Zelf libelle heeft er een recept voor
ik heb cadeaus gescoord bij de flying tiger, allemaal ongeveer 2,50:
een dino-opgraafsetje
een boksende pen
magic twisty
allemaal onzin maar ja veel meer krijg je er idd niet voor
Het niveau van dat recept is even hoog als dat van Cynthia’s spek met dadels
Lipgloss of nagellak van Essence, blotting paper, een douchemuts, een set microvezel doekjes om je gezicht mee schoon te maken bij de Pri, een haarklem (ik wil er eentje met bloem lol), een lekkerschrijvende gelpen van Muji, een mooi kleurpotlood als diegene tekent, hand sanitizer, een mini-weekagenda of een notitieboekje bij Flying Tiger, een reep chocola, een cactusje
Ja. Wij gingen vroeger meestal wel gewoon naar de slager maar komt op hetzelfde neer. ( was ook meestal gemengd gehakt, dus varkens met rundsgehakt)
Echt gewoon zo rauw gehakt op je boterham. Met een klein beetje mosterd echt lekker.
Als je bv. gehaktballetjes maakt ofzo proef je dan nooit van het rauw gehakt?
Ik ga over mijn nek van die gehaktverhalen. Krijg je daar geen wormen van?
Ik heb die van mij ook net geschreven en een chocoladeletter + kraslot gekocht. Kruidvat heeft 1+1 gratis op sint snoep, aanrader
Nee want ik heb altijd geleerd net als @Juuldie dat je daar wormen van krijgt.
Ik ben ook in de veronderstelling dat steak tartaar ander vlees is? Waar je dan geen wormen van krijgt?
@FrozenFlame @Evert standaard opmerking als we barbecueën “het is maar kip, wat kan er mis gaan”
steak tartaar is toch rauw rundsvlees? Dus semi hetzelfde?
Nuja ik wil hier niet de rauwe vlees strijder worden maar ik en de mensen om me heen zijn er nooit ziek van geworden of kregen er wormpjes van.
Als het vlees vers is en goed bewaard kan het volgens mij geen kwaad.
En ik weet niet of die rauwe kip van hierboven echt was of een mop?
Maar rauwe kip zou ik ook niet eten
Nee klopt je wordt er ook niet altijd ziek van maar rauw vlees kan natuurlijk bepaalde bacteriën hebben, en omdat je het niet verhit, blijft het er wellicht in
Ikzelf heb wat gevoelige darmen en vind tartaar en filet American zo heerlijk maar vermijd het helaas wel omdat het niet altijd lekker valt (helaas!!)
Mmm ik geloof dat een van mijn beste vriendinnen mijn verjaardag is vergeten —> gemixte gevoelens hierover: . Wel een best of cd van Backstreet Boys gekregen (ja dat vind ik wel heel leuk). Verder geen rauw vlees gegeten deze dag, maar wel taart.
Jij bent mn redder in nood.
Ohhh ik hou echt van dit koude weer
In Duitsland serveren ze gewoon rauw varkensvlees op bruiloften, in de vorm van een egel. Gaat meestal ook als eerste op.
Ik ben echt zooo gevoelig de laatste tijd. Ik moest net huilen omdat mijn vriend vertelde over een uitvaart waar hij is geweest en ik het zo sip vind. Ik ken diegene niet verder maar het raakte me echt.
Ja ik heb geen idee of dit klopt maar ik dacht omdat steak tartaar gehakte biefstuk is en “coulanter” vlees dat je t wel rauw kan eten (zolang t maar vers is) en gehakt niet omdat dat allemaal random stukken zijn? Maar ik typ dit nu zo en het klinkt niet helemaal juist.
Eigenlijk wat @crazyplantlady zegt. En varkensvlees idd niet vanwege parasieten en kip niet vanwege salmonella.
Technisch gezien zijn die niet rauw toch? Zijn al gerookt
Door deze discussie heb ik iig onwijs trek gekregen in een broodje tartaar met ei en ui
Vandaag zijn mijn gordijnen gekomen voor de woonkamer en slaapkamer en wauwww wat een verschil, ben er zo blij mee wil nu zo graag verder gaan met decoreren in huis maar moet eigenlijk eerst echt de noodzakelijke dingen kopen meh (een wasmachine is wel handig bijvoorbeeld
)
En carpaccio klinkt misschien luxe maar is ook gewoon rauw vlees