Wat je even kwijt wil #68

Ik heb me ingeschreven voor een pottenbakcursus :grin: Ik wilde vorig jaar al, maar die cursussen zitten heel snel vol en ik was toen te laat. Nu meer geluk dus

39 likes

Nah, ik denk het niet. Heel de ellende begon precies en jaar geleden en nu heb ik er juist minder last van. Ik ben getest op andere allergieën (ben wel bekend met hooikoorts) en daar kwam verder niets uit. Dat heeft de KNO arts gedaan voordat ze die CELON behandeling wilde doen.

Ik gebruik nu wel Dymista tegen de hooikoorts. Maar dat kan ook niet de oplossing zijn geweest, dat is 1 van de neussprays die ik hiervoor heb gebruikt om mijn slijmvlies weer normaal te krijgen.

Na die immense verkoudheid heb ik er gewoon 100x minder last van. Zo raar. :sweat_smile:

6 likes

Ja pfoe echt niet normaal, ik ben in de afgelopen acht maanden ook vier(?!?!??!?!) keer ziek geweest. Daarvoor echt veel minder en ik ben ook niet in de kinderopvang gaan werken of zo

2 likes

Ik vraag me nog steeds af of dat (deels) door corona komt, toen we massaal alles desinfecteerden en afstand hielden enzo. Hoor je echt veel hoor dat mensen steeds vaker ziek zijn.

3 likes

Ik ben eergisteren samen met een vriendin getuige geweest vaan een scooterdiefstal. Die jongen had zijn scooter niet op slot geweest, en was snel naar binnen gegaan bij zijn werk om een bestelling op te halen. Toen hij zich 2 seconden omdraaide is zijn scooter meegenomen. Ik heb meteen het kenteken genoteerd, signalement opgeslagen, politie gebeld en ben naar die jongen gegaan toen hij buiten kwam. Ik wist niet meteen dat het zijn scooter was die gejat werd, pas toen ik hem naar buiten zag lopen werd het duidelijk. We hebben 2,5 uur buiten gestaan en het werd koud en donker. Toen eindelijk de politie kwam zijn we met hem meegegaan naar het bureau en hebben we een getuigenverklaring afgelegd. Het was inmiddels al middenin de nacht, en mijn wekker ging de volgende dag weer vroeg, maar ach ik zou willen dat iemand voor mij hetzelfde zou doen.

Gisterochtend toen mijn vriend die man zag rijden op de scooter van die jongen, heeft hij meteen mij gebeld en heb ik een foto gemaakt vanuit ons raam. Omdat hij eerst een afgesloten straat in reed, en dus weer terug moest langs mijn vriend had ik daar de tijd voor. Ik heb meteen de politie gebeld om dat allemaal te vertellen. In de middag is de wijkagent langs geweest zodat ik nogmaals kon vertellen wat er is gebeurd en wat ik die ochtend heb gezien. Daarna ben ik naar die jongen zijn werk gelopen en heb ik alles van die ochtend verteld.

Nu komt het. Hij heeft het nummer van mijn vriendin voor het geval hij of wij nog iets weten. Nu heeft hij haar gisteravond geappt voor die foto dat die man op die scooter reed. Hij beschuldigde ons ervan dat onze woorden niet kloppen, dat we gezegd hebben dat mijn vriend die foto hebben heeft gemaakt en dat nu ineens ik die foto heb gemaakt (wat maakt dat uberhaupt uit voor het verhaal?) Dat het allemaal wel heel toevallig is dat mijn vriend bij het raam stond (wat dus niet zo is) en dat we precies daar zaten op het moment dat de scooter gejat werd.

Ik ben echt een beetje teleurgesteld dat ik zoveel moeite heb gedaan en dit soort beschuldigingen naar mijn hoofd krijg. Ik zou willen dat iemand zoveel moeite voor mij zou doen als iemand zou zien dat mijn scooter gestolen werd. Ik heb niet voor mijn lol 2,5 uur buiten gestaan, ik had ook liever in mijn bed gelegen.

Sorry voor mijn dagboekpost maar ik moest dit even van mij af schrijven :joy:

30 likes

Ik quote mezelf even:

21 likes

Een Britse man is vermist geraakt op het eiland waar ik (deels) ben opgegroeid. Het eiland is zo groot als een postzegel en toch hebben ze na 2 dagen (en helaas extreme hitte waarbij zelfs het asfalt smelt) nog geen spoor van hem gevonden. Ik hoop toch nog zo op een goede afloop en blijf de hele dag het nieuws refreshen.

3 likes

Je verhaal klinkt (deels) herkenbaar! Heb ook een tijdje de Dymista gebruikt voor oa hooikoorts en had toen eigenlijk nergens last van (behalve van bijwerkingen van de spray).
Dus daarna heb ik ook een celonbehandeling gehad.

Vraag me in jouw situatie wel af wat die behandeling nog moet brengen als je nu nergens meer last van hebt…

1 like

Help mijn vriend wil de voortuin versieren voor het ek voetbal😩

19 likes

Echt, dan haal je wat spulletjes ter voorbereiding op de vakantie en ben je zo bijna €200 armer :sob::sob::sob:.
En dan zijn de sandalen nog tyfuslelijk ook, maar ach hopelijk zijn mijn voeten me dankbaar.

4 likes

ex-vriend

16 likes

Hij mag onze tuin wel komen versieren als het van jou niet mag! :orange_heart::lion:

6 likes

Hahahaha omg. Met kerst had mijn zus spacebrownies gemaakt en de rest in de diepvries gelegd bij mijn ouders. Kom ik zojuist binnen bij mijn ouders en zie ik er eentje op het aanrecht liggen.

Heeft mijn vader nietsvermoedend dat ding gegeten hahahaha. Nu staat hij high het onkruid weg te branden.

130 likes

Nou das ook wel een kutklus dus misschien was t wel met opzet :joy:

9 likes

Dit is echt een sitcom storyline hahaha :joy:

14 likes

Hij was ook totaal niet onder de indruk toen ik vertelde wat hij zojuist had gegeten, dus maybe haha!

16 likes

En wisten je ouders wel dat ze die gebakken had toen? Ik zou dit best ernstig vinden eigenlijk, zowel als dochter als als vader. Maar fijn dat hij er chill over is (en hopelijk is hij oke, ik heb alleen maar ervaringen van extreem kotsen met spacecake)

4 likes

Ik zou niet zeggen dat dit normaal of gebruikelijk is in ons gezin, maar zeker niet ernstig. Mijn vader heeft iig een chille middag.

20 likes

Jonge onze ouders zijn (voornamelijk) opgegroeid in de jaren 70 en 80, die hebben God weet niet wat geïnhaleerd, die schrikken echt niet van een beetje wiet.

Ik heb van mn vader geleerd hoe je spacecake bakt toen ik 18 was en dat is echt een brave Anton verder. Tis maar wiet.

33 likes

Gelukkig dat ie onkruid staat weg te branden en dat ie niet dacht: lekker, brownie mee naar m’n werk voor bij de koffie.

7 likes