen aan ons (fatsoenlijke mensen die actief proberen niet racistisch te zijn) het is ook aan hun, degene die sneaky aan het testen zijn hoe ver ze kunnen gaan. Als je er wat van zegt dan ben jij niet de sfeer aan het verpesten, het racistische plaatje verpest de sfeer. Juist als je stil blijft wordt het erger.

En je hoeft niet een heel antiracistisch epistel te schrijven of de hele discussie aan te gaan. Zeg dat je het te ver vindt gaan, dat het je oncomfortabel maakt en dat je uit de appgroep gaat als het door gaat.
Weggaan is ook een signaal wat je kan geven, ook tijdens kerst ook tijdens een verjaardag.
Laat je niet tot de ongemakkelijke zwijgende meerderheid degraderen als iemand zich comfortabel genoeg voelt om extreemrechtse racistische drek voelt te spuien.

En het maakt niet uit of het je schoonfamilie je familie of je vrienden zijn, als je het bij mensen van wie je houdt of om wie je geeft al niet kan zeggen hoe zie je het dan voor je als het straks alleen maar erger wordt.

Bedankt voor het komen naar mijn Tedtalk

112 likes

Omg kruidenroomkaasbroodje :heart_eyes: dat was eigenlijk meer een hele emmer roomkaas met een broodje.

1 like

Na 1.5 week eindelijk weer naar m’n eigen appartement want m’n toilet renovatie is klaar! Het is zó mooi geworden, dat het slapen bij m’n ouders het zeker waard was :pray:t3:

6 likes

Welke optie kies je als je de post rapporteert? Ik heb er de afgelopen weken een hele hoop gerapporteerd maar ik krijg telkens een melding dat de post niet tegen de richtlijnen van FB is, zelfs bij hele hele hele racistische posts

2 likes

Pepernoten?

1 like

€1,40 voor een ijskoude oliebol :frowning:

Ik ben gister bij twee woonruimtes gaan kijken maar het was gewoon allebei afschuwelijk. Stemt me echt ontzettend niet positief

10 likes

Ik heb mezelf zojuist kotsmisselijk gegeten waarom doe ik dit :sob:

3 likes

Ik ben vrij maar ik voel me kut. Meh.

5 likes

Ik doe precies hetzelfde in de fb pagina van mijn dorp en geniet elke keer weer als ik bericht krijg dat de foto is verwijderd.

6 likes

Werd je wel in het Nederlands geholpen of moet de eigenaar van de kraam terug naar zijn eigen land?

19 likes

Twijfelgeval denk ik, met een oliebollekraam, is wel lekker Nederlands

4 likes