Wat je even kwijt wil #68

Omg het collegegeld gaat gewoon 200 euro omhoog per jaar ik vind dit echt niet lachen meer zo

1 like

Ik vind de langstudeerboete vooral niet grappig, voelt echt als een middelvinger in het gezicht. Plus alsof langer het reguliere collegegeld betalen niet kut genoeg is.

4 likes

Dan zou je toch moeten weten dat paracetamol een ander medicijn is?

Nee ik haal ook geen pleisters via mijn huisarts. Rare vergelijking.

8 likes

Hé het is niet of/of hè gewoon en/en!!!

Nee, ik ben het helemaal met je eens maar ja dit is nou eenmaal waar het land voor kiest als er zo is gestemd en dan kan ik klagen maar ik buig maar gewoon voorover en accepteer Wilders maar in m’n kont!!

1 like

Nee snap ik maar persoonlijk vind ik dit oprecht kutter. Die prijsstijging is er namelijk ieder jaar, maar als ervaringsdeskundige vertraging oplopen en ook wat ik in mijn persoonlijke omgeving heb gezien is dit gewoon extra naar. Ik ken welgeteld een iemand die bewust heeft lopen te lanterfanten en zelfs dan denk ik boeiend.

3 likes

Het heeft mij echt geholpen om op werk met een vertrouwenspersoon te praten. Ik vind dat ik fijne adviezen heb gekregen waar ik ook echt iets aan heb gehad. Gewoon mijn verhaal kwijt kunnen was al een hele opluchting. Hopelijk voor jou ook

3 likes

Het is ook naar, moet wel eerlijk toegeven dat in mijn omgeving wel heel veel mensen echt lopen aankloten en lang leve de lol. Dan vind ik een langstudeerboete nog steeds niet gepast maar dat ter zijde

4 likes

Mijn moeder legt mijn vader uit hoe hij Google Lens moet gebruiken en ik vind dat geweldig, want mijn vader vond zichzelf altijd de tech guy. Niet meer!

11 likes

Had gehoopt dat de vlaggetjes weer in een box naar zolder konden nu we hebben verloren maar we zijn verdorie nog door naar de volgende ronde ook😂

7 likes

Fijn om te horen! Ik ben benieuwd, denk en hoop niet dat er acties worden ondernomen (dat is niet mn intentie van het gesprek zegmaar) maar het zit me hoog dus hoop gewoon dat even mn verhaal kwijt kunnen helpt

3 likes

Ik wil naar bed maar het is nog licht buiten en op een of andere manier zegt mn lichaam dan dat het middag is.

2 likes

Sorry dat ik er nog weer over doorga, maar toen ik de tabletten via de huisarts kreeg moest ik gewoon betalen (eigen risico denk ik?). En dan is de Kruidvat alsnog goedkoper dan de apotheek.

2 likes

Hij blendde niet zo goed in het publiek dit keer omdat t nog licht was buiten maar hier is een impressie:

60 likes

Nu aan het bijkomen

52 likes

ja en wat dan nog? ik gun het echt iedereen/elke student om een jaartje (of twee) lol te hebben. het is echt bijzonder kwalijk om naar een maatschappij te streven waar snel resultaat, 100% efficiëntie, en geen speelruimte tussen middelbare school en eerste baan altijd voorop staat.

19 likes

Even los van de boete want ik vind daar ook wat van, maar er is toch prima ‘speelruimte’ want je krijgt een boete bij 10+ jaar terwijl een bachelor+master over het algemeen 6 jaar duurt. Dus je hebt 4 jaar ‘speelruimte’ toch? Of begrijp ik je verkeerd

2 likes

ja officiële speelruimte, maar de voorgestelde langstudeerboete geldt al na een jaar uitloop. vind dat wel een flink signaal over wat we van studenten verwachten.

9 likes

Ik kreeg vandaag een aanvraag via mijn Authenticator app dat iemand toegang wilde tot mijn e-mailaccount. Ik was dat niet zelf dus ik heb dat uiteraard geweigerd. Via de app kan je zien wanneer en op welke locaties er is geprobeerd in te loggen. Dus ik keek daarna en er wordt letterlijk al maanden 20x per dag geprobeerd in te loggen op allerlei locaties: Rusland, Nigeria, Brazilië. Gelukkig iedere keer mislukte pogingen (want 2 stapsverifcatie staat aan en anders moet het via de app), maar wel echt creepy dat dit aan de gang is (misschien is dit altijd wel zo, maar daar was ik me niet bewust van)

7 likes

Ik krijg ook wel eens een random melding op de Authenticator “aanmelding goedkeuren?” terwijl ik niet op mn laptop zit of iets gerelateerds aan het doen ben. Creepy, ik ga ook eens kijken of dat er bij mij iets mee te maken heeft!

5 likes

Ik heb ingelogd en ik heb hier ook last van. Ontzettend creepy wel :eek:

3 likes