Wat je even kwijt wil #68

@Bunnyslippers @Zemraluani Ohhh kan ik dat gewoon bij het Kruidvat halen? Het kan geen kwaad als je geen hooikoorts zou hebben toch? Haha

1 like

Yep, overal.

Ik neem het vaak mee als ik ergens anders slaap want ik heb huisstofmijt allergie dus soms komt het dan ineens opzetten. En dan is het zo weg, het is gewoon een anti histamine dus het stopt zeg maar de allergische reactie (brandende ogen, loopneus, bij mij vaak dichte keel)

4 likes

De stofnaam van Allerfre is loratadine, zou die gewoon van het huismerk halen, stuk goedkoper!

13 likes

Lang leve bomenpollen. Ik heb er al flink last van

Ik vind cetrizine van de lidl echt het allerbeste werken. Kan geen kwaad om te nemen nee en je merkt het snel genoeg als het hooikoorts is want dan nemen je klachten binnen een half uur echt mega af.

6 likes

Ik word wel echt mega slaperig van die dingen. Dat is wel goed om rekening mee te houden

7 likes

Als je ze echt nodig hebt dan beter een recept van je huisarts krijgen, want levocetirizine en desloratadine hebben die bijwerking veel minder.

6 likes

Mijn borreldate voor vanavond ging last minute niet door. En omg ik heb spontaan een grote opruim- en schoonmaaksessie gehouden, kleren uitgezocht, opbergkast gesorteerd. Dit was de meest productieve vrijdagavond sinds tijden, my god ik heb echt werk waar ik weekenden over zou doen, in ƩƩn avond gedaan :joy: ben deze last minute cancel fucking dankbaar

62 likes

@Otzi zou sowieso een test vermijden als je het niet nodig hebt, het is namelijk echt verschrikkelijk hoe ze dat doen door met naaldjes de mogelijke allergeen lokaal in te brengen om te kijken of er een reactie is.

3 likes

Doen ze tegenwoordig zo iets ook niet vaker via het bloed testen? Ik heb als tiener zijnde trouwens wel zo’n allergietest gehad maar vond het allemaal wel meevallen hoor!

11 likes

Ik moest vanavond in Wijk bij duurstede zijn, echt leuk schattig centrumpje daar zeg! Kom je anders ook nooit maar leuk.

4 likes

Ik dacht dat die bloedtesten niet echt duidelijk zijn maar ik been geen expert haha, mijn broer had zo een naadtest wel gedaan ooit en hij vond dat echt verschrikkelijk.

1 like

Ik vind het zo heeeerlijk dat ik niet meer in het weekend hoef te werken. Ik heb maandenlang 50+ uur per week gewerkt en ben nu een paar weken gestopt met werken bij m’n bijbaan, wat een verademing om wat vrije tijd te hebben 🄹

36 likes

Vind het echt een hidden gem! Ook alsof je tientallen jaren terug gaat in de tijd. Kom er graag!

3 likes

Ik neem ze daarom altijd in de avond :sleeping:

4 likes

Voor inhalatieallergieƫn kun je tegenwoordig gewoon bloed prikken, maar is in principe niet per se nodig als klachten zo duidelijk zijn. Die huidpriktesten worden eigenlijk enkel nog gedaan bij contactallergieƫn.

8 likes

Ik heb al 5 jaar een camelia in de tuin staan die maar niet bloeide en ineens zitten er 5 bloemen in, word er echt zo blij van iedere dag als ik ze zie.

Is dit wat 30+ zijn met je doet?

54 likes

Ja

7 likes

Mijne heeft precies hetzelfde! Toen ik hem kreeg zat er 1 bloem in, daarna heeft hij nooit meer gebloeid en nu zitten er allemaal knoppen in :heart_eyes:

4 likes

Ik word ook altijd zo blij van de camelia in onze tuin!! Er zitten wel echt honderd knoppen aan bij ons denk ik, maar zo mooi dat het het eerste teken van de lente is :heart_eyes:

1 like