Wat je even kwijt wil #68

Er stond net bij iemand een stukje van Beau op met die bitcoinvent, Didi Taihuttu. Heel sympathieke man overigens, maar hij deed me zo aan iemand denken. Ik vind hem echt een beetje de Molukse Frans Bauer.

3 likes

Mijn man zette net uit nostalgie babys day out aan. De kinderfeestjes klassieker uit de jaren 90. Dat begint met een scĂšne waarin de babysitter de baby een boekje voorleest. De baby sitter is een piepjonge Cynthia Nixon van satc :exploding_head:

3 likes

Ik schok mij net dood, de deurbel ging net, terwijl die aan het laden is. Lees op internet gelukkig wat oorzaken kunnen zijn, maar ik was even bang dat er een inbreker binnen stond die voor de ‘grap’ op de bel drukt. Nu maar weer proberen te slapen.

1 like

Links van me ligt een kerel met de man flu en een verkoudheid (lees: maakt een tering herrie in zijn slaap) en rechts ligt een baby die weigert te gaan slapen.

Happy weekend.

5 likes

Vandaag 23 graden. Help wat moet ik aan.

1 like

Een lange jurk met blote benen? Een dunne of linnen broek met open schoenen, een tshirt en evt een vestje? Genoeg opties toch?

1 like

Mijn spijkerbroek is ook vandaag mijn vriend

3 likes

Ik had ook een mega crush op hem! En hij was altijd zo lief voor z’n kleine broertje. Ik kijk nu die docu maar kan het bijna niet aanzien al die pijnlijke vallen :tired_face:

@niceanijs een jumpsuit natuurlijk!

Ik ben op een buitenlands congress en had helemaal kledingstress want moet wel professioneel maar het is hier vet warm dus kunnen blote benen wel en straks is iedereen vet netjes met hakken en in mantelpak en ben ik super underdressed en helppp

Zit een jongen met een trainingsbroek naast me :clown_face:

24 likes

Ik zat op hiphop dansles, maar heb spontaan besloten te switchen naar de high heels lessen vanaf a.s. woensdag. Nu gaven ze aan dat ik 2 paar hakken mee moet nemen zodat de leraar kan kijken welke het beste zijn. En nu bedenk ik mij dat ik niet eens 2 paar hakken heb =’) Ik ga zo maar een paar kringloopwinkels af om snel te zoeken.

7 likes

Ik heb een supertoffe vacature gezien, alleen dan moet ik 2 jaar 1 dag in de week naar school en 32 uur werken en ga ik terug naar een leerling salaris. Ik kan het financieel gezien niet doen en ik baal daar echt van.

12 likes

Omg ik zit in een hemdje in de zon koffie te drinken, wat een geluk :pray:t2:

6 likes

Ik ben zoooooo geïrriteerd. Was vlakbij amazing oriental en dacht oh kan wel ff langs gaan. Werd ik lastig gevallen door een enge kerel met nog engere hond, bleef proberen en met me mee lopen etc. Toen ben ik maar de metro in gevlucht en nu zit ik te balen dat ik door zo’n achterlijke kerel die zich op fucking klaarlichte dag niet kan gedragen nu geen chille toko boodschappen heb kunnen doen :triumph:

Edit: en nog irritanter is dat ik hem van een afstand zag en al voelde aan alles dat hij iets zou gaan zeggen. Dus al met voorbij lopen oogcontact vermijden en zo chill mogelijk passeren. Dan net op het moment dat je passeert die stem horen en denken ohh IK WIST HET en vervolgens maar proberen hem van je af te schudden zonder te hem te beledigen uit angst :persevere:

11 likes

Mijn vriend kwam om 3 uur ‘s nachts na het stappen thuis. Ik word half wakker want de voordeur gaat open, maar ik hoorde ook “getrippel” op het laminaat. Ik dacht in eerste instantie dat ik het me verbeeldde, dus ik was weer in slaap gevallen. Komt mijn vriend een half uur later de slaapkamer in “ja uhhhh ik heb een hond gevonden bij de centrale deur beneden dus ik heb hem meegenomen naar boven” (lees: die twee zijn dus samen de lift ingestapt đŸ„č). Ik doe de lamp aan, staat er een uber schattig hondje in de slaapkamer te kwispelen :rofl: Arme beest was z’n baasje kwijt en m’n vriend had al 20 minuten beneden staan wachten of er iemand de hond kwam zoeken. Ik dacht echt “kerel wat doe je?”, ik ben nog nooit zo raar wakker geworden :rofl:

76 likes

Rotterdam?

Edit: Iemand die ik ken is net terug verhuisd van Rdam naar U omdat je daar gewoon zo fucking veel vaker wordt lastig gevallen door mannen. Zij kon echt bijna nooit gewoon op straat lopen zonder de hele tijd nageroepen te worden en keek al helemaal op tegen de zomer omdat het dan nog 200x zo erg is. Elke keer dat ik daar heen ging verbaasde ik me ook echt ziek over de mannen daar, 50 meter van tramstop naar deur en dan liepen er gewoon 2/3 mannen met me mee. Heb dat in Utrecht in al die jaren echt nog nooit op die schaal/level van intimidatie meegemaakt.

2 likes

Mijn exschoonzusje maakt dit ook vet vaak mee in Tilburg! Echt bizar vaak, ik heb dit eigenlijk nooit in Amsterdam (misschien ben ik te lillek)

4 likes

Yes. Was nu even bij zuidplein, echt bijna altijd als ik in de buurt van de pleinweg of dat pleintje bij zuidplein loop word ik idd minimaal 1x aangesproken. Maar deze was wel heel naar, meestal is het iets van ‘mooie dame’ of ‘sooooo ziet er goed uit’. Nu was het echt opdringerig, dwingend en meelopen etc. Laatst in het centrum had ik het 2x in een half uur tijd, toen was ik zo geïrriteerd dat ik ‘HOU JE BEK’ terug riep, die gast was helemaal verontwaardigd en verbouwereerd haha :smiling_face_with_tear:

Edit: denk overigens niet dat het te maken heeft met aantrekkelijkheid hoor @Opheliac haha. Heb een vrij doorsnee uiterlijk. Denk eerder dat ik uitstraal ‘pls spreek me niet aan’ waardoor het juist gebeurd. Of het zijn de ‘hey meisje lach eens’ of ‘soooo waarom zo boos dame’ opmerkingen als ik ook echt een pesthumeur heb.

3 likes

Ja zo kut dat je niet altijd je frustratie kan uiten omdat je niet weet wat ze dan gaan doen, echt een kutsituatie!

Hoop dat je alsnog kan genieten van deze dag, maar echt tering irritant idd.

Ja precies dat inderdaad! Het ging ook echt zo:
Sukkel: soooo mooie dame
Ik: dankje :slight_smile: ‘snel doorlopen’
Sukkel: loop je nu meteen weg? ‘Loopt met me mee’
Ik: ja sorry ik heb haast
Sukkel: kunt wel even kennismaken toch?
Ik: nee ik heb haast
Sukkel: laat me dan mijn nummer geven, kunnen we later kennis maken toch
Ik: nee ‘heel erg pas versnellen’
Sukkel: nou soooo hey ‘nog verder achter me aan lopen’
Ik: wanhopig iemand bellen en met een hartslag van 160 bedenken waar ik het beste heen kan gaan

En dan haat ik het zoooo omdat je gewoon niet eens WIL reageren. Maar dan zie je al van oh nou okĂ© kan beter maar even wel reageren anders wordt het helemaal vervelend en geĂŻrriteerd schelden ofzo omdat je ‘m negeert. Walg er dan al van dat ik ‘dankje’ zeg. En hoe opdringeriger zo’n gast dan wordt hoe meer je beseft van okĂ© ik moet m niet een grote bek gaan geven terwijl je dat eigenlijk het liefste wel wil doen, dus maar netjes sorry bladiebla zachtjes af proberen te wimpelen. Gewoon zo’n oneerlijk machtsverschil. Want je hebt gewoon echt een probleem als je net de verkeerde gast pissig maakt met een botte reactie.

5 likes

Dit is echt mijn droom

5 likes