Ben echt zo dom. Had zin in een hapjesplankje met restjes die ik nog had maar had geen zin om een snijplank te pakken dus zo uit de hand gedaan. Met de kaas en leverworst ging dat prima maar de fuet is natuurlijk veel harder dan leverworst dus moest meer kracht zetten en mesje ging zo door in m’n vinger
Ik heb dit zelf nu ook tegen de gastvrouw gezegd en ze begreep het volledig! We gaan binnenkort koffie drinken en dan geef ik de cadeautjes aan die kleintjes!
Ik zat net op het terras te lunchen en zag mensen zonnebrandcrème op doen. Echt super goed dat ze het überhaupt bij hebben en gebruiken maar hierbij de reminder voor iedereen dat er echt wel een flinke hoeveelheid op mag, en dat een erwtje echt verwaarloosbaar is voor de bescherming.
Het shotglaasje staat voor ± 45 ml.
Absoluut ik zou haar ook gewoon zeggen dat het niks voor me is en ik zou wat anders afspreken.
Maakte alleen een grapje
Ik begrijp je goede bedoelingen wel maar waarom typ je dit hier als je mensen op het terras het verkeerd ziet doen?
Omdat een deel van de mensen niet weet hoe ze SPF op de juiste manier moeten gebruiken en dat zal hier vast ook wel zijn. Vandaar hier ook een reminder.
Als je 45 ml voor een heel lichaam nodig hebt, kun je met een standaard fles Nivea zonnebrand (200 ml) je welgeteld 4x insmeren…
(Niet dat ik deze richtlijnen in twijfel trek he, in tegendeel. Maar even ter realisatie)
Alleen maar deels, het andere deel wordt met je brutosalaris verrekend. Alsnog beter geregeld dan in Nederland, want procentueel, dus als je minder verdient gaat er ook minder van je salaris af, maar het is niet alsof je er zelf helemaal niks voor betaalt.
Niet alles wordt vergoed trouwens, anticonceptie bijvoorbeeld niet
Edit: en beterschap natuurlijk!
Ik weet niet waar jij woont maar ik heb meer een reminder nodig dat ik een paraplu mee moet nemen als ik de deur uit ga. Vraag me af of mijn lichaam ooit nog zon gaat zien met deze vooruitzichten.
Is genoeg voor vier zomers hier in Nederland.
Nog 1 uurtje werken, maar ik kan niet meer. Het is super mooi weer en blehhh ik zit hier achter de laptop. Ben gewoon kapot moe.
Wanneer stopt de herfst eens?
Ik vind stemmen altijd zo’n gezellige gelegenheid, echt helemaal leuk (tot de stemmen worden geteld) (waar ik woon stemde je gisteren en stem je vandaag voor de Europese verkiezingen)
Dit klinkt misschien heel dom maar zijn die lepels theelepels of eetlepels?
Ik heb last van brandend maagzuur en oorpijn
Eetlepel is 10ml dacht ik, theelepel iets van 3ml. Gezien het shotglaasje denk ik dus een eetlepel
Oh good to know, maar dan heb ik iig geen maandelijkse extra lastenpost van de zorgverzekering. En wat stom van anticonceptie kinderen kosten de overheid toch nog veel meer geld
die kinderen brengen wel veel op als ze ouder zijn, met een beetje geluk
Helemaal niet dom, het gaat om theelepels, @Airy-fairy
Volgens de afbeelding heb je in totaal 9 lepels nodig, 45/9= 5ml
Het is trouwens wel een richtlijn, iedereen heeft natuurlijk een ander lichaamsoppervlakte. Maar als je ongeveer dit doet zit je goed.
Oh haha dan kan ik ook niet rekenen