Wat je even kwijt wil #68

Voor mijn Peugeot 108 had ik een Skoda Fabia haha en de huurauto’s die ik heb gehad waren Kia’s en Nissans en één keer op Gran Canaria kreeg ik een Volkswagen Golf voor een goeie prijs!! Dat was veruit de beste rijervaring ooit.

@Broodrooster – Thanks! De T-Cross is idd een SUV. De ruimte heb ik niet dagelijks nodig, maar het lijkt me wel chill. De Golf Variant lijkt me maar een klein beetje groter dan de A160. Duurzaamheid zal wel meespelen in mijn keuze. (Jammer genoeg zijn het allemaal benzinewagens, geen elektrische. En allemaal manueel haha gvd ik keek er zo naar uit om automatisch te rijden.)

2 likes

Ik ga echt rot verwend klinken, maar voor de prijs die je betaalt vind ik dat je weinig auto krijgt en heb echt met veel verschillende wagens gereden.

• Weinig tot geen opties op standaarduitrusting
  • Slechter geluid
  • Kinderlijk uitzicht van het dashboard
  • Infotainment van de wagen is kut, waardoor je standaard met Apple CarPlay rijdt. Check of die erbij zit of je toegang hebt, met of zonder kabel
  • Ik heb een automaat in benzine en die reageert zeer traag als de wagen een versnelling hoger gaat. Snel even in een straat omkeren, gaat niet. Heb het botsautogevoel
3 likes

Haha shit, klinkt niet denderend nee :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Toen ik mijn leaseauto moest uitkiezen heb ik proefritjes gemaakt bij de garage. Misschien is dat nog een idee?

6 likes

Ja, dit zou ik sowieso aanraden! Geeft je veel meer feeling. En vooral schijt hebben aan onze meningen als je voorkeur toch naar die ene uit gaat.

En idd nog gefeliciteerd met je baan!

5 likes

Wow ja ik reed laatst in een t-roc automaat en het optrekken voelde echt als een eeuwigheid.

3 likes

Vond ik ook, maar ik vind het wel echt een bejaardenauto, met zo’n hoge instap!

2 likes

Ik ben zo klaar met die niersteen aanvallen, echt waarom duurt het zolang voor het eruit is :sob::sob:

4 likes

De tcross is echt klein. Het is een polo op hoge wielen. Denk dat de andere 2 meer ruimte bieden. Wel vond ik de tcross echt heel lekker rijden maar ik ben wel groot volkswagen fan.

2 likes

Optie 4; mobiliteitsbudget en dan zelf leasen(?)mocht je de opties niets vinden.
Zoals eerder benoemd is een proefrit echt wel heel fijn. Je moet de auto voelen zeg ik altijd :grin:

3 likes

Ik zou even vergelijken wat de kosten zijn per maand en wat je daarvoor krijgt. Mercedes is leuk maar zonder opties is die ook maar echt basis. Het kan zijn dat je aan een VW even veel kwijt bent per maand dan aan een Mercedes maar de ene meer opties heeft dan de andere. Mijn ervaring is wel dat als het lease vanuit je werk is het vaak niet het meest basic model is maar een business model met net wat meer opties. Wij rijden allebei VW (polo en T-roc) allebei uit 2023 en vind die allebei heel fijn. Vond van die Mercedes de stoelen niet prettig zitten bij lange ritten, weet niet of je dagen lang in de auto zit. Maar dat ligt mss ook weer aan het model/uitvoering. Dat was bij ons een stoel aan een stuk zeg maar, zonder losse hoofdsteun en deed die altijd vrij ver achterover omdat ik anders het gevoel had dat ik voorover gebogen zat. Oh en in de kofferbak daarvan past niet veel, dus als dat belangrijk voor je is zou k daar ook op letten.

Maar zou zeker in allemaal een proefrit maken, dan weet je beter wat je zelf fijn vind en welke het beste bij je past denk ik. Dan kunnen ze je ook uitleggen welke uitvoeringen/opties je hebt bij de een of de ander.

7 likes

Wie heeft er nog een leuke dagboekpost

11 likes

Ik heb gewerkt en toen kwam ik thuis en heb ik gegeten en daarna ben ik gaan wandelen en nu lig ik in bed te chillen.

Zoiets? :joy::joy:

8 likes

Net met een vriendin geprobeerd het Texas hold ‘m dansje in te studeren, leuk maar voor mij erg moeilijk :sweat_smile:
Met een tiktok/youtube tutorial

4 likes

Huh maar je had toch in December zelf je ontslag al gegeven? :astonished: Wel fijn te horen dat het nu beter gaat en je nieuwe baan een stap vooruit is!!

2 likes

Dat was een mondelinge overeenkomst – ik zou op zoek gaan naar een andere job, mijn werkgever naar vervanging. Toen werd ik ziek en kreeg ik een ontslagbrief in de brievenbus. :+1:

2 likes

Echt? Ik heb een t roc en ik vind hem zo fijn, hij trekt heel snel op en voelt als echte auto onder mij.

1 like

Meid, elke keuze is een genot tov je Peugeot. Iedereen heeft hele goede inhoudelijke argumenten, maar in the end ga je er altijd hdp op vooruit. Lekker van genieten :two_hearts:

Ik ben ook van een aygo naar een ford fiesta gegaan als werk auto. Waarschijnlijk zijn er 101 redenen om die auto kut te vinden, maar ik vind het nog elke dag een genot omdat ik weet waar ik vandaan kom haha

26 likes

Ik heb de beste redenen @VickyViolence !!! Sfeerverlichting in de mercedes kan echt mooi roze en de meeste ruimte in de middenconsole mét goede bekerhouder!

23 likes

Niet onbelangrijk!!! Thanks :pray:

Geen kosten, in België is een bedrijfswagen een extralegaal voordeel. Sommige werkgevers geven een mobiliteitsplan als optie maar daar lease je zelf volgens mij geen auto mee.

4 likes