Wat je even kwijt wil #68

Oh heerlijk! Die 2cweken vallen echt mee als je daarna weer heerlijk kan douchen!

3 likes

Allereerst kan @mikselke dit waarschijnlijk veel beter uitleggen dan ik maar ik ga mijn best doen.
Ik snap overigens heel goed jouw beredenering, maar verzekeraars (en alles wat erbij komt kijken) blijven nog altijd commerciële bedrijven. Zij gaan dus geen diensten aan blijven bieden waarop ze enorm veel verlies draaien. Verzekeraars zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

Hetzelfde geldt ook voor andere commerciële bedrijven, als iets niet goed loopt en je er verlies op draait, wordt het uiteindelijk uit de handel genomen/niet meer aangeboden.

Een andere optie zou zijn een niet te betalen premie, maar dan gaat niet alleen de premie van de bakfiets omhoog maar ook bijvoorbeeld de premie van jouw auto verzekering. Omdat met enkel de premies van de bakfietsen de schadelast niet gedragen kan worden.

Waar ik werk werken we met zakelijke risico’s, maar ook dan zie je dat verzekeraars bepaalde risico’s niet meer willen verzekeren omdat het risico gewoon te groot is. Als een gebouw dan bijvoorbeeld in de hens vliegt en vergaan is, is de schade echt niet te overzien. Daar kan dan geen premie tegenop.

4 likes

Waar denk jij dat verzekeraars hun geld vandaan halen? Daar is geen oneindige geldstroom aanwezig hoor. Het zijn inderdaad zoals @FrozenFlame zegt geen liefdadigheidsinstellingen. Om het te kunnen blijven betalen moeten ze dus of de premies flink omhoog gooien (en dat willen mensen dan weer niet betalen dus stoppen ze er mee) of stoppen ze maar zelf met de verzekering omdat het niet uit kan.

Met een verzekering dek je een bepaald risico af. Als jij de gok neemt door dat risico niet af te dekken en er gebeurt je wat dan moet je dus volledig zelf voor de financiële gevolgen in staan. En die overzien mensen echt niet altijd en daar worden dan andere mensen de dupe van.

Voorbeeld uit de praktijk: vrouw krijgt ongeval tijdens sportactiviteit. Loopt blijvend letsel op en de kosten lopen hoog op(zeg maar gerust tienduizenden euro’s die door haar zorgverzekering niet vergoed worden). Zij stelt haar sportvereniging aansprakelijk maar die is niet verzekerd. Ze worden wel aansprakelijk gehouden voor de gevolgen van het ongeval. Wie moet de financiële gevolgen dan dragen? De vereniging dus maar daar zit geen geld.

6 likes

Vanmiddag ga ik mijn hondje laten inslapen, wat een KUT gevoel. Jank de ogen uit mijn kop, maar het is beter voor haar, ze is 14 maar wat voel ik mij kut.

21 likes

Hee dat is logisch. Ze is toch al die tijd familie geweest. Sterkte en probeer vandaag een beetje rustig aan te doen

3 likes

Oh wat vreselijk verdrietig, ik snap je gevoel supergoed. ))): Sterkte en liefs. :mending_heart:

5 likes

Heel veel sterkte :heart:

2 likes

Dat is ook vreselijk verdrietig, je weet dat het er ooit aan komt maar dat maakt het niet makkelijker. Heel veel sterkte!

2 likes

Ik sta in de regen te wachten bij de bushalte (weet ik veel dat die niet overdekt is) moet nog 10 min!! En ben nu heel jaloers op alle mensen hier met een paraplu.

Ik was vandaag bij het archief van marketing en ik mocht spullen meenemen die toch weg moesten. Dus heb leuke kunst kaartjes, koffiebekers , en mode boeken.

23 likes

Fotoooo

2 likes
Samenvatting

Dat blauwe dildo ding zijn dus allemaal verschillende kaartjes. Een vriendin van me houd daarvan dus ik heb die voor haar meegenomen.
Dr waren nog meer leuke boeken maar deze was vooral over mode en de rest laat ik voor de leerlingen hier achter op een weggeef tafel.

7 likes

9 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Hondentopic

Ik zag net een ijsvogel vliegen in een woonwijk in Utrecht. :heart_eyes: wat een beauty

37 likes

Hij had vast al honger :sweat_smile:

2 likes

2024 is hierbij officieel afgeschreven. 2023 was grotendeels kut en nu 100% zeker dat 2024 ook grotendeels kut wordt. Godverdomme :smiling_face_with_tear:

4 likes

Vanavond bonbons maken bij de lokale bakker. Zin in :sunglasses:

20 likes

Oh leuk. Deel je het resultaat? En veel plezier!

3 likes

Als het niet al in mijn maag is verdwenen wel :joy:

Waarom dan?

4 likes