Ja dat komt goed gelukkig. Hoop het ook, maar verwacht er weinig van maar wie weet!
Hoe wordt die scam verstuurd? Ik gebruik Etsy vrij veel dus dan weet ik waar ik op moet letten.
En van Booking.com krijg je ook niets? Het is ondertussen vrij duidelijk dat bij Booking een lek in het systeem zat. Is onder andere laatst een podcast over gemaakt.
Bij Vinted zit zoān zelfde lek. Daar krijg je in de app berichten dat je een creditcard moet koppelen als tweede betaalmethode
Je krijgt een bericht dat door de vele scamberichten je creditcard informatie moet doorgeven, zodat Etsy weet dat jij geen scammer bent.
Dan klik je op een link en kom je op een pagina (in dezelfde stijl als Etsy) om je creditcard gegevens in te vullen.
Redelijk klassieke scam. Maar deze is goed uitgevoerd. En omdat je op je mobiel niet direct kunt zien of Etsy wel of niet heeft verstuurd, trap je er makkelijk in.
Bij mij kwam het bericht terwijl ik wel ook echte berichten van Etsy kreeg over het verifiƫren van mijn account met mijn paspoort. Dus ik moest allemaal dingen doen (paspoort uploaden etc) en dat was wel allemaal echt. En terwijl ik die berichten kreeg kreeg ik ook deze neppe. Dus daarom ging er niet direct een belletje rinkelen van oh weird (want het leek me best logisch dat je betaalgegevens ook moest verifiƫren als je een account opzet).
Wat bizar dat er precies op dat moment die spam tussen zat. Dan heeft Etsy toch ook een lek zou je denken? Zo naar zeg!
Het lijkt alsof die oplichters iets hebben dat ze een alert krijgen bij een nieuwe shop ofzo. Lees vaak dat het heel veel is als je je shop net geopend hebt. Heb het zelf meer als er een nieuwe listing online gaat.
@Nightingale Etsy heeft dus tegenwoordig een eigen postvak in. Bij twijfel altijd even via pc/laptop inloggen om te checken of het voor etsy is.
Wat een bizar āgoedeā timing van die spam zeg. Enorm zuur voor je, maar zoiets is wel echt sneaky en doordacht. Hopelijk kan je er toch nog via een weg werk van maken!
Ik heb gelpennen met fruitgeuren besteld en het is geweldig! Ik voel me weer helemaal terug in de 90ās elke keer dat ik iets opschrijf.
Eentje ruikt naar lipgloss die ik als kind had. Zo gek hoe een geur allemaal vergeten herinneringen kan terug brengen.
Word soms zo moe van mezelf.
Mijn auto staat al ruim 1,5 maand bij een schadebedrijf te wachten op reparatie. Als het goed is, zijn ze daar afgelopen vrijdag mee begonnen en ze bellen als het klaar is. Maar ik weet dus niet zeker of ze begonnen zijn en weet ook niet hoe lang dat gaat duren. Nu wil ze eigenlijk even bellen voor informatie, maar dan vul ik alweer helemaal in dat ze me lastig vinden en dat ze vinden dat ik gewoon geduld moet hebben.
Terwijl ik normaal gesproken best snel durf te bellen met dit soort dingen, maar nu vind ik het toch lastig. Ook omdat ik weet dat al die schadebedrijven het druk hebben en ik dus ook snap dat ik moet wachten. (maar wil intussen ook gewoon mn auto terug)
Als ze vrijdag zijn begonnen, kun je best morgenmiddag als je nog niks hebt gehoord even bellen toch. Of jezelf een limiet stellen: als je woensdag 1300 uur niks gehoord hebt mag je bellen (of een andere random dag(
Heb net toch maar gebeld en als het goed is, heb ik woensdag mn auto terug.
Ooh dat heb ik ook met geurstiften van mān dochter. Zat jij ook zo te ruiken als het meisje in dit filmpje?
Ik manifesteer
weer even via het forum een sociale huurwoning die ik heeeel graag wil. Ik laat geen woning achter, heb een korte inschrijfduur⦠maar wie weet
Eindelijk een nieuwe telefoon en ruimte voor deze app, maar ik snap het niettt.
Ik kan kiezen uit hun kledingstukken die op mn eigen kleren lijken, maar niks uploaden? Het ligt vast aan mij, maar hoe werkt dit?
Thanks, ik zie het nu!! Ga er binnenkort mee aan de slag, hopelijk is het al dat werk waard ahha
Och ja ik ruik nu ik dit lees meteen die geur! Je had ze toch ook met zoān multi kleur pen? Zeg maar zoān dikke pen met verschillende kleuren die je dan naar beneden moest drukken?
En groen was dan appel, rood aardbei. Oh de gouwe ouwe tijd.
ik heb echt zoān extreme saoto craving echt al sinds vrijdag en ik heb echt spijt dat ik het niet ergens ben gaan eten dit weekend
Haha tegenwoordig valt wel mee, nu ben ik wel wat jonger dan jij bent. Maar ik begon in 2007 op de middelbare school en toen had je dat ook al, volgens mij kon je wiskunde D als keuzevak kiezen vanaf vwo 4.