Wat je even kwijt wil #68

Ja ik vind dat dus echt super dubbel (moet wel zeggen dat dit me aan het denken zet en ik niet zo goed weet wat ik er van moet vinden/een volgende keer er mee doe) werk zelf in een winkel en weet hoe frustrerend het is als mensen stelen, al komt het niet uit m’n eigen zak en zal de grote baas er niet direct iets van merken in z’n portemonnee, die winkel is wel mijn verantwoordelijkheid en als personeel voel je je ook machteloos ofzo want je kunt eigenlijk niks. Al valt dat allemaal idd in het niet bij de persoonlijke situaties van mensen die stelen, je weet niet waarom ze stelen, maar vind het echt heel lastig. Is niet alsof ik het dan ineens oké vind dat mensen stelen en je het maar moet laten gaan?

3 likes

Nee toch? Er is bij al mijn bijbanen altijd verteld : nooit iemand proberen te stoppen die weg rent en als ze je kassa willen geef je het gewoon mee.

Juist voor de veiligheid van het personeel

7 likes

Verschilt misschien per filiaal? Mijn zusje heeft op haar 15e wel eens een hele instructie gekregen hoe ze om moesten gaan met mensen die (probeerde te) stelen. Zij moesten er toen echt wel actief iets aan doen en er is toen wel eens een medewerker geweest die het hele dorp door achter iemand aan is gegaan en die kreeg daar heel veel lof over door het management. Volgensmij was dat toen bij wel meer winkels zo. Ook bij Lidl en Jumbo waar vriendinnen werkten hingen altijd foto’s van mensen die eerder hadden gestolen in de kantine met de bedoeling dat medewerkers ze dan zouden herkennen enzo.

Toen ik bij McDonald’s werkte werd er inderdaad wel gezegd dat je bij een overval niet moest tegenstribbelen. Wel met het verzoek erbij of je tegen de overvaller wilde zeggen dat die zelf de kassa moest komen pakken achter de toonbank ipv afgeven want dan kreeg die meer straf ofzo.

2 likes

Ja alsof je tijdens een overal zegt “kruip ff over de balie dan kun je het zelf pakken”, is toch gewoon alles meegeven wat ze willen en zorgen dat ze zsm weg zijn.

7 likes

Ik word net uitgenodigd voor een kraamfeestje, wist niet eens dat dat een ding was?? De dertig naderen is taai man

10 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Durf te vragen #8

Ik heb nu een kat en ik ben ZO gek op haar maar ik ben dus de hele dag liedjes aan het zingen tegen haar en ik realiseer me nu pas dat ik mogelijk echt niet goed bij mijn hoofd ben

20 likes

Dat is gewoon normaal hoor

54 likes

Ik vind het zelf ook wel afhangen van het type winkel. In een supermarkt of drogist verkopen ze natuurlijk artikelen die voor ons eerste levensbehoeften zijn. Ik vind het toch anders of iemand daar steelt of bij een juwelier het hele schap leeg grist of in een dure boutique met een tas vol dure kleding wegrent.

Aaf is build like a pixar mom!!!

2 likes

Dat is een lekker vage term ook, ‘redelijk’

5 likes

Weet je zeker dat dit geen phishing is?? Dit is echt gestoord

2 likes

Ja dit is zo belachelijk. Ik had ook eerst ergens een onbeperkt abonnement waar je internet steeds langzamer werd naarmate je meer gebruikte, ook in het kader van fair use. Onbeperkt in de praktijk bij veel aanbieders helemaal niet zo onbeperkt.

Ja super misleidend om het dan onbeperkt te noemen. Ik zou lekker overstappen naar een provider die wel echt onbeperkt is.

5 likes

“Hamburger aanslaan en stap naar achter doen, jij krijgt niet genoeg betaald om je druk te moeten maken om je leven”
Love mijn voormalige manager

24 likes

Veel provides hanteren zo’n “fair use beleid” in de praktijk, ergens in de kleine lettertjes staat dan van “onbeperkt is niet écht onbeperkt”
(Ook zo handig wanneer je internetproblemen hebt en je hotspot moet gebruiken voor je werk ofzo maarja)

4 likes

Ik ben wel benieuwd om hoeveel minuten dit gaat? Rare gang van zaken…

1 like

Ja onbeperkt lijkt me oneindig, en ja ze zullen zich vast ergens indekken maar noem dan een getal dan weet je waar je aan toe bent

2 likes

Jawel, je kan bij onbeperkt vaak gratis een nieuwe bundel aanschaffen. Je krijgt een x aantal gigabyte per dag en als dat op is mag je gratis aanvullen.

De reden dat er een fair use policy is zodat mensen dit niet als vervanging van een vast internet abonnement zien en het op die manier gebruiken.

3 likes

Ik heb mijn sociale batterij vorige week echt misbruikt. Kijk echt uit naar een solo date night dit weekend, lekker kokkerellen en serie kijken.

5 likes