Wat je even kwijt wil #68

Omg hier gelukkig niet. Dan had ik echt in de problemen gekomen met betalen van verzekeringen.
Misschien verschilt het per gemeente?

Houd je een beetje van koken? Chili olie is makkelijk om zelf te maken! En je kunt er heel veel mee variĆ«ren. Dit is bijvoorbeeld een ā€œHollandseā€ variant.

150 ml olijfolie
1/2 sjalot
1 teen knoflook
1 tl mosterdzaad
1 el chili vlokken
15 g walnoten
5 g boerenkool

1. Snijd de boerenkool zeer fijn.
  2. Doe de olie in een steelpan en verwarm op laag vuur.
  3. Snipper de sjalot en knoflook zeer fijn en laat slinken in de warme olie. Voeg zodra ze geslonken zijn de chilivlokken toe.
  4. Rooster ondertussen de mosterdzaadjes in een droge koekenpan tot ze beginnen te springen, neem van het vuur. Rooster in dezelfde pan de walnoten.
  5. Hak de walnoten grof en stamp het mosterdzaad in een vijzel.
  6. Verhoog het vuur en voeg de boerenkool toe, laat frituren tot de blaadjes krokant zijn.
  7. Draai het vuur laag en voeg de walnoten, het mosterdzaad en een snuf zout toe.
  8. Schenk in een schone pot en laat volledig afkoelen.

Je moet even kijken hoe pittig je het lekker vindt. Je kunt hiervoor spelen met de hoeveelheid chilivlokken, maar ook met de tijd waarin de chilivlokken meetrekken in de olie. Voor een minder pittige olie kun je de vlokken ook op het einde toevoegen samen met het mosterdzaad.

Ik gebruik graag olijfolie, dan wordt hij ook heel lekker om je brood doorheen te dippen. Maar een neutrale olie zoals zonnebloemolie werkt ook goed.

7 likes

Oh dank je!! Deze sla ik op
Vooral de boerenkool erin heel verrassend

3 likes

Ik heb sinds lange tijd weer een blaasontsteking. Was ook vergeten hoeveel pijn het doet.

2 likes

Kylie heeft echt een broek van Shein aan lijkt wel

6 likes

The fuck is ze aan het doen?
Ik kan ook niet dansen, maar een beetje meer enthousiasme mag wel

4 likes

Haar ass doet het niet.

Edit; waar is haar kont heen trouwens.

5 likes

Weggeozempict

10 likes

Ik ben een lichte verslaving voor Zaanse huisjes aan het ontwikkelen. Zo lekker.

9 likes

Oooo ja die zijn zoo lekker. Gewoon de ultieme combi.

Ik maak ze ook wel eens zelf; gewoon een stuk chocola op een Maria biscuitje :joy: ( die laatste koop ik dan omdat ze dan minder ongezond zouden zijn, maar vervolgens denk ik; wat bezielde mij? En dan doe ik dus die combo :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:)

3 likes

Dr uitgehaald?

3 likes

Ja dat denk ik ook.

2 likes

Kreeg net bericht dat de Officier van Justitie heeft besloten dat hij voor de rechter moet komen en er dus een zitting komt. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar wel goed om te zien dat er iig iets mee gebeurt! Verwacht alleen niet dat ie zelf komt opdagen :sweat_smile:

32 likes

Ook een goede combinatie! Het is eigenlijk zo simpel maar het is zo lekker dat het net te veel chocola is.

3 likes

Dat zijn de beste aankopen 🄹. Welke parfum is ā€˜t?

2 likes

Het is eigenlijk niet eens een parfum, maar ā€˜slechts’ een eau de toilette van l’occitane. Na twee jaar hebben ze al de formule veranderd terwijl de oude versie veel lekkerder rook en een paar jaar daarna ging ook die lijn er uit.

Heb dus nu de oude versie weten te scoren. Daarvan had ik nog drie bodylotions, 5 miniflacons en een halfvolle fullsize flacon, zorgvuldig opgeborgen in een donkere kast.

Het is voor mij echt een gelukzalige vlucht in onbezorgde jaren, heerlijke vakanties toen ik mijn vriend net kende en dus ook gerelateerd aan mooie zorgeloze zomerdagen op bijzondere plaatsen. 🄹

Ik gebruik ā€˜m niet dagelijks, want mijn voorkeur voor geuren is wel wat veranderd en heb een hele collectie andere geuren staan, maar dat maakt het juist bijzonder. Een soort tijdmachine naar je eerdere zelf.

12 likes

Late to the party, maar nee er wordt geen melding aan de bonuskaart gekoppeld. Omdat veel bonuskaarten op naam staan mag dit AVG technisch niet, en het is qua systeem ook niet mogelijk. Als een steekproef mislukt, kan het zijn dat je vaker wordt gecontroleerd. Maar dit is dus geen menselijke handeling. Sowieso is het niet mogelijk om zelf een steekproef voor een bepaalde kassa of persoon aan te vragen, dit gaat willekeurig of omdat er bepaalde trigger producten worden gescand… Waarschijnlijk is het bij deze man in kwestie vaker opgevallen dat hij dingen niet scant en was het nu klaar. Of hij heeft dure producten niet gescand. Als er bosje lente ui niet wordt gescand, komt de manager er echt niet bij hoor.

@Jumpsuit

9 likes

Helaas niks gewonnen bij de bingo :sob:
Had bijna zo’n luxe gourmetset met van die aparte platen gewonnen

6 likes

Ik kon bij de jumbo wel steekproeven aanvragen toen ik daar werkte :sweat_smile:

4 likes

Oké… in het bericht van jumpsuit gaat het over AH, dus daar heb ik het ook over, ik heb het ook over de bonuskaart dus het lijkt me vrij duidelijk dat het niet om de Jumbo gaat.

5 likes