Wat je even kwijt wil #68

ja en wat dan nog? ik gun het echt iedereen/elke student om een jaartje (of twee) lol te hebben. het is echt bijzonder kwalijk om naar een maatschappij te streven waar snel resultaat, 100% efficiëntie, en geen speelruimte tussen middelbare school en eerste baan altijd voorop staat.

19 likes

Even los van de boete want ik vind daar ook wat van, maar er is toch prima ‘speelruimte’ want je krijgt een boete bij 10+ jaar terwijl een bachelor+master over het algemeen 6 jaar duurt. Dus je hebt 4 jaar ‘speelruimte’ toch? Of begrijp ik je verkeerd

2 likes

ja officiële speelruimte, maar de voorgestelde langstudeerboete geldt al na een jaar uitloop. vind dat wel een flink signaal over wat we van studenten verwachten.

9 likes

Ik kreeg vandaag een aanvraag via mijn Authenticator app dat iemand toegang wilde tot mijn e-mailaccount. Ik was dat niet zelf dus ik heb dat uiteraard geweigerd. Via de app kan je zien wanneer en op welke locaties er is geprobeerd in te loggen. Dus ik keek daarna en er wordt letterlijk al maanden 20x per dag geprobeerd in te loggen op allerlei locaties: Rusland, Nigeria, Brazilië. Gelukkig iedere keer mislukte pogingen (want 2 stapsverifcatie staat aan en anders moet het via de app), maar wel echt creepy dat dit aan de gang is (misschien is dit altijd wel zo, maar daar was ik me niet bewust van)

7 likes

Ik krijg ook wel eens een random melding op de Authenticator “aanmelding goedkeuren?” terwijl ik niet op mn laptop zit of iets gerelateerds aan het doen ben. Creepy, ik ga ook eens kijken of dat er bij mij iets mee te maken heeft!

5 likes

Ik heb ingelogd en ik heb hier ook last van. Ontzettend creepy wel :eek:

3 likes

Ik vind het oprecht ook gewoon absurd

1 like

“Het gemiddelde bedrag dat een gemiddeld Nederlands huishouden spaart lag in 2022 weliswaar bij € 49.500 , maar het huishouden van de ‘doorsnee Nederlander’ had slechts € 20.100 op bank- en spaarrekeningen staan”

Slechts €20.100… okay blijkbaar ben ik omringd met ‘arme’ mensen. Wel een eye opener.

3 likes

Ik heb dat ook honderden keren maar altijd mislukte pogingen dus je hoeft daar geen zorgen over te maken. Zo lang je die verificatie hebt komen ze er niet in. Ik heb voor mijn email geen wachtwoord meer alleen verificatie via die app

2 likes

Ik zeg toch ook dat ik dat geen langstudeerderboete waard vind? Geef alleen aan dat ik wel mensen in mijn omgeving heb die aan het lanterfanten zijn itt Solee. That’s all

Waar heb je deze cijfers vandaag? Dan zou de gemiddelde Nederlander meer dan een modaal jaarsalaris sparen.

Edit: Heb even Gegooglet en als je kijkt naar het spaargeld wat men gemiddeld heeft geldt dat dit flink omhoog getrokken wordt door de superrijken. Misschien is dat hierbij ook wel zo?

5 likes

Hé kak ik heb voor 1 keer in mijn leven in de aanbieding 40 rollen wc papier gekocht voor 16 euro en nu maak ik het open en is het 3 laags Ipv 4 en dat geeft me echt openbare wc papier karton vibes

9 likes

Jij hebt echt een zwaar leven. :sweat_smile:

8 likes

Het zijn de kleine dingen mop

4 likes

Ja de mediaan is anders (het staat ook op de site van Raisin)

7 likes

oh gek, ik niet

Je betaalt dat altijd, alleen hoef je het niet ter plekke af te rekenen. Pas als je de volledige 385 euro hebt betaald zijn de medicijnen/ behandelingen die daarna komen ‘gratis’.

Soms houdt je zorgverzekering dat al van tevoren in en krijg je het niet gebruikte deel teruggestort, maar iedereen betaalt gewoon eigen risico ook voor voorgeschreven medicatie.

6 likes

Leeftijd maakt nogal wat uit in deze discussie, hier kun je alle cijfers vinden voor verschillende leeftijdsgroepen, inclusief gemiddelde en mediaan: CBS Statline

Ps volgens mij kun je in de tabel het beste kijken naar bank- en spaartegoeden. Dat levert echt al een heel ander beeld op voor jongere generaties

4 likes

Goede analyse en precies de reden dat bij sommige uitkomsten het gemiddelde een totaal loze uitkomst is

5 likes

Nah ik heb voor t eerst in m’n leven een serieus fijne ervaring met een klantenservice chatmedewerker :clap: shout out naar Despoina van Philips

13 likes