Wat je even kwijt wil #68

Langs de Turkse supermarkt geweest in mijn pauze om alvast eten voor vanavond in te slaan. Maar ik dacht ik neem lekker Turks brood mee. Ik had 2 sneetjes op, maar het is zó lekker dat ik heel die brood achter mijn kiezen heb. Ik neemt het ook nooit mee omdat ik weet dat dit gebeurd.
Maar het is zo lekkerrrrrrrr

30 likes

Yes de oranje uiteraard!

4 likes

Vanavond kan ik eindelijk mijn rijbewijs ophalen en morgen ga ik voor het eerst rijden! Echt zo spannend! Ga met de auto van mijn tante en ze zit gewoon naast me, maar omg het voelt echt alsof ik iets ga doen wat niet mag.

65 likes

Ik was furieus en ook echt met stomheid geslagen. Ik had die blog gevonden en al die verhalen waren zó naar. Ik weet nog dat ik dacht: stel dat ik mijn eigen verhaal hier nu tegenkom. En prompt: ja hoor… Het voelde heel rot en viezig omdat ik zo onheus werd neergezet. Het was zo lelijk.

Zij kon dat natuurlijk in principe doen omdat ze geen officiële behandelaar was. Ik kon me ook niet herinneren dat ik een overeenkomst getekend had oid. Toen ik dit vond, was ik al gestopt bij die psycholoog. Ik overwoog om haar in te lichten, maar realiseerde me ook dat als zij vriendinnen waren en ze niet al wist over die blog dat ze dan iig wist hoe zij over cliënten praatte. Ik heb het gelaten. Ook omdat ik me heel kwetsbaar en onveilig voelde denk ik. Ik heb de tekst nog wel ergens omdat ik het toen vol ongeloof naar mijn moeder en zus gemaild heb.

Tegenwoordig doet deze ‘paragnost’ iets anders. In de openbaarheid. Ik kan echt niets van haar zien of over haar lezen. Ik geloof niet dat er verder mensen zijn die ik haat, maar zij…

12 likes

Ik ben al 4 dagen ziek en heb eindelijk weer een beetje eetlust!!!

4 likes

Hmm misschien valt dit onder dagboek maar dit is meer een buur-waardering post maar zo’n topic is er niet.

We wonen sinds kort in een nieuwe plek en breng mijn kind elke ochtend naar de dagbesteding. Ik wilde gaan autorijden vanochtend, was de accu leeg omdat zij gisteren het lampje heeft aangedaan in de auto zonder dat ik het doorhad.
Ik was best wel gestressed en zag dat mijn naaste buurman thuis was die ik nog niet ontmoet had. Ik belde aan en stelde me voor, en ik vroeg of hij me kon helpen en de auto kon duwen met een andere buur bijv. Hij zag er wel op leeftijd uit. Hij zei dat hij het wel alleen kon, en was echt super vriendelijk verder.
Nou lang verhaal kort heeft hij de auto de straat uit geduwd maar het werkte niet (ik denk omdat hij tegen mij zei dat hij in z’n 3 moest, maar het is in z’n 2 volgens mij), en is hij zijn auto gaan halen en heeft met startkabels de motor gestart. Hij bleek 73 te zijn!

Toen ik weer thuis was kwam hij naar buiten om te vragen hoe het gegaan was en we hadden nog wat gepraat. Ik had ondertussen heel saai (kon niet echt wat vinden) een merci en zakje lokaal gemaakte stroopwafels gekocht voor hem als bedankje maar vond geen moment om het te geven, en ik nodigde hem uit op de koffie na het weekend om mijn man ook te ontmoeten, en dan zou ik het wel geven.

Stond hij net ineens weer voor de deur met een grote bos bloemen :smiling_face_with_three_hearts: met zo’n kaartje eraan met gefelicteerd nieuwe woning. Wat een lieve man zeg. Ik was weer te socially awkward en beetje flabbergasted (wow echt veel engelse kuttermen, sorry) om die bedankjes te geven dus ik zei maar nogmaals dat hij na het weekend écht even op de koffie moet komen.

123 likes

Wooeeh vet!
Ik zat midden in een overleg op werk dus kon pas na een uur voor tickets kijken, maar gelukkig waren er nog kaarten voor de goedkopere zitplaatsen :partying_face:

1 like

Mijn roman empire is echt dat ik afgelopen zomer geen Love on tour shirt heb gekocht bij Harry Styles :sob:

8 likes

Hahah ik moest toch even lachen om dit stukje :laughing: Mijn vader is 72 en uit hoe je het beschrijft heb ik het idee dat je 73 best oud vindt? :smiling_face_with_tear: Oké mijn vader heeft ook wel wat ouderdomskwaaltjes maar er zijn nog heel veel fitte mannen in de 70 die niet achter de geraniums zitten hoor haha

27 likes

Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een aantal dates met een man gehad. De klik was er, we hadden een goede vibe en het was een leuke tijd. Alleen soms verdween hij gewoon, om vervolgens weer op te duiken, met een super raar verhaal waarom hij niks van zich liet horen. Dus ik heb dat afgekapt. Maar we hebben elkaar nog wel op insta. Een klein jaar geleden zag ik dat hij ging trouwen, dus ik dacht nog nou good for him, heeft blijkbaar dit soort dingen niet bij haar geflikt. Alleen vandaag had hij een story gepost dat hij in Spanje zit met een vrouw, maar het was niet zijn vrouw. Dus ik ging naar zijn profiel en toen zag ik dat de trouwfoto’s weg zijn. En nu ben ik te invested in het verhaal van iemand die ik 5 jaar geleden 3 keer heb gezien… Ik ga er helemaal vanuit dat het door hem komt, terwijl dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Maar ik denk het wel…

27 likes

Serieus, ik doe vrijwilligerswerk met veel 70+ “collega’s” en daar zitten types bij die twee keer zo snel en slim zijn als ikzelf. Dat een vrouw van 72 zit te zuchten omdat ik haar uitleg over een bepaald betaalsysteem niet direct 100% snap. Of een andere vrouw van 75 die als computerhelpdesk werkt en mij op afstand via de telefoon begeleidt bij het repareren van een printer. Zo uit het hoofd!

Denk dat het echt goed is voor mensen om meer om te gaan met mensen van alle leeftijden want dat verandert je perspectief wel hoor.

17 likes

Mijn achterbuurman van 80 jaar helpt mij altijd met mn iPhone als ik iets niet snap :clown_face:

29 likes

Haha ja! Nou ik denk omdat hij mn auto ging duwen in z’n eentje. Als hij gewoon gelijk startkabels had gebruikt had ik het niet zo apart gevonden maar ik heb indd wel een beetje een vooroordeel dat het erg zwaar moest zijn voor hem. Dus toen ik achteraf hoorde dat hij 73 was had ik ws wel wat sterker nog gesputterd toen hij geen andere buur wilde vragen maar goed hij weet natuurlijk zelf wel wat hij aankan. Klopt hoor dat er veel fitte ouderen zijn maar ja veel toch ook niet denk ik? En ik wil het niet op m’n geweten hebben dat hij iets verrekt ofzo :grin:

2 likes

Ik heb dit ook een beetje vanuit mijn eigen verontwaardiging geschreven hoor (ook best confronterend om te lezen dat je vader volgens mensen tot de bejaardengroep hoort ofzo :laughing:)

Maar de meeste mannen van begin 70 zijn tegenwoordig nog meer dan fit genoeg voor dit soort dingen. Het is geen marathon rennen natuurlijk haha En het is denk ik ook wel anders dan 20/30 jaar geleden! Als in: mensen zijn tegenwoordig echt wel vitaler nog op die leeftijd.
En ik denk ook dat de ‘oude knarren’ in die leeftijdsgroep je denk ik niet zo snel geholpen. Dus zou je zeker niet schuldig voelen :joy:

Haha wat @Hiphopopotamus dus ook zegt!

2 likes

Ik ken 70+ die nog fanatiek hardlopen ook marathons… en deze topper

7 likes

Deze is ook mooi:

4 likes

Ja das waar! Ik zag hem denk ik teveel als oude man maar dat is ook niet eerlijk tegenover hem. Maar goed hoe dan ook, was erg blij dat hij me hielp en dat ik tot nu toe hele aardige buren heb.

1 like

Heb ik ook nog altijd spijt van. Het erge is dat ik 'm nog wel gepast heb van degene met wie ik er was haha. Ik heb de tas wel, maar die wil ik niet gebruiken want die moet mooi blijven.

Online staan de zwarte Amsterdam shirts nog wel trouwens, de witte niet. Op vinted gaan ze voor de hoofdprijs.

1 like

Ik heb een heel specifiek gerecht uit een bepaalde keuken dat ik graag eet. Je kan het niet snel verpesten, meestal is het gewoon niet pittig genoeg maar vanavond?? Tering, ik wist niet dat je het op deze manier kon verneuken. Restaurant had op thuisbezorgd gewoon goede recensies.

Tl;dr spijt dat ik niche gerecht bij onbekend restaurant heb besteld op Thuisbezorgd ipv pizza. 🫠

3 likes

Zo treurig als je eten tegenvalt. Nog lekkere snacks in huis? Wel nieuwsgierig naar wat voor gerecht het is.

3 likes