Ik heb echt de meest belabberde week van 2024 tot nu toe achter de rug hopelijk heb ik morgen een leukere dag! Heb ieder geval iets leuks gepland.
De week is bijna voorbij. Op naar een betere of in elk geval een minder kutte week
Klopt maandag weer een frisse start maken en er weer tegenaan!
Ik hoor dit ook wel eens op mijn slaapkamer, echt een zo’n sprint over het plafond, best hard ook en dan is het stil. Maar ik denk eigenlijk dat het een rat is omdat muizen (die heb ik ook gehad) inderdaad meer scharrelen, een beetje hier knagen, een beetje daar en veel langer actief zijn.
Maar geen idee verder want ik heb nog nooit een beest gezien maar ik lig me soms wel 's nachts af te vragen wat voor beest dat toch is.
Oh gadver een rat vind ik toch een smeriger idee dan een muisje. Ik hoop dan maar dat het hierbij blijft en dit beest m’n plafond alleen als snelweg blijft gebruiken haha. Ik hoor ook weleens vogeltjes bij het dak maar die rennen niet zo
Ik denk dat dat een muis is ja, ik had dat een tijdje geleden ook regelmatig, dan hoorde ik ze af en toe ook rennen niet echt ritselen/knagen.
En zijn ze ook vanzelf weer vertrokken?
Haha, ja, na een tijdje hield het ook opeens weer op!
Mijn ervaring met muizen is dat ze niet maar op 1 moment geluid maken met ratten eigenlijk ook niet. Kan het een vleermuis zijn?
Tja geen idee, kunnen die ook helemaal tussen je plafond kruipen?
Als ze echt zo rennen zijn het volgens mij wel vogels. Ik hoor ze ook wel eens en in de weerspiegeling van het raam van de achterburen kan ik dan zien dat het geluid tegelijk komt met de beweging van vogels!
Ja alleen is het wel zo dat die niet per se rennen (op de dag dat ik een vleermuis tegenkom in huis ga ik nooit meer naar binnen). Heb je een dakgoot? Duiven enzo maken zo’n herrie dat het soms lijkt of ze binnen zijn
Ik droeg vandaag een jurk die al een jaar in de kast hing (ongedragen, omdat ik er over twijfelde) en heb wel 4 complimenten gekregen erover
Ik heb ook eens getrappel in m’n muren gehoord en dat bleken helaas wel ratten te zijn.
Vleermuizen klinken meer als gekrab in je woning, ze lopen niet snel of luid
Ik ben mijn moeder plotseling verloren afgelopen week. Mijn hoofd blijft maar overuren draaien op “had ik maars”, allemaal herinneringen en zorgen over de toekomst. Ik ben zo verdrietig en weet even niet hoe ik dit allemaal moet doen. Mis haar zo erg. En ik zou zo graag kunnen slapen.
Gecondoleerd. Veel kracht toegewenst.
Hele logische gedachten op dit moment.
Ach wat verdrietig, heel veel kracht en sterkte voor jou
Heel veel sterkte Probeer eventueel alles op te schrijven waar je over nadenkt. Dat maakt de drukte in je hoofd hopelijk wat minder. En als het slapen echt niet wil lukken, kun je eventueel de huisarts bellen om te kijken of je iets rustgevends kunt krijgen. Gewoon om net deze eerste dagen/weken door te komen.
Veel sterkte en een knuffel