Probeer eens de appel in de magnetron op te warmen voor je dit doet
Dat doet iets met eiwitten en daardoor krijg je geen allergische reactie.
Heb je het ook met noten toevallig?
Probeer eens de appel in de magnetron op te warmen voor je dit doet
Dat doet iets met eiwitten en daardoor krijg je geen allergische reactie.
Heb je het ook met noten toevallig?
Dit heet oral allergy syndrome, of pollen-voedsel allergie syndroom, komt doordat je allergisch bent voor pollen (met of zonder klachten daarvan, maar meestal hebben deze mensen hooikoorts) en die pollenallergenen heel erg lijken op bepaalde fruitallergenen, waardoor je daar ook allergisch op reageert. De tintelingen en jeuk zijn eigenlijk gewoon galbultjes op je slijmvliezen.
Komt best veel voor (5% van de bevolking in Europa), kun je niet zo veel aan doen behalve vermijden als je het vervelend vindt.
En als je die voedingsmiddelen verwarmt verdwijnt de reactie vaak.
De AH verkoopt een appel die dit niet zou moeten doen. Santana als ik het goed heb.
Wie gooide die tv ook alweer? Was het zijn gekke secretaresse?
Ik heb geen last van een allergische reactie bij Elstar. Bij veel andere soorten wel.
Martine Hafkamp toch?
Neenee zijn secretaresse slash geliefde! Was niet helemaal goed in de bovenkamer inderdaad.
Nee niet met noten!
@Merel bedankt voor de uitgebreide informatie! Mijn vriend google vertelde dit ook al inderdaad. Het heeft dus geen zin om ermee naar de dokter te gaan of een “officiële” diagnose te krijgen?
Ga morgen is een appel verwarmen ![]()
Bak een appeltaart!
Mijn huisarts heeft niets getest en zei, appel in de magnetron of ander fruit kiezen
Rood fruit gaat bij mij prima, groen/oranje/geel niet.
Het enige advies is vermijden, of grote hoeveelheden vermijden als je wel graag dat fruit wil eten. Als je veel last hebt van de hooikoorts en je krijgt daar behandeling voor dan kan het voedselsyndroom ook minder worden, maar therapie alleen voor het voedselgedeelte wordt niet gedaan.
Thanksss! Kan dus bij niemand zielig doen over hoe vreselijk mn allergie wel niet is ![]()
Nee grapje, bedankt voor alle nieuwe inzichten allemaal!
He?! Ik ben nu in opperste staat van verwarring. Wat is dit voor Mandela-effect?
Haha same, ik heb dit echt nog nooit eerder gehoord.
En niet vergeten eens in de zoveel jaar toch die dingen te proberen als je besluit ze een tijdje te vermijden!!! Ik had dus al 20 jaar geen kers/perzik/nectarine gegeten en lijk er gewoon overheen gegroeid
(appel, pruim etc nog niet geprobeerd). Moet zeggen dat mn hooikoorts en eczeem ook echt minder is ineens de afgelopen drie jaar.
Er zat schijnbaar een heel verhaal aan vast, met een amulet en cryo lichaam van Frits! ![]()
Wiki hans van Houten
Trouwens als je de beschrijvingen leest van de levens van al die personages kan je je wel een avondje vermaken.
Hahaha wat is dit superslecht geacteerd
Bij mij lijkt het juist erger te worden. Eerst alleen ananas en nu ook kiwi. Hele tintelende mond krijg ik er van. En heb geen directe reactie op pollen zoals hooikoorts