Wat je even kwijt wil #68

Er werd net een pakketje bezorgd terwijl ik niks verwachtte, is het een doos vol snoep, lush dingen (sorry mensen die dit haten) en een boek van mn beste vriendin :smiling_face_with_three_hearts:

Was eigenlijk voor Valentijnsdag maar love it.

98 likes

Oh wat lief :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Het licht brandt opeens in een kamer waar ik nooit kom. En nu durf ik niet te gaan douchen want als er gekke shit in mijn huis gaande is wil ik dat wel kunnen horen.
Kan iemand me vertellen dat het heel normaal is dat lampen uit zichzelf aangaan?

2 likes

Het is heel normaal dat lampen uit zichzelf aangaan!

Graag gedaan

14 likes

Bedankt. Ugh jakkie ik vind dit helemaal niks. Ik kan 's avonds soms sowieso al bang zijn dat er iemand in mijn huis verstopt zit of dat er geesten zijn ofzo maar dan moeten er niet ook nog dit soort dingen gebeuren. Oke ik ga nu proberen te doen alsof er niks aan de hand is.

Zet zachtjes muziek op. Laatst was ik ook bang thuis en heb ik savonds tijdens douchen zacht meegezongen met Nick en Simon :joy::joy::joy: Hielp wel echt heel erg.

4 likes

Nou daar zou ik ook bang van worden :joy:

27 likes

Ik vind het echt heel erg kut dat klanten per mail ongelooflijk onbeschoft kunnen zijn en dat je dan alsnog professioneel moet reageren. Zou echt in een wereld willen leven waarin je zulke mails/telefoontjes niet hoeft te beantwoorden of dat je baas dat soort dingen automatisch oppakt want ‘zo spreek je niet tegen mijn medewerkers’. Gewoon een beetje respect tonen. Hebben veel mensen moeite mee.

11 likes

Misschien zat de schakelaar niet helemaal goed, hebben wij ook wel eens met oude knoppen. Hopelijk voelt het zo weer beter en no shame als je iemand vraagt om even met je door je huis te lopen als het gewoon niet fijn voelt (buur of vrienden die in de buurt wonen).

1 like

Nee, gewoon een ouderwets knopje. Ik had al gegoogled en daar stond dat het knopje terug kan schieten als je hem niet goed hebt ingedrukt, zoals @Philo inderdaad zegt. Maar ik heb daar echt al weken geen lamp meer aangehad dus ik weet niet hoe waarschijnlijk dat is.
Maar goed, maakt ook niet uit want ik heb gedoucht en ik leef nog.

Wat ook niet echt hielp: vorige week had ik emdr en het ging over dat mijn moeder vroeger dacht dat ze ziek werd gemaakt door de geestelijke onderwereld via mij. En toen op het eind bleek die psycholoog ook een spirituele kant te hebben en ging ze allemaal engelen oproepen om me te beschermen. Ik dacht toen oke zal wel, omdat ik daar allemaal niet in geloof. Maar net ging ik dus toch even twijfelen, nadat ik drie keer al mijn sloten had gecheckt en had vastgesteld dat er niet een fysiek mens in mijn huis kon zijn. Dan komt dus toch opeens die angst die ik als kind had terug, dat al die onzichtbare dingen misschien wel echt zijn. Echt raar hoe hardnekkig die dingen kunnen zijn terwijl ik met mijn verstand prima weet wat een bullshit het is.

Gelukkig weet ik nu dat ik Nick en Simon in kan zetten om alles en iedereen weg te jagen.

24 likes

Ten eerste wat een vervelende situatie voor je en goed dat je hulp gezocht hebt. Ik vraag me daarnaast wel af, is die psycholoog wel bevoegd (big registratie of werkt bij erkende ggz instelling waar die persoon supervisie van collega’s krijgt?). Want deze persoon mag prima zelf in geesten geloven, maar dit is niet echt iets om in therapie mee te nemen (helemaal niet zo lang jij er niet om gevraagd hebt) en het klinkt zo ook helemaal niet helpend voor je. Zijn er nog andere behandelaren betrokken? Mocht je willen dan kun je dit soort dingen met deze persoon zelf oppakken of met een andere betrokken behandelaar erbij.

61 likes

Wat een heftig verhaal! Sorry voor mijn ‘lollige’ reactie want ik vind 'm nu echt niet meer gepast. En ook raar dat die psycholoog zonder met jou te overleggen eigenlijk jouw angst juist heeft bevestigd. Er is NIETS mis met jou. :heart:

8 likes

Oh ik bedoelde het echt niet lollig of vervelend. Sorry als je het zo heb opgevat, wilde gewoon even een tip geven dat muziek in sommige situaties kan helpen maar wist niet dat het zo heftig was. Wat vervelend! Hopelijk heb je uiteindelijk goed kunnen slapen!

1 like

Ik had ooit een BIG-geregistreerde psycholoog die me naar een paragnost stuurde. Bloedserieus. Het bleek een vriendin van haar.

En die paragnost bleek een blog bij te houden met geanonimiseerde verhalen van cliënten waarin ze ze compleet belachelijk maakte. Ik ben mijn eigen verhaal daar later tegengekomen.

16 likes

O nee joh, zo bedoelde ik het ook niet. Ik vond het juist een leuke reactie! Ik moest wel lachten om het nick en simon gedeelte. Maar het is een goede tip.
Ook @Hippe_kikker it’s all good. Het helpt vaak ook wel om een beetje luchtig over dit soort dingen te doen, voor mij in ieder geval. En ik vind je reactie lief.
@Janniebeton Het is een bevoegde psycholoog bij een erkende ggz instelling. Dus het verbaasde mij ook een beetje maar ik dacht op dat moment niet dat ik last zou krijgen van haar ‘geloof’ dus ik dacht laat lekker gaan. Maar ik ga het de volgende keer wel even met haar bespreken want gisteravond kreeg ik er dus toch last van. En verder vind ik haar wel een fijne psycholoog.

7 likes

Wtf joh, Dat zou gewoon strafbaar moeten zijn. Heb je iets gedaan toen je je eigen verhaal tegenkwam? Kan me voorstellen dat je toch woest wordt op zo iemand.

7 likes

M’n vriend heeft vanochtend 2 tickets voor AC/DC weten te bemachtigen voor de golden circle :scream:

Gaan dus 17 mei naar hun concert!

38 likes

Toch wel fijn als er tussen alle broodjes met normale kroketten toch nog een verdwaald broodje groentekroket ligt :drooling_face:

2 likes

Ik krijg gewoon een Tony-reep van Ziggo Zakelijk met de post omdat ik schijnbaar een 10-jarig bedrijfsjubileum heb. :joy: Fijn dat er iemand aan denkt (ik niet namelijk).

24 likes

Dat zijn de leukste cadeautjes! Karamel zeezout?

3 likes