Wat je even kwijt wil #68

Wanneer stopt de herfst eens?

1 like

Ik vind stemmen altijd zo’n gezellige gelegenheid, echt helemaal leuk (tot de stemmen worden geteld) (waar ik woon stemde je gisteren en stem je vandaag voor de Europese verkiezingen)

4 likes

Dit klinkt misschien heel dom maar zijn die lepels theelepels of eetlepels?

2 likes

Ik heb last van brandend maagzuur en oorpijn :sob:

1 like

Eetlepel is 10ml dacht ik, theelepel iets van 3ml. Gezien het shotglaasje denk ik dus een eetlepel :sweat_smile:

1 like

Oh good to know, maar dan heb ik iig geen maandelijkse extra lastenpost van de zorgverzekering. En wat stom van anticonceptie :confused: kinderen kosten de overheid toch nog veel meer geld

2 likes

die kinderen brengen wel veel op als ze ouder zijn, met een beetje geluk

4 likes

Helemaal niet dom, het gaat om theelepels, @Airy-fairy
Volgens de afbeelding heb je in totaal 9 lepels nodig, 45/9= 5ml

Het is trouwens wel een richtlijn, iedereen heeft natuurlijk een ander lichaamsoppervlakte. Maar als je ongeveer dit doet zit je goed.

Oh haha dan kan ik ook niet rekenen :laughing::rofl:

2 likes

Sinds een week zie ik dagelijks een moedereend met haar mini baby’s voorbij komen (achtertuin grenst aan het water), eerst 12!! kuikens, en helaas zie je dan bijna elke dag dat er 1 (of meer) verdwenen is. Er zat één volledig geel pulletje tussen, en dat vind ik altijd zo schattig omdat dat witte eenden worden en die zie je niet veel. Ik geef ze ook soms eten (no worries geen brood maar geschikt eten) zodat ze gezellig blijven buurten. Sinds gisteren waren ze nog met 5.

Elke dag waren we weer happy als ‘geel’ er nog bij was. Na het eten ging ik even een rondje lopen buiten en ik zag ze voorbij komen, dus ik pakte mijn telefoon om een foto naar m’n man te sturen van ‘kijk geel leeft nog steeds!’. Het moment dat ik een foto wil maken splasht het water op en hoor ik een kreet van moedereend: wordt het gele pulletje voor mijn neus door een vis naar beneden getrokken, hap slik weg :cry: :cry: :cry:

Weet dat het de natuur is maar ik ben zoooo sad hiervan. Vond hem zó schattig.

Beelden van gisteren

Een kleine troost: er zit nu wel een egeltje in m’n tuin kattenbrokjes te eten :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Omg zielig :sob:
Ik wist ook helemaal niet dat vissen kuikentjes aten :smiling_face_with_tear:

14 likes

Ja, wat @Ainu zegt, en Duitsland is daarnaast ook oerconservatief, trouwen en kinderen krijgen wordt op alle mogelijke manieren beloond (megalang ouderschapsverlof en hoge kinderbijslag, veel belastingvoordelen, etc.)

3 likes

Ik betaal heel vaak het eten als we iets bestellen op werk en heb nu net met terugwerkende kracht betaalverzoekjes gestuurd maar voelt dan echt alsof ik een enorme krent ben. Maar bij elkaar is het echt veel geld. Durf whatsapp niet meer te openen iig

37 likes

Omg yessss mijn vriend neemt een doos krispy kreme og mee :heart_hands: :heart_hands:

4 likes

Zo jammer, ik zou eigenlijk vandaag een (lunch)date hebben met een knappe filosofie hoogleraar, maar dat feestje ging niet door want ik voelde mij nog te beroerd. Morgen vertrekt hij weer uit Nederland, enerzijds denk ik ach, dit had toch geen toekomst, anderzijds vind ik het jammer omdat ik wel een ervaring nu mis.

10 likes

Volgens mij hebben we met deze temperaturen recht op een tweede blue monday (ook als ik over de rotdagen van de forummers lees :smiling_face_with_tear:)

7 likes

Nou zo voelt het wel ja en ik ben ook nog eens gaar door het weekend! Gelukkig kan ik videolanden en heb ik straks gezellig afgesproken.

3 likes

Door een VIS?! Horror :sob:

3 likes

Ik heb die pistachereep in mijn fy page van tiktok staan steeds. En mijn mond wil die crunch ervaren maar 13 euro voor 1 reep🥲

4 likes

Zelf maken!

6 likes