Wat je even kwijt wil #68

Klopt inderdaad wat je zegt. In Vietnam is het wat gangbaarder om benen en schouders te bedekken.

@oelius gelukkig heb ik een fijne omgeving dus daar kan ik mijn ei wel kwijt.

@George klopt en ik volg fitroosje ook. Zou soms graag hun niveau van acceptatie willen bereiken.

Heb gisteren uiteindelijk wel besloten om ieta te doen en dan was het maken van Pho en heel de middag pokemon kijken haha.
Voel me in iedergeval wel weer even opgelucht na die enorme jankbui en kan ik alles even weer relativeren.

11 likes

Yes helemaal met de trein! Wij gaan vanavond pas door naar Sicilië uit Milaan maar in principe si het goed te doen hoor. Je moet alleen een beetje flexibel zijn want er gaat nog wel eens wat mis met de treinen, maar vind het treinpersoneel altijd behulpzaam als het toch wat anders loopt dan gepland en als je extra kosten maakt (wat wij nu wel deels gedaan hebben) krijg je dat eigenlijk altijd terug. Maar het is inderdaad verder een hele relaxte manier van reizen en in principe kun je vanaf amsterdam met drie treinen in Sicilië zijn dus dat is heel prima!

7 likes

Mijn vriend woont in een appartementencomplex en in hetzelfde pand woont een man met ernstige psychische problemen. Hij heeft al meermaals mensen in het pand bedreigd (waaronder mijn vriend), hij valt mensen lastig, heeft wel eens iedereens deuren beklad, en nog veel meer rare dingen. Er hebben al meerdere mensen aangifte tegen hem gedaan en er liggen ook stapels met klachten bij de verhuurder van het pand. Ik kwam hem vanmorgen zelf tegen, ik had mijn auto op de stoep staan op de alarmlichten en hij probeerde in te stappen aan de bestuurderskant, ik kon de deuren nog net vergrendelen gelukkig maar hij deed echt super onaardig en bleef ook de hele tijd staan kijken terwijl ik nog bezig was. Echt rottig want hij kan dus ook niet zomaar de woning uitgezet worden, maar het hele pand voelt zich onveilig door deze man… echt een rottige situatie want hij heeft waarschijnlijk ook meer hulp(verlening) nodig dan dat hij nu heeft. Maar dit is toch ook geen doen?

2 likes

Wat cool, hoe lang doe je daar over met die 3 treinen?

2 likes

In principe kun je nachttrein NL-Zürich, volgende dag overdag Zürich-Milaan en dan nog een nacht Milaan-Catania doen! Dus dan vertrek je de eerste avond rond half 9 (beetje afhankelijk waar in NL je vertrekt natuurlijk) en dan kom je rond 2 u ‘s middags op Sicilië aan twee dagen later

14 likes

Ik ken een verhaal als dit helaas van vrij dichtbij (vanuit de andere kant) en er is behoorlijk wat nodig wil iemand uit huis gezet worden en de juiste hulp krijgen. Echt intens triest dat dat zo gaat, en mega vervelend voor alle partijen.

4 likes

Ohhh echt de leukste dag van het jaar, de marathon :smiling_face_with_three_hearts: zo genieten (als toeschouwer)

6 likes

Dit valt me eigenlijk nog best mee als in: twee keer overstappen dan kun je best ontspannen gaan zitten zonder steeds op je horloge te kijken of je al je reisrommel alweer bij elkaar moet rapen ‘want je moet er zo uit’. Zoals jij het vertelt klinkt het als best goed te doen!

3 likes

Dit is echt een gesapige post maar ik was gisteren met mijn vriend naar de kermis geweest en ik had het zo ontzettend naar mijn zin gehad dat ik aan het eind van de avond moest huilen omdat het zooo lang geleden is dat ik me zo zorgeloos en blij heb gevoeld :face_holding_back_tears: Gewoon jaren al niet meer gehad dat gevoel na alles wat er is gebeurd. Had zelfs het gevoel dat ik het niet meer in me had de laatste tijd om nog echt van het leven te genieten ofzo. Het raakte me echt heel erg en kon niet ophouden met emotioneel zijn en huilen haha :sweat_smile:

122 likes

Oh dit snap ik zo goed! Ik ben onlangs na een kutperiode gaan battlekarten en toen ik na een half uurtje uit dat karretje stapte had ik plots het gevoel dat ik eindelijk aan “the other side” van alles beland was, ik werd er ook wat emotioneel van. Ik hoop dat je dat gevoel nog vaak mag overtreffen dit jaar!

15 likes

Ja het was precies dit ! Zo’n soort van kinderlijk plezier bijna dat ik echt jaren niet meer heb ervaren. Het voelde idd eventjes alsof ik er langzaamaan uit aan het komen ben en het was heel overweldigend. En dank je wel! Ik hoop dat jij je ook nog vaak zo mag voelen! :blush:

3 likes

Ik heb vanmiddag een tosti op met dahl en het was zo lekker!! Waarom heb ik dat niet eerder bedacht

6 likes

Is dat botsautos met 80 km/uur?

3 likes

https://www.nu.nl/economie/6308826/eierbal-gaat-nationaal-maar-voor-de-echte-moet-je-naar-groningen-komen.html

5 likes

Haha nee, het is een soort real life Mariokart met elektrische karts, racetracks die worden geprojecteerd en ook snelheidsbonussen en raketten die je op je tegenstanders kan schieten enzo. Ik had er op voorhand niet zo’n zin in maar het was echt waanzinnig leuk.

14 likes

Een anti-klacht: de trein die ik naar mn werk neemt stopt uiteindelijk op Schiphol. Maar vandaag niet door werkzaamheden. En het is daardoor ineens zo veel rustiger in de trein, terwijl die normaal super vol zit. Heerlijk rustig begin van de dag zo!

13 likes

omg ik had echt een heel verhaal getypt in ongemakkelijke momenten en toen besefte ik ineens dat ik de korte versie ervan al had gedeeld in een ander topic haha echt kut

5 likes

als in dahl op de tosti? of ernaast/erbij?

2 likes

Nee echt erop!! En geen kaas btw, gewoon als vegan tosti

2 likes

Ik heb saffraan honing gekocht en omg zó lekker, beetje door de yoghurt heen :heart_eyes: fantastisch.

Vast ook lekker in thee, over een broodje, van alles.

15 likes