Wat je even kwijt wil #68

Mijzelf kennende als iemand zoiets tegen me zegt ga ik ook juist echt huilen, echt leuk

4 likes

Snap ik.

Maar probeer het te relativeren, je bent een gelijke op z’n minst, dus als iemand je als minder dan dat behandeld, dan ligt dat aan hen en zegt dat niks over jou. Wie is zo iemand in je wereld? Het is niet alsof omdat je kind op school zit en alle schooldrama meemaakt je jezelf ook weer in je middelbare schooljaren moet gaan verplaatsen en bang voor mensen moet zijn. Wie is zo iemand nou helemaal.

Zulke mensen testen je door zo te doen omdat veel mensen dan totaal overrompeld raken. Het enige dat zulke types begrijpen en respecteren is als je jezelf niet weg laat zetten en (binnen de perken) je op je strepen gaat staan.

Je bent toch goddomme een volwassen en :sparkles: accomplished :sparkles: vrouw, een moeder, je gaat je toch niet laten wegzetten door iemand met een grote bek?

58 likes

Je hebt helemaal gelijk. Mooi gezegd, dank je wel! :purple_heart:

7 likes

Even een update nadat ik vanmorgen mijn kinderen naar school heb gebracht. Ik ben niet bang voor de moeder waar ik het gisteren over had, ik laat me zeker niet intimideren. Tegen kinderen schreeuwen doet ze blijkbaar graag maar ze heeft nooit zo tegen mij gesproken. Toen ik haar gisteren vroeg of haar moeder er ook was waren er geen andere mensen bij behalve mijn eigen kind.

Ik zag de moeder vanochtend niet. Ik ben naar de directeur gelopen en heb een gesprek gehad. Het gesprek ging prima, ze snapte het en gaf aan dat dit absoluut niet kan natuurlijk. Vooral niet als overblijfjuf. Ik heb duidelijk gemaakt dat mijn kind zich nu niet veilig voelt tijdens het overblijven. De leerkrachten houden het nu goed in de gaten en ze is geschorst. De moeder heeft aangegeven dat ze wel naar de politie is gegaan.

Ze zullen de moeder vanmiddag weer spreken en houden mij op de hoogte. De moeder in kwestie heeft gisteren ook al een gesprek op school gehad en heeft toen gezegd dat ze niet heeft geschreeuwd maar gewoon een harde stem heeft :roflmao: en dat ze bang is en zich bedreigd voelt door mij :thumbsup:

51 likes

Hahaha houden zo

14 likes

Ik heb vakantie en kom nu eindelijk aan dingen toe die ik al een tijdje wilde doen. Ik nam gisteren m’n 88-jarige oma mee lunchen en ze vond het zó leuk. Ik vind het zo lastig dat ik haar eenzaamheid niet kan wegnemen en dat ze vaak zo verdrietig is vanwege het gemis van opa. Het was echt fantastisch om haar zo vrolijk te zien :sparkling_heart:

90 likes

Toen de man de ring erbij pakte, startte Madagaska met filmen. ‘Ik verwachtte enthousiaste reacties en dacht dat iedereen zou roepen dat ze “ja” moest zeggen.’

ik kan me geen scenario voorstellen waarin mensen dit zouden doen hahaha echt kut, stel je voor

17 likes

In een tram :joy:

3 likes

Ja omg dit is zo erg. Lekker voor de Haagse Hogeschool verloven

1 like

Haha dit is toch niet Hollywood

4 likes

Misschien ben ik een beetje gek, maar ik zou nooit ‘hard praten’ tegen een kind wiens ouder ik intimiderend vind. Tenzij ik graag gezeik wil

1 like

Mijn verkoudheid duurt echt bizar lang, nu al ruim 10 dagen en het doorloopt nog steeds verschillende fases. Echt irritant, nu zit er weer een oor dicht waardoor je jezelf zo dubbel hoort praten. Blehhhhh.

1 like

Maar degene die intimideert praat toch juist hard? Die vindt Flora niet intimiderend want ze zegt allemaal nare dingen tegen/over Flora of wat bedoel je precies?

1 like

Gadverrrrr ik kots echt van die vieze teken :sob: kan iemand ze er voor je uithalen of moet je het zelf doen?

2 likes

O bah hopelijk krijg je ze goed weg. Kan je daarvoor een teken kaart voor aanraden werkt zoveel beter dan zo’n grijpertje.

4 likes

Met pincet kan ook, zeker als ze nog zo klein zijn.

3 likes

Ik had vorige week ook voor het eerst een teek en mijn angst heeft het neit verminderd gadverrrrr haha

maar ik hoop dat het voor jou wel zo werkt

2 likes

Ik geloof dat ze doelt op het laattse stuk van wat Flora zegt, waarin de moeder zich lijkt te verdedigen met kul argumenten. Namelijk dat ze “gewoon hard praat” en zich “bedreigd voelt” en dat dat een verklaring zou zijn voor dit gedrag. En @Schaakmat stelt dat ze nooit “hard zou praten” tegen iemand waar ze zich bedreigd (/geintimideerd) door voelt.

2 likes

Ik heb echt een slechte planning gemaakt, ben nu na een energievretende kennisbijeenkomst van mijn werk op weg naar een familielid waar de band de laatste tijd zeeeer moeizaam mee is. Maar een ander moment kan niet meer ivm vakantie :sleeping:. Koffie doet niets meer (en nee, afzeggen is geen optie)

2 likes

Ik had iets voor mijn werk net en op het station belde ik mijn vriendin en was ik aan het trash talken over iemand die daar ook was en toen
 liep ik langs die persoon ff serieus dit is mijn karma

4 likes