Ik heb gewoon echt een waanzinnige allergie voor mensen die bedrijven allemaal over een kam scheren en daar ga ik heel slecht op zeker als je gewoon eigenlijk geen idee hebt waar je over spreekt. Dat zie ik als paniekzaaierij.
En ik wil niet zeggen dat alle verzekeraars allemaal even goed zijn. Er zijn er een aantal waar ik zelf nooit zou willen werken en ik iemand die om raad vraagt noooooit heen zal verwijzen maar gemiddeld genomen zijn er bepaalde risico’s waarvan het zich zeer zeker loont om die wel te verzekeren. Zoals een AVP of inzittendenverzekering. Inboedelverzekering bijv. weer minder boeiend afhankelijk van hoe die inboedel eruit ziet en wat je eigen geldsituatie is. Die twee kosten allebei een paar euro per maand met een dekking van 1 miljoen oid. Nou, rij maar eens iemand aan dan heb je het direct terugverdiend zelfs als iemand er maar even last van heeft. Dus iig heel goed dat je die AVP hebt, dat is als je geen auto hebt echt de meest noodzakelijke.
@Monica ja dat kan gewoon niet. Net als toen smartphones in opkomst waren was daar eerst nog bijna nergens een eigen risico voor op bijv. de inboedelverzekering en nu haast overal vanwege de hoeveelheid claims destijds. En bepaalde producten gaan gewoon van hand tot hand en worden bij meerdere claims gebruikt (denk in de categorie lelleke dure merkproducten en kleding). Mensen zijn echt schofterig :’)