Ja dat is ook mijn probleem met cetirizine. Met fexofenadine totaal geen last van de moeheid. Ik heb extra sterke van de huisarts omdat ik ze jaarrond moet nemen, maar je kan ze voor hooikoorts ook gewoon bij de drogist kopen.
Nee, kost gewoon âŹ25, maar het wordt vergoed. Jij voelt het niet direct in je portemonnee, maar wij als samenleving betalen dat wel.
ja zeker, ik dacht ik geef gewoon een tip. zou dat soort dingen altijd liever via de huisarts doen
ik kan dat bestellen via e-consult (dus geen afspraak) en dan krijg ik voor een half jaar mee (dus 1x apotheekkosten, verder niks)
Daar heb je feitelijk gezien gelijk in ja! Ik bedoelde inderdaad dat ik dat niet voel in mijn portomonnee, maar een huisarts zit daar ook niet voor de kat zân kut
Cetrirzine heeft ook meer kans op vermoeidheid dan levocetirizine die je via de huisarts krijgt.
Maar gegeven blijft toch gewoon dat een hoop mensen hier prima op functioneren, je belast er geen huisarts of apotheek mee (ja ook via een e consult hou je dat mensen ervoor moeten werken en volgens mij zitten we op beide onderdelen nou niet bijzonder ruim in de beschikbaarheid).
Waarom zou je dan ĂŒberhaupt vinden dat men dit anders moet doen?
Als het over de counter verkocht wordt dan is het niet noodzakelijk om naar de huisarts te gaan.
Het kan ook best zijn dat een huisarts aanraad het te kopen bij de Lidl.
Net als paracetamol. Daarvan wil je ook niet dat de huisarts het voorschrijft omdat het dan veel meer kost.
Zoals Merel zei, je voelt het niet maar de samenleving wel.
prima, zelf weten! ik wilde gewoon een tip geven
ik heb dat elke dag nodig dus dat zou ook flink in de kosten oplopen als ik dat bij de lidl zou moeten kopen
Waarom is levocetrizine dan eigenlijk niet te koop bij de apotheek/drogist? En ik heb mân hele leven lang al hooikoorts en krijg levocetrizine via de huisarts, ben ik nu een slecht mens omdat mijn niet-levensbedreigende allergie de samenleving geld kost?
Sterkte met wachten!
Ik vind dat zelf weten onnodig. Ik gebruik ook allergie-medicatie die voorgeschreven wordt door mijn huisarts.
Je tip is gewoon onnodig als het handelbaar is met vrij verkrijgbare medicatie. De zorg is al zo duur.
Ja de zorg is duur en huisartsen/apothekers whatever zijn druk blabla maar als ik iets nodig heb van hen ga ik niet eerst nadenken of ik hen daarmee eventueel te veel belast of dat ik hiermee âde samenlevingâ wellicht op kosten jaag. Jij wel dus?
Ja? Ik ga paracetamol niet bij de huisarts bestellen? Omdat ik dan minder moet betalen.
Cetrizine werkt voor mij niet, dus dan ga ik naar de huisarts.
Als iets werkt dan werkt het toch? Waarom moet je het dan perse voorgeschreven hebben via de huisarts?
5 euro per maandâŠ
oke ja dat was overdreven
maar liever 1x 5 euro dan 5 euro per maand toch
oke het gaat hier nu te lang over door jeetje
Vind pcm wat anders dat snap je toch wel, ik ga ook niet gelijk de huisarts bellen als ik mijn teen gestoten heb of de hap als het niet nodig is
Maar vind je reactie gewoon overdreven voor iemand die hooikoortstabletten via de huisarts besteld terwijl (exact?) hetzelfde product ook bij kruidvat te koop is nou boeiend
Prima dat je het niet boeiend vindt.
Ik vind het een onnodige tip en een tegenreactie noodzakelijk.
Niet iedereen weet dat het niet alleen maar naar de huisarts gaan is. Het kost gewoon veel meer dan dat.
Ben helemaal niet zoân boss babe, maar heb vandaag toch even tegen mijn baas gezegd dat ik denk dat mijn salaris niet klopt.
âJawel.â
âNou, volgens mij niet.â
âOh, shit. Klopt.â
Ben benieuwd
Ik projecteer met mijn beamer vaak op een muur waar een spijker in zit en nu heb ik voor het EK daar een wuppie aan vastgemaakt. Meestal gaat ie heel mooi op in het publiek maar soms staat ie ineens op iemands hoofd haha. Echt gezellig is het.
Er is zoveel gaande op mn werk en nu heb ik een afspraak met de vertrouwenspersoon en van de ene kant voelt dat als een enorme big deal rn alsof ik een aansteller ben, en van de andere kant hoop ik dat het echt helpt als ik even mn verhaal kwijt kan hierover en hebben collegaâsdit aangeraden. En het kan niet bij mn leidinggevende want daar gaat het over haha.