Bevrijdingsdag is altijd met tompouce! En je moet jezelf afvragen: als je al die andere dingen niet leuk vindt boeit het toch niet? Zou dan eerder bij jezelf nagaan of je het erg vindt om op de bank te zitten met je tompouce en als dat het geval is, is er zoals is gezegd nog zoveel wat je kan doen. Hoeft niet eens Koningsdaggerelateerd te zijn. Als ik geen zin heb in een feestje of marktjes afstruinen ga ik ook wel eens een dagje naar Antwerpen ofzo.
Ik heb weer wat bijgeleerd haha! Dat een tompouce niet alleen bij Koningsdag is maar ook met Bevrijdingsdag
@Yzile Stress omdat ik het gevoel heb dat ik ook wat moet doen omdat iedereen om me heen op pad gaat, maar ik heb helemaal geen zin in al die dingen dus moet gewoon ownen dat ik een gewone zaterdag ga hebben zonder gekke plannen. Een soort FOMO dus maar dan net anders
@Bunnyslippers Antwerpen is nog niet eens zoân gek idee! Ik ga even naar last minute hotelovernachtingen kijken
Wettelijke ontslagvergoeding, schadevergoeding schending privacy, rechtsplegingsvergoeding en dan retroactieve indeling in een ander paritair comité met terugbetaling van niet-betaald loon, eeindejaarspremie, winstpremie en nog andere kleine zaken zoals dat ik blijkbaar ieder jaar een ecocheques twv. 250 euro had moeten krijgen die ik nooit heb gehad (alternatief als ze het andere comité niet willen inwilligen wel dat ik in een hogere schaal wordt ingedeeld omwille van mijn talen en kwalificaties).
Gedetailleerde berekeningen moeten nog gemaakt worden maar ruw geschat zou alles samen wel naar een jaarloon kunnen klimmen.
Maar het blijft natuurlijk ook een gok wat de rechtbank zal beslissen dus we zullen zien, wel spannend, als het goed uitdraait ga ik waarschijnlijk een extra master kunnen doen die me veel meer carrieremogelijkheden gaat opleveren.
Toen je âjaarsalarisâ schreef, ging ik automatisch bedenken wat ik daar van zou kopen als ik jou was. En toen las ik je laatste zin
Ik ben vannacht aan het werk in de merchandise stand van gladde paling iemand nog een trui of sok???
Hahaha hoor je zn muziek er ook bij? In dat geval succes en veel plezier!
Tijdens zijn show zijn we dicht, maar wel de voorprogrammaâs
Er zijn echt wel rustige andere dingen te doen dit weekend! Ik ben vanavond in de chaos van Utrecht naar een moeilijke boeklezing met improvisatiemuziek gegaan waar misschien 40 man in de zaal zat. Voelde heerlijk eigen en rustig, terwijl de stad gevuld was met zuipende feestgangers.
Had dit ook, altijd het gevoel dat ik iets moest doen omdat iedereen dat deed. En ik anders alle leuke dingen zou missen (terwijl ik het dus nooit zo leuk vond en vooral heel druk). Sinds een paar jaar blijf ik thuis, doe ik helemaal niks behalve netflix of een boek lezen op het balkon, en bevalt me zo goed haha. Hoop dat jij dat ook krijgt!
Ik heb dit ook altijd gehad, terwijl amsterdam echt zo verschrikkelijk is met koningsdag. Ik woon aan de gracht dus nu gaan we met vrienden een boozy oranje spelletjesdag doen terwijl we bootjes kijken. Veeeeel leuker dan platgedrukt worden in een menigte.
Even andere take maar ik heb dus een hond geadopteerd en ben amsterdam uit verhuisd drie maanden terug in de volledige overtuiging dat ik toch nooit zin heb in shit de laatste jaren en man ik heb fomo nu kijken of ik morgen nog iets kan regelen maarja voor mij is Koningsdag alles of niets en ben bang dat het op niets uitloopt helaas
Nog 3 minuten afzien van de bass geluiden van een hardcore kingsnight feest hier en dan rust
Edit: neeeee, ze zijn al 10 minuten over tijd.
Wat een gemiemel
Welkom op Viva!
Waar er niet wordt gefeest, maar geklaagd wordt over het feest.
Zoveel zin in de rommelmarktenđ
Ik ben inmiddels zelf ook aan t klagen want mn uitje verregend
Ik ben voor het eerst sinds jaren niet uitgegaan op koningnacht. Ik had er echt geen zin in. En nu ben ik al vroeg wakker en dus ook voor het eerst sinds jaren niet brak op mijn verjaardag. Voel mij helemaal volwassen en heb echt zin om straks lekker marktjes af te gaan.
Gefeliciteerd!
Onderweg naar de vrijmarkt, maar het regent best flink dus het zou me ook niks verbazen als er weinig kleedjes zijn
Ik ben aan het werk en zie de lokale roeivereniging door de Zaan roeien. Allemaal verkleed met iets oranje aan of op. Zie ineens iemand met oranje tiara en een oranje shirt aan. Superleuk om te zien!