Wat je even kwijt wil #68

Ik had niet gedacht dat ik ooit zoiets zou doen maar ik heb net een melding gemaakt bij de gemeente omdat ik mij echt kapot erger aan dat er overal auto’s op de weg en op de stoep geparkeerd staan in mijn wijk, terwijl er ruim voldoende parkeergelegenheid is aan de rand van de wijk (op 1-2 minuten loopafstand). De stoep voor mijn huis is breed dus daar kan je nog wel gewoon lopen, maar het stoort mij toch, en in sommige stukken van de wijk is de stoep 1 auto breed en daar kan je als voetganger dus gewoon niet langs? Dan moet je op de weg (waar trouwens ook auto’s geparkeerd staan als dat een weg is voor twee richtingen, dan staat het aan één kant vol met auto’s.

Voel me een beetje vies maar het voelt ook lekker :joy: (heb in m’n melding overigens wel verzocht eerst te waarschuwen ofzo, want iedereen denkt blijkbaar dat het normaal is, maar goed)

7 likes

Hoezo eerst waarschuwen? Elke halve zool weet toch dat je niet op de stoep mag parkeren

4 likes

Ja weet ook niet, het is een wijk in aanbouw dus toen er eerst overal auto’s stonden dacht ik nog van ja, er gelden misschien nog niet echt regels. Maar nu elke keer als er een stuk straat en stoep af is zet iedereen z’n auto er gewoon weer neer. Dus eerst waarschuwen omdat het de norm is geworden?? Haha ik weet niet, ik wil niet perse dat iedereen bekeurd wordt ik wil gewoon dat het stopt :joy:

Maar zal er ook niet slecht om slapen als er wel bekeuringen worden uitgeschreven hoor.

Ik vind het ook gewoon zo irritant omdat er echt heel veel parkeerplekken zijn VLAK BIJ. niet eens 3 minuten lopen. Het is zo lui

1 like

Mijn dag begint direct met stom nieuws, heb er nu al geen zin meer in lol.

2 likes

Wat vervelend zeg. Kun je iets leuks gaan doen zodat het rot nieuws misschien wat naar de achtergrond verdwijnt?

1 like

Ik erger me hier ook dood aan en dan is onze stoep NIET breed genoeg om erlangs te kunnen en moet je met je kind over de weg lopen om om de auto’s te gaan :sob: en de gemeente geeft geen zier

2 likes

Misschien ga ik lekker ergens lunchen vanmiddag! Heb alleen nog een ziek grote to do list haha.

4 likes

Vind het ook echt heel raar dat de gemeente er geen zier om geeft. Want het is onveilig voor jou en je kind, maar ook mensen in bijvoorbeeld een rolstoel ofzo kunnen dan niet veilig en normaal door de wijk. Je zou ook denken dat als je een weekje lang mensen inzet om te handhaven iedereen het wel heeft afgeleerd :joy:

3 likes

Ik ben eindelijk, na bijna 8 jaar, geen student meer :partying_face::partying_face: duurde me dubbel zolang maar hey.

120 likes

Goed gedaan!! :clap:t3::smile: Ga je het vieren?

3 likes

Onze stoep is 2 tegels breed en daar kan je dus sowieso niet langs met een kinderwagen of rolstoel. En eigenlijk kan je er ook niet lopen want auto’s kunnen niet zo strak parkeren.
Het is officieel een woonerf en daarom hebben we geen stoep. Maar als ik met m’n kind op de weg loop en er komt een auto aan dan moeten we tussen de auto’s in staan en ze loopt zo traag en ik voel me dan zo stom dat die auto me moet zien en op me moet wachten.

Voorbeeld foto van wat er over is van de stoep. Sommige mensen hebben ook een struik ipv een hekje, das nog krapper.

3 likes

Nooit in mijn leven eurovisie gekeken. Mijn vriend ook niet en het leek hem stom. Nu kijken we al 20 min en gaan het waars afkijken haha

9 likes

Je kunt een handhavingsverzoek indienen bij de gemeente, daar moeten ze binnen een bepaalde tijd op reageren (en als ze het niet op tijd doen krijg je volgens mij zelfs een schadevergoeding haha). Als jij er niet langs kan me een kinderwagen (of bijv iemand in een rolstoel), dan moet de gemeente daar wat mee doen

5 likes

Je niet vies ofz voelen, de buurman van 3 deuren verder parkeert altijd zijn auto finaal op de stoep, door mij heeft hij al een aantal boetes gehad. Naar een aantal keer aan de deur geweest te zijn ben ik er klaar mee.

5 likes

Vroegâh vond ik de zomer zo geweldig. Lekker zonnen, zwemmen en een heerlijk kleurtje krijgen. Van de zomervakantie terug komen en kijken hoe bruin iedereen is geworden is (met zo’n vette glans op de wangen)

De zon voelde als een blije stralende boost voor het leven en je looks.

Bang, alles was een leugen. Het is het tegenovergestelde, het is slecht.

Nu voel ik me al schuldig en 'slecht bezig ’ na een dagje zwemmen en chillen in de zon.

Ja dat de zon helemaal niet goed voor je is, is nog moeilijk te accepteren :’(

3 likes

Wat zwaar voor je

45 likes

Zo moeten rondlopen is inderdaad erg zwaar en heftig.

Opstaan is zo veel makkelijker als het buiten licht is en je de vogeltjes hoort zingen

10 likes

Echt? Leer mij hoe… De enige keer dat het makkelijk zou zijn om op te staan is als Gaston voor de deur staat met een miljoen.

20 likes

Ja dat zou pas een GOOOOEEEEEDEMORGENNNN!! zijn

7 likes