Mijn huisgenoot heeft vanavond weer een dildoparty/ladiesnight georganiseerd maar ik ben aan het werk. Lekker de krant vullen terwijl ik vermaakt wordt met een collectie seksspeeltjes
Ik heb gister voor het eerst helemaal zelf pizza gemaakt en het was super goed gelukt, dus nu zit ik natuurlijk te googlen welk broodbakboek ik moet kopen
Iets te veel wijn gedronken vanavond maar was een geweldige dag. Heb zulke fijne vrienden/vriendinnen❤️
Je mag echt trots zijn dat je voor jezelf opgekomen bent!
Ik liep net buiten en voelde die warmte van de zon. Kon bijna janken want kan me de laatste keer niet eens meer herinneren Kom maar snel door met de lente.
Ik stond net te tanken en voelde de zon op mijn gezicht en heb ongegeneerd met m’n ogen dicht m’n hoofd naar de zon gericht en daar zo gestaan tot de tank vol was.
Haha ja ik ook net ff op een bankje
Ik ben vanmiddag voor €1400 gescammed tijdens het verifiëren van een Etsy account door op een link te klikken in een spambericht die ik via Etsy kreeg (en dus dacht dat het van Etsy was). Ik voel me zo ongelooflijk dom en schaam me gewoon echt? Snap gewoon niet waarom ik mijn hersens niet heb gebruikt?? En heb echt geen vertrouwen dat ik het geld terug ga krijgen (heb alle meldingen etc al gedaan) dus ben gewoon €1400 armer. Wtf
Wow wat kut, hebben zij toegang gekregen tot je bankrekening of dacht je dat je een cent overmaakte ofzo? Mega naar
Ja mijn creditcard gegevens ingevuld en toen doordat het zo echt leek (exact hoe Etsy zelf eruit ziet) het bedrag geaccepteerd om zogenaamd te verifiëren. Ik zag het bedrag denk ik wel maar niet bewust en moest gewoon allemaal dingen klikken en invullen dus keek niet echt goed. Maar toen klikte ik op bevestigen en toen dacht ik al gelijk oh fuck Heeeel raar en echt ongelofelijk dom.
Schaam je niet. Ik trapte ook bijna in die scam. Mijn mazzel is dat ik geen creditcard gebruik. Die pagina was goed gemaakt en Etsy heeft een waardeloze spamfilter.
Maar wat waardeloos joh.
Ah echt supervervelend. Hopelijk kan je creditcardmaatschappij iets voor je betekenen. Kom je wel rond deze maand?
Wat kut zeg. De hoeveelheid spam is ook echt niet oke op etsy.
Tip voor iedereen, etsy heeft tegenwoordig een eigen inbox. Helaas wel alleen via de website zichtbaar (maar volgens mij niet als je een browser op je telefoon gebruikt).
Echt waardeloze mensen zijn er toch he.
Ja dat komt goed gelukkig. Hoop het ook, maar verwacht er weinig van maar wie weet!
Hoe wordt die scam verstuurd? Ik gebruik Etsy vrij veel dus dan weet ik waar ik op moet letten.
En van Booking.com krijg je ook niets? Het is ondertussen vrij duidelijk dat bij Booking een lek in het systeem zat. Is onder andere laatst een podcast over gemaakt.
Bij Vinted zit zo’n zelfde lek. Daar krijg je in de app berichten dat je een creditcard moet koppelen als tweede betaalmethode
Je krijgt een bericht dat door de vele scamberichten je creditcard informatie moet doorgeven, zodat Etsy weet dat jij geen scammer bent.
Dan klik je op een link en kom je op een pagina (in dezelfde stijl als Etsy) om je creditcard gegevens in te vullen.
Redelijk klassieke scam. Maar deze is goed uitgevoerd. En omdat je op je mobiel niet direct kunt zien of Etsy wel of niet heeft verstuurd, trap je er makkelijk in.
Bij mij kwam het bericht terwijl ik wel ook echte berichten van Etsy kreeg over het verifiëren van mijn account met mijn paspoort. Dus ik moest allemaal dingen doen (paspoort uploaden etc) en dat was wel allemaal echt. En terwijl ik die berichten kreeg kreeg ik ook deze neppe. Dus daarom ging er niet direct een belletje rinkelen van oh weird (want het leek me best logisch dat je betaalgegevens ook moest verifiëren als je een account opzet).
Wat bizar dat er precies op dat moment die spam tussen zat. Dan heeft Etsy toch ook een lek zou je denken? Zo naar zeg!