Wat je even kwijt wil #68

Mijn favoriete parfum is al lang uit de handel en heb net via Vinted twee nog gesealde verpakkingen met 50 ml flacons ontvangen. Aww yes. :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

Welkeeeee

4 likes

Ja ik hoop het voor hem, ik kon het niet allemaal goed meekrijgen. Ik weet ook niet wat het protocol bij de AH is als je iets niet hebt gescand. Lijkt me niet dat je dan direct een boete krijgt. Ik denk wel dat ze het opslaan in hun systeem? Maar het duurde wel lang, en ik was al weg voordat die man weg mocht.

Volgens mij moet je dan gewoon met al je spullen naar de gewone kassa en wordt er een soort melding gekoppeld aan je bonuskaart voor de volgende keer. Maar ik denk wel dat als bij de gewone kassa blijkt dat je niet 1 ding bent ā€œvergetenā€ te scannen maar het je halve tas is, dat er dan al wel consequenties aan hangen.

4 likes

Maar dan kan je in zo’n geval net zo goed ergens een andere bonuskaart vragen toch. Ik denk niet dat het om 1 ding ging, die manager vroeg ā€œhoe kan dit???ā€ En op een gegeven moment waren er 4 medewerkers mee bezig. En toch vond ik het een beetje zielig voor die man lol. Echt ongemakkelijk. Bij de jumbo heb ik wel zien staan ā€œdiefstal is 130 euroā€ (zoiets) misschien dat ze daar wel direct een boete geven.

3 likes

Niks zieligs aan, gewoon betalen voor je boodschappen :woman_shrugging:t3:

6 likes

Ik heb het wel eens gehad dat ik iets oprecht vergeten was om te scannen. Dan moest alles opnieuw maar verder was het geen probleem. Ik denk dat het wel een verschil is of je een zak p.atat niet hebt gescand of je halve mandje niet.

1 like

Eens hoor, het echt een onwijse hekel aan die gasten die bewust soms producten niet scannen. Maar nu ik er zo achter stond was het zo ongemakkelijk, wilde zelf al in een diep hol verdwijnen :laughing:

2 likes

Doet me hieraan denken:

17 likes

Ik wil even 2 namen delen die ik heb gelezen vandaag. De ouders konden wss niet kiezen.

Jokelien en trusanne

48 likes

Verder op zoek naar een glutenvrije chili olie…

2 likes

Niet van de betaalmaand toch? Uitkeringen en loon worden zo goed als allemaal tussen de 20e en 25e gestort.

5 likes

Truuusannuh ik weet dat er heel veel mannen zijn~~~

‐---------
Kunnen jullie vanavond voor me duimen? Ik moet wat bij de bingo winnen!

3 likes

Volgens mij is al wel meermaals aangetoond dat het bewust niet scannen van boodschappen met name gebeurt door mensen die het geld prima kunnen missen.

Nee uitkering toch juist rond de 5e?

Omg hier gelukkig niet. Dan had ik echt in de problemen gekomen met betalen van verzekeringen.
Misschien verschilt het per gemeente?

Houd je een beetje van koken? Chili olie is makkelijk om zelf te maken! En je kunt er heel veel mee variĆ«ren. Dit is bijvoorbeeld een ā€œHollandseā€ variant.

150 ml olijfolie
1/2 sjalot
1 teen knoflook
1 tl mosterdzaad
1 el chili vlokken
15 g walnoten
5 g boerenkool

1. Snijd de boerenkool zeer fijn.
  2. Doe de olie in een steelpan en verwarm op laag vuur.
  3. Snipper de sjalot en knoflook zeer fijn en laat slinken in de warme olie. Voeg zodra ze geslonken zijn de chilivlokken toe.
  4. Rooster ondertussen de mosterdzaadjes in een droge koekenpan tot ze beginnen te springen, neem van het vuur. Rooster in dezelfde pan de walnoten.
  5. Hak de walnoten grof en stamp het mosterdzaad in een vijzel.
  6. Verhoog het vuur en voeg de boerenkool toe, laat frituren tot de blaadjes krokant zijn.
  7. Draai het vuur laag en voeg de walnoten, het mosterdzaad en een snuf zout toe.
  8. Schenk in een schone pot en laat volledig afkoelen.

Je moet even kijken hoe pittig je het lekker vindt. Je kunt hiervoor spelen met de hoeveelheid chilivlokken, maar ook met de tijd waarin de chilivlokken meetrekken in de olie. Voor een minder pittige olie kun je de vlokken ook op het einde toevoegen samen met het mosterdzaad.

Ik gebruik graag olijfolie, dan wordt hij ook heel lekker om je brood doorheen te dippen. Maar een neutrale olie zoals zonnebloemolie werkt ook goed.

7 likes

Oh dank je!! Deze sla ik op
Vooral de boerenkool erin heel verrassend

3 likes

Ik heb sinds lange tijd weer een blaasontsteking. Was ook vergeten hoeveel pijn het doet.

2 likes

Kylie heeft echt een broek van Shein aan lijkt wel

6 likes