Wat je even kwijt wil #68

Je hebt er nu natuurlijk niks aan maar je kan dit volgend jaar wel opgeven bij de inkomstenbelasting. Maar blijft gewoon zuur natuurlijk. :frowning:

4 likes

Jaa hoor. Maar ik vind threads leuker haha

11 likes

Wtff

6 likes

Ik zie jou ook steeds voorbij komen daar ja

1 like

Ik zit nu ook al tijden in dubio of ik nou wel of niet een account moet aanmaken. Is het gewoon Twitter met minder wap?

1 like

Het is twitter van toen je 16 was. Veel puberdrama.

4 likes

Dus Hyves zonder de glitterplaatjes?

2 likes

Wat een rotsituatie zeg, klinkt heel verdrietig. Kun je online bij Nibud geen informatie vinden over welk percentage van je loon je aan een woning kwijt zou moeten willen zijn?
Bijna je hele netto inkomen kwijt zijn aan je hypotheek klinkt voor mij namelijk iets wat je absoluut niet moet willen, maar online moet je daar informatie over kunnen vinden.

4 likes

Blijft er wel wat geld over om van te leven? Zo ja, dan zou ik er wel voor kiezen want een kutrelatie is ook maar kut en niet goed voor jou als voor je baby. Ik zou dan denken liever een avond minder luxe eten of nieuwe kleren, maar een veilige omgeving voor je kindje.

2 likes

Oh wat ingewikkeld en zwaar. Gelukkig heb je een netwerk om je heen, daar mag je echt op leunen. Kun je niet vrijblijvend en laagdrempelig hulp hierbij krijgen? Iemand die met jou de stappen kan doorlopen. Vanuit de gemeente; of misschien vanuit je verloskundigepraktijk? Die zouden anders wellicht ook wel kunnen vertellen waar je evt terecht kunt. Je hebt genoeg aan je hoofd!

6 likes

Ik ken je niet en heb helaas ook geen goede tips, maar wil even zeggen dat ik je heel dapper en sterk vind. Veel succes en sterkte gewenst.

(En open deur dit, maar probeer niet in boosheid naar jezelf te blijven hangen… wees trots op hoe je het nu kunt zien en ernaar handelt. Be your own cheerleader! :muscle:t2:)

15 likes

Ook jij kunt dit! Heb je kindgebondenbudget ook meegerekend?
Ik kon inderdaad ook niet sparen, en het is even dood eng. Maar in the end voelde ik me rijker dan ooit.

8 likes

Wat een rotsituatie zeg! Zoek je iets in Rotterdam en omstreken?
Bij de app 24baby heb je een forum met alleenstaande ouders. Ik weet niet of het wat is maar misschien kan je daar het één en ander vinden.

Als je wilt dan ik (of anderen) hier voor je mee kijken naar eventueel een woning moet je het laten weten! Dan zal ik mijn ogen en oren open houden.

Sterkte :blossom:

8 likes

Ik ga uit mijn huurwoning en ik mag iemand aandragen hiervoor. Je mag mij hierover zeker een prive berichtje sturen. Ik hoop echt dat je snel wat kunt vinden

77 likes

Wat een vervelende situatie! Heb je eventueel vrienden of familie waar je tijdelijk terecht kan? Dat geeft misschien wat rust voor nu en dan heb je de tijd om naar een lange termijn oplossing te kijken.

Ik ben zelf toevallig ook op zoek naar een koopappartement (ik huur nu) en ik vind het ook best een stap om al m’n spaargeld erin te stoppen plus m’n maandlasten zullen wel wat omhoog dus dan kan ik minder sparen. Maar goed, met een koopappartement is er ook minder noodzaak om heel veel te sparen.

2 likes

Je kan bij de belastingdienst op basis van je inkomen je toeslagen berekenen (kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget, alleenstaande ouder toeslag, eventueel zorgtoeslag

1 like

Iemand die ik ken word begeleid door de organisatie Moeders van Rotterdam, misschien zou zo’n instantie jou op weg kunnen helpen? In ieder geval respect voor jou dat je deze keuze maakt terwijl je zwanger bent. Dat moet vast niet makkelijk geweest zijn.

7 likes

Oh wauw wat fijn, want ik vind het echt erg veel geld, maar het is wel nodig.

2 likes

Ja dat zijn ook gigantische bedragen, zeker als het niet vergoed wordt. De belastingdienst werkt met een drempelwaarde, afhankelijk van je inkomen. Dus als je nog meer zorgkosten verwacht die niet vergoed worden kan het slim zijn die dit jaar te plannen zodat die meegeteld kunnen worden.

5 likes

Ik heb geen advies voor je maar wil wel uitspreken dat Ik heel veel respect heb dat je zo voor jezelf en je kleintje durft te kiezen ondanks dat het zo eng is. Dat maakt je echt een sterke mama en u got this! :heart:

27 likes