Omg
Maar waar stinkt het naar?
Ik kom echt nooit bij Zara maar ben geneigd er heen te gaan om te ruiken
Wat ik vandaag bij Zara Rotterdam rook is denk ik het beste te omschrijven als beschimmelde boterhammen en poep door elkaar
Ja dat is zo kut aan auto’s kopen he, haat dat. Ik zou een paar dingen opschrijven voor jezelf die een must zijn (bijv stoelverwarming/cruise control/bluetooth radio), en welke een ‘nice to have’ zijn (leren bekleding/dakraam/zuinig/etc). Dan kun je wat beter selecteren ook.
En je kan altijd een garagecheck laten doen voordat je ‘m koopt he, dan heb je wel wat zekerheid over of er verborgen gebreken zijn
Ja wilde we ook doen. Iemand die ik ken heeft een garage inde buurt, dus we dachten dan kunnen we een proefritje maken en even langsrijden. Maar die is er morgen niet . Dus even kijken hoe we dat gaan oplossen.
Vereist voor je eerste auto?!
@Vlek ik zou vooral kijken hoe hij rijd en zit en of er een correct onderhoudsboekje in zit eigenlijk
Ja kijk of er een onderhoudsboekje bij zit @Vlek . Check van tevoren of deze auto een distributieriem heeft en wanneer wordt aangeraden deze te vervangen. Kijk dan in dat boekje of het ook gebeurd is. In dat boekje zie je ook of de auto regelmatig een onderhoudsbeurt heeft gehad en er staan ook wel aantekeningen van de garage in over aankomende kosten (wat moet er binnenkort vervangen gaan worden).
Als je een rondje gaat rijden, let dan goed op hoe hij schakelt. Hoe voelen de koppeling en schakelbak?
Rem dan ook een paar keer goed om te kijken of de remmen niet versleten zijn.
Hahaha nee dit waren dus random voorbeelden he
Maar die voorbeelden zijn niet waar je op moet letten bij het kopen van een auto. Letten op extra’s als bekleding en zuinigheid zijn leuk en aardig, maar heb je niks aan als je langs de kant van de weg staat omdat je motor naar de klote is gedraaid
En doe even een kentekencheck op de site van de RDW. Ook wel fijn om te weten hoeveel eigenaren de auto hiervoor heeft gehad.
Stoelverwarming is een must en zuinig nice to have
Hier heb ik wat aan, dankjewel! Ik heb niet eens een idee van wat een distributieriem is. Zoals ik begrepen heb is de persoon waar ik het van koop zelf automonteur, en regelt hij het onderhoud en apk van een vriendin van mij. Dat maakt wel dat ik het al sneller vertrouw. Auto zag er op foto’s ook goed onderhouden uit.
Ik ga mij hier vandaag in verdiepen!
Dat is voor mij ook echt niet van belang hahaha. Maar ik snap wel hoe het bedoeld werd!
Pssst
Dit forum is opgezet toen EGF ging sluiten en heel veel ex-EGF’ers zijn meeverhuisd.
Ik pas 9 weken na m’n operatie eindelijk weer wat broeken
Ja met koptelefoon! Daarom vond ik het ook zo stom
Ah nee je hebt gelijk, ik dacht meer vanuit het perspectief dat je je nog aan het oriënteren bent op wat voor soort auto je wil kopen, maar lees nu nog een keer dat er al 1 auto is waar ze gaat kijken dus dan is dat idd niet meer zo relevant haha
Maar alsnog zou ik een second opinion inspectie doen eerlijk gezegd, want je kunt wel een proefrit doen en remmen testen en dergelijke maar als je niet heel veel van auto’s weet (ik bijv ook niet haha) dan merk je het waarschijnlijk alleen als het echt slecht is :’) In het land waar ik woon nu is zo’n pre-koop inspectie super gebruikelijk en dat vind ik echt een chill gevoel geven, dat je weet dat ze geen grote gebreken hebben gevonden.
Maar uiteindelijk blijft een auto kopen altijd een beetje een gok!
Ik had tickets voor een voorstelling in het DeLaMar, maar ik kan niet meer. Had net nieuwe tickets gekocht en zag toen dat je gewoon tickets kan ruilen voor iets anders! Dus nu ga ik ook nog naar een andere voorstelling, want had die andere tickets ook al zo lang geleden gekocht dat ik dat niet echt meer voelde. Vind dat echt een goeie service en een manier om mensen aan te moedigen wel gewoon naar het theater te gaan ook als er iets tussen komt!
Hahaaa vandaar de vertrouwdheid al zijn we inmiddels wel zo’n 15-20 jaar verder
Als het zo doorgaat, kan de Zara specifieke parfums uitbrengen die stinken naar de grote filialen in Nederlandse steden.
Ik was net in een winkel en daar was een moeder met 2 dochters van 2,5-3 en 5 of zo. De moeder vroeg aan de jongste iets, maar het kindje gehoorzaamde niet en toen ging de oudste dochter het nogmaals zeggen in iets makkelijkere bewoording. Toen werd die moeder dus boos dat de kleine wel luisterde naar haar oudere dochter. :’)