hoor dit voor het eerst, om wat voor verzekering gaat het precies?
Aansprakelijkheid voor particulieren dus stel jij veroorzaakt bijv een ongeluk met de fiets of als voetganger en iemand lijdt daardoor schade en daarvoor is dekking (wat echt wel vaak is in bijv. verkeerssituaties) of je hebt een huisdier waarvoor jij risico-aansprakelijk bent en dat dier brengt schade toe aan ander keert zoân verzekering normaliter ook uit. Dat is leuk als het eens om wat kleins gaat wat stuk gaat maar als er lichamelijk schade bij zit kan om extreem veel geld gaan.
Schadeverzekering inzittenden/inzittendenverzekering is qua naam misleidend want de inzittenden of opzittenden van een voertuig zijn in principe al verzekerd op de WAM (en die is verplicht natuurlijk) maar de bestuurder niet. Die is op de WAM uitgesloten. Stel je hebt een eenzijdig ongeluk of bent zelf veroorzaker en je loopt zelf letsel op en kan bijv. een tijd niet werken dan kun jij naar alles fluiten als bestuurder zijnde. In het beste geval gaat het bijv. om wat kleine persoonlijke schade maar ook hier is: als je het nodig hebt en je hebt het niet kan het je letterlijk in de financiële problemen helpen.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk en jij hebt er overduidelijk meer verstand van als ik. Ik ben in beginsel tegen de verzekercultuur die tegen in Nederland heerst, niet eens zo zeer dat ik vind dat je de nieuwwaarde oid moet terug verwachten. Ik kan ook zeker niet hard maken tegen iemand die er significant meer verstand van heeft als ik waarom ik alsnog gevoelsmatig het idee heb dat maatschappijen daar waar kan alsnog een oor aan naaien en het liefst zoveel mogelijk geld in hun zak houden.
Wel een beetje jammer dat je meteen aanneemt dat het me niks boeit wat je opschrijft. Het boeit me jĂșist wel
Avp heb ik
Wist gewoon dat jij hier op ging reageren love it altijd interessant
En het is gewoon zuur als zoiets gebeurt en je zo âweinigâ terug krijgt maarja stel je zou nieuwwaarde terugkrijgen dan zouden premies ook weer veel hoger moeten zijn
De AVP was ik van op de hoogte en heb ik zelf maar de inzittendenverzekering had ik nog niet van gehoort, ga dat verder uitzoeken thanks voor de info!
Hahahah dat is dan ook wel weer teringdom
Ik heb gewoon echt een waanzinnige allergie voor mensen die bedrijven allemaal over een kam scheren en daar ga ik heel slecht op zeker als je gewoon eigenlijk geen idee hebt waar je over spreekt. Dat zie ik als paniekzaaierij.
En ik wil niet zeggen dat alle verzekeraars allemaal even goed zijn. Er zijn er een aantal waar ik zelf nooit zou willen werken en ik iemand die om raad vraagt noooooit heen zal verwijzen maar gemiddeld genomen zijn er bepaalde risicoâs waarvan het zich zeer zeker loont om die wel te verzekeren. Zoals een AVP of inzittendenverzekering. Inboedelverzekering bijv. weer minder boeiend afhankelijk van hoe die inboedel eruit ziet en wat je eigen geldsituatie is. Die twee kosten allebei een paar euro per maand met een dekking van 1 miljoen oid. Nou, rij maar eens iemand aan dan heb je het direct terugverdiend zelfs als iemand er maar even last van heeft. Dus iig heel goed dat je die AVP hebt, dat is als je geen auto hebt echt de meest noodzakelijke.
@Monica ja dat kan gewoon niet. Net als toen smartphones in opkomst waren was daar eerst nog bijna nergens een eigen risico voor op bijv. de inboedelverzekering en nu haast overal vanwege de hoeveelheid claims destijds. En bepaalde producten gaan gewoon van hand tot hand en worden bij meerdere claims gebruikt (denk in de categorie lelleke dure merkproducten en kleding). Mensen zijn echt schofterig :â)
Haha even geen reactie op iemand omdat de reacties ook niet over mij persoonlijk ging, denk ik? Anyway ik had idd de dagwaarde wel verwacht en ging er vanuit dat het niet veel was, maar ik schrok er wel van dat ze mijn e-reader gewoon op 19 euro zetten pffft. Wat is dat, na 2 of 3 jaar? Vind het echt zuur
Maar ja heb die reisverzekering ook voor andere noodgevallen, dus nou ja. Het is niet anders. Ben alleen bitter dat ik nu geld kwijt ben voor exact dezelfde bril en een slechtere e-reader Maar ja daâs niet anders, zal me leren beter op mijn tas te letten
Oh vlees nee dat zou ik ook niet doen geloof ik, de pasta waarschijnlijk wel tenzij het allemaal door elkaar zat.
Ik weet dit allemaal wel, maar in Aziatische landen koelen ze echt niet alles binnen Max 2 uur terug. Heb dan het idee dat als je het maar heet genoeg wokt het wel oké is.
Op zân minst wel een lekker laatst avondmaal.
Ugh krijg net een mailtje van het werk binnen over iets wat ik niet goed gedaan zou hebben (klopt niet, dus ook nog eens onterecht) die op zoân kut toon geschreven is met mân baas in cc. Maar dat gevoel wat je dan krijgt bij het lezen, zoân knoop in je maag, meteen warm en gewoon niet chill
Sowieso, het zal je maar overkomen. Echt wat een drama. En er wordt ook zo weinig aandacht aan gschonken (vind ik) als je bijvoorbeeld uit huis gaat.
Het was pas toen ik zelf in de branche werkzaam was, dat ik dacht euhm die verzekering is toch wel essentieel.
Ben wel benieuwd welke je hiermee bedoelt trouwens haha
Ik had een keer gekookt in Spanje, rond 21.00. Toen uitgegaan en 's nachts met mân zatte kop weer uit die pan gegeten die nog op het fornuis stond. Duurde echt een paar happen maar toen proefde en zag ik gewoon SCHIMMEL. Het was letterlijk in een paar uur tijd beschimmeld. Echt getraumatiseerd hierdoor. Voelde me zo goor.
Nu zou ik in elk geval in de zomer nooit meer iets eten wat langer dan twee uur uit de koelkast is geweest zoals @Luzarl ook zegt. Het was ook pasta met roomsaus en nog iets trouwens.
Paddenstoelen?
Haha flauw grapje maar schimmel wtf?!
Een vriendin van mij had haar pasta met saus ook een keertje een uurtje ofzo op het aanrecht laten staan. Was wel zomer maar vliegen hadden er direct al eitjes in gelegd Eet smakelijk
Ja van die pluizige witte die ook snel op aardbeien komt.
Deze
Volgens mij zaten er inderdaad champignons in en iets van worst ook.
Ik wist niet eens dat dit ĂŒberhaupt mogelijk was. Weer een illusie armer
Ik kijk zo uit naar het weekend. En dan vooral de dutjes die ik dan kan doen.
Gisteren wou mijn vriend gegrilde groente met biefstuk maken voor ons. En hij was helemaal naar de markt gegaan om groente te halen en was helemaal blij daarover, maar het duurde allemaal te lang vond hij, en de oven deed het niet goed, en ook waren de stoppen gesprongen en op de een of andere manier was hij zooo gefokt en gestresst erover dat hij begon te vloeken en te tieren. Hij zat helemaal van:â Ohhh wat ben ik toch een klootzak, oooohhh kijk mij ik ga naar de markt om fucking aubergines en een fucking courgette te halen wat een fucking eikel ben ik tochâ, terwijl hij agressief met een aubergine aan het zwaaien was. Het was zo funny echt net George van Seinfeld haha. Ik snapte ook oprecht niet waarom hij zo gefokt was, maar ik had echt buikpijn van het lachen.
Dit was echt zijn energy haha