Wat je even kwijt wil #68

Ik heb een spastisch spiertje in mn arm, als ik mn arm op mn bureau neerleg gaat ie shaken :angry: irritant

2 likes

Pfff heb zo’n stress. Ga op vakantie en dat is altijd al een gedoe voor mij, maar nu doen de huisarts en de apotheek lastig. Slik dagelijks medicatie die je niet mag missen en het herhaalrecept dat ik ooit heb gekregen is een soort nepherhaal. Alsin; moet elke maand bellen en dan moet de huisarts goedkeuren. Nu had ik vorige maand gevraagd of ik alsjeblieft voor twee maanden mocht zodat ik de vakantie kon overbruggen. Zou de huisarts doen, maar de apotheek wilde het niet want het recept klopte niet. Dacht priem, bel ik net voor de vakantie weer. Alleen nu zegt de huisarts dat ie niet wil voorschrijven want ik zou het al hebben en de apotheek zegt ja ik heb niets. Ze hebben elkaar gebeld en alsnog kan het niet?? Dit gedoe duurt al een week. Straks kan ik niet weg?

3 likes

Jeetje wat frustrerend! Misschien helpt het om je zorgen te delen met apotheek/huisarts zodat ze snappen dat het voor jou belangrijk is dat je je medicatie krijgt.

2 likes

Ja, weten ze! En denk ook wel dat ze willen dat het lukt, haha, alleen de bureaucratie is zo frustrerend inderdaad. Mag ik morgen weer een paar keer een half uur (niet overdreven) in de wacht hangen

2 likes

Misschien kun je vragen of de apotheek het recept doorstuurt naar je zodat jij aan de arts kunt laten zien dat het niet het goede recept was? En ik zou misschien gewoon even langsrijden ipv bellen dat helpt misschien ook.

2 likes

Lastig dat je niet weet waar de fout ligt, maar ik zou denk ik ook naar de apotheek toe gaan en zeggen hoeveel tijd je dit nu al gekost heeft en dat je wil dat het vandaag (morgen dus) geregeld is voor 17 uur. Snap ook echt niet wat het probleem is, wij sturen ook wel eens een recept wat de apotheek zegt niet te hebben gekregen, ook al staan bij ons alle vinkjes op groen, nouja dan printen we het recept uit en geven we het de patiënt op papier mee of we mailen hetzelfde recept nog een keer. Je laat toch niet de patiënt de dupe worden van haperende techniek/logistiek of bureaucratie, dat vind ik nergens op slaan.

14 likes

&@nude Ga ik nog maar eens doen inderdaad! Was er vandaag maar de apotheekmedewerker zei dat ze zonder recept echt niets kon uitgeven. Die adviseerde zelfs om de spoedlijn te bellen. De spoedlijn werd alleen semi boos want zei dat hier die lijn niet voor was. Nou ja, morgen nog maar weer eens het riedeltje af.

2 likes

Ik vind dan echt de apotheek zelf met de praktijk moet bellen, heb er echt een hekel aan als de patiënt van het kastje naar de muur wordt gestuurd, hoe moeilijk kan het zijn. Apotheek kan toch letterlijk doorgeven wat ze je de laatste keer hebben meegegeven en dat je dus niet “overgebruikt” of te vroeg bestelt.

19 likes

Ga morgen (als het nodig is) in Karen-mode dit voorstellen : D thanks voor de hulp!

11 likes

You go Karen! Get that meds!

6 likes

Omg ik had een TEEK :sob: gisteren tijdens tekencheck niets gezien dus die fucking goorlel heeft zich na de check een weg naar m’n schouder gebaand. Zo goor :nauseated_face:

2 likes

:ok_hand:

16 likes

Ik heb al mail van die man en zijn voorstel ligt aardig in de buurt van dit ja. Ik denk dat ik droom en nog wakker moet worden.

2 likes

Als het aan hetzelfde tempo doorgaat, zo’n 3,5u! Succes ermee :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik zit op kantoor 3 uur rijden van m’n huis en word me ineens een partij niet lekker :cold_sweat:

1 like

Ademen, eten, drinken! Je kan het!

3 likes

Rondje buiten lopen? Frisse lucht helpt vaak!

2 likes

Dat doet mijn moeder ook en ik kan daar niet normaal op reageren

3 likes

Haha mijn ouders allebei en dan stuur ik alleen: “context?”, nu sturen ze zelf soms al: “context: …” dus mijn consequente benadering begint zijn vruchten af te werpen.

15 likes

Ik kom er net achter dat ik met mijn romantische en gezinsleven een paar maanden voorloop op Meghan Trainor. We hebben onze partners in hetzelfde jaar ontmoet, zelfde jaar getrouwd, we hebben allebei twee zoontjes, waarvan de mijne twee maanden eerder zijn geboren allebei.

Echt leuk. Vooral omdat m’n man Meghan Trainor’s muziek heel leuk vindt.

10 likes