Public Service Announcement:
Kijk uit met gebruiken van Colour Catch doekjes in je wasmachine. Mijne liep niet meer af, afvoer al ontstopt etc, uiteindelijk filter opengemaakt en die bleek helemaal verstopt omdat er zo’n doekje in was gekomen
Public Service Announcement:
Kijk uit met gebruiken van Colour Catch doekjes in je wasmachine. Mijne liep niet meer af, afvoer al ontstopt etc, uiteindelijk filter opengemaakt en die bleek helemaal verstopt omdat er zo’n doekje in was gekomen
Ik verzorg nu thuis een vogel met een gebroken vleugel, en hij is in een halve week echt van mini piepend kuikentje naar ondeugende kleuter gegaan die door de kamer rent en overal op wil springen :’)
Hij moet nu zelf eten leren pikken/z’n vleugel moet helen en dan kan ie het hopelijk zelf weer redden in de natuur
En merk je iets aan je concentratie ook?
Ja! Ik merk dat lezen me nu steeds makkelijker afgaat. In het begin kon ik er maar moeilijk doorheen komen en deed ik lang over het uitlezen van een boek. Nu kan ik in een middag weer een boek uitlezen.
Woohoo een van mn haakpatronen is zojuist voor de 900e verkocht, zo bizar!
Get that money!!!
Goed bezig! Volgende stap is dat je insta-reels en cursussen maakt over passief inkomen vergaren met haakpatronen?
Mijn moeder gaat zo op vakantie met haar zus. Voor het eerst in 15 jaar weer vliegen en überhaupt op vakantie. Na alle ellende die ze/we hebben doorstaan ben ik zo blij voor haar.
Ik ben wel echt een overbezorgde dochter na 1,5 jaar voor haar zorgen maar komt vast goed
Is het een jonge vogel? En watvoor vogel? Want over het algemeen kan het niet goed gaan en zelfs schadelijk zijn als je ze in hun eentje gaat verzorgen, dan leren ze niet wie ze zijn en hoe ze moeten leven waardoor ze het dan niet redden in de natuur. En de vleugel moet ook maar goed herstellen… Kun je hem niet naar een vogelopvang brengen? Ik ben vrijwilliger bij een opvang, vandaar.
Ah wat goed dat je dat doet! We doen het onder begeleiding van een vogelopvangcentrum (lang verhaal wat ik niet echt kwijt kan zonder info te geven over waar ik woon etc (niet in NL)), maar het was in dit geval op deze manier of hij ging sowieso dood. Zodra het kan gaat ie naar een plek met meer vogels zodat ie daar verder kan rehabiliteren, en dan is het fingers crossed!
Ahh ok wat goed ! Dan heb ik niks gezegd. Wel gezellig zo’n beestje in huis lijkt me haha.
We zien het best veel dat mensen bijv kleine eendjes gaan opvoeden en dan pas na twee weken ons bellen, snap dat mensen het interessant vinden maar vaak hebben ze de gevolgen niet door
Aahh ja nee dat lijkt me ook helemaal niet handig (hoe schattig ook). Eenden blijven je ook voor altijd volgen toch?
Ik moet een beetje aan dat YouTube kanaal van A Chick Called Albert denken door de vogel verhalen hierboven. Zo’n Nederlandse man die een Engelstalig kanaal heeft met videos over hoe hij dieren (meestal vogels of kleine knaagdieren) of eieren redt en dan grootbrengt en uitzet. Wel mooi gemaakt die videos, en heb ergens de indruk dat die man ook wel weet wat hij doet.
Ik had voor het in elkaar zetten van een kastje twee schroevendraaiers en een hamer nodig, ik had geen platte schroevendraaier en ook de hamer zag ik nergens, dus nu heb ik getimmerd met een oude smartphone en de schroeven aangedraaid met een keukenmes. Kast zit prima stevig in elkaar
En hoe ziet die smartphone er nu uit?
Ik had echt een dom moment. Ik dacht dat de pieper explosies in Libanon om aardappels ging Ik vond het al helemaal niet logisch
Ik had in het ziekenhuis coassistenten die niet wisten wat een pieper was dan voelde ik me echt oud
Die was al afgeschreven haha en had ik toevallig nog liggen, ik was nog wel zo slim om het niet met het scherm te doen
Iemand op het forum zei toch laatst dat uit onderzoek bleek dat mensen ironie niet meer snappen? (Weet verder niet of dit een legitiem onderzoek was of waar dit op was gebaseerd. ) Sindsdien let ik er een beetje op en zie ik dit dus overal.
Zie dit bijvoorbeeld: De PZC on Instagram: "Het is altijd gezellig in Vlissingen! Toch? @maartiemaartie 🤣#filmbythesea lees meer via de link in bio. 📱" Hoe kunnen mensen hier in godsnaam boos om worden? Ik zou dit als Vlissingenaar wel grappig vinden.
Nou vooral die foto die NOS erbij had gezet met de foto in de supermarkt om een schap met groenten haha. Moest het echt drie keer lezen.