Wat je even kwijt wil #69

De politie weet wel je gegevens als je buren jouw adres doorgeven. Zij kunnen zien wie er volgens brp daar ingeschreven staat.

2 likes

Jij kan dit!! Je hoeft niet meteen een half uur op pad, al doe je maar de straat uit en terug. Stapje voor stapje je zelfvertrouwen weer terugwinnen. Veel plezier! :star_struck:

1 like

Wat dapper dat je dit hier schrijft. Dat geeft al aan dat je eigenlijk super graag weer op die fiets wilt stappen. Geen idee of deze praktische tip je iets helpt (zo nee negeer het vooral!), maar is het niet een idee om bijvoorbeeld 's avonds laat of 's ochtends heel vroeg, als er bijna niemand op straat is, te proberen te gaan fietsen? Desnoods zet je je fiets al wat eerder buiten, zodat die al klaar staat. En misschien zorgen dat er iemand bij je is (niet per se buiten bij het fietsen maar gewoon in je huis) voor erna, om mee te vieren dat het goed gegaan is of je steun te bieden als het tegenviel? En je kunt ook altijd eerst een stukje lopen met je fiets en dan op een andere/rustigere plek op straat opstappen. Of gewoon alleen even lopen met je fiets, en als je het toch niet durft doe je dat de volgende dag/avond weer, en probeer je het opnieuw. Je hoeft niet meteen van 0 naar 100 om direct een uur te gaan fietsen he :blush: Hoop dat je het jezelf ook kunt gunnen om het gewoon te proberen :crossed_fingers::muscle:

63 likes

Dit vind ik echt hele goede tips!

4 likes

Als het je helpt om te lezen dat je niet de enige bent die weer opnieuw moet inkomen met fietsen

Summary

Ik had vandaag een goede vriendin van mij aan de telefoon die nu acht jaar ziek thuis zit en al die acht jaar niet gefietst heeft. Zij vertelde me dat ze sinds vorige week ook weer kleine stukjes aan het oefenen is! En ook dat ze er eerst tegenop zag want spannend en bang om er dom uit te zien, maar ze is zo blij dat ze weer begonnen is. Ze komt echt van ver, dus tis nu een rondje door de straat sochtends als het rustig is, maar het komt vanzelf weer als je het weer gaat doen!
En zeker als je vorig jaar dat nog wel zo kon komt dat vast goed. Succes!

16 likes

Ik heb net een ticket gekocht voor een drive-in bioscoop 19 oktober in Rosmalen. ā€˜Sinister’ kijken om 22.00, leuk. Ik ben 1 keer eerder naar zo’n drive in bios geweest (Andere organisatie wel) en dat was wel heel leuk!

13 likes

Ook ik heb langdurig niet gefietst en het fietsen zelf lukte best makkelijk weer, het verkeer was een stuk lastiger. Het was in die jaren een stuk drukker geworden op straat en die inschattingen maken moest ik echt weer leren.
Maar dat is allemaal voor nu te voorkomen door een rustig stukje opzoeken, en ik fiets nu ook gewoon weer op drukke punten!
Je kunt het en dat je er nu zo over nadenkt en het post is al heel dapper!

2 likes

Ik kreeg vandaag een compliment over mijn conditie (van een professioneel sporter). Was best een beetje trots, zeker toen ik besefte dat ik jaren geleden toen ik zo ziek was 0 conditie had en halverwege een gewone trap moest uitrusten, omdat ik niet meer kon. Heb ik dan toch zelf voor elkaar gekregen nu

77 likes

Je kunt het! Klein beginnen! Daarna ga je super trots zijn op jezelf (en nu mag je dat ook al zijn, omdat je dit wilt en gaat doen)!
:heart:

4 likes

Ik word morgen geopereerd onder narcose. Ondanks dat ik al jaren in de zorg werk, beginnen de zenuwen bij mij toch te komen. Hoe zal de intubatie gaan? Zal ik al m’n tanden nog hebben? Ga ik rare dingen zeggen door de narcose? Nog even een slok cola drinken en dan maar proberen te slapen.

30 likes

Sterkte en succes morgen! Voor je het weet is het achter de rug en helemaal goed gegaan!

6 likes

Helemaal eens met @Junebug85 ! Nog een toevoeging: toen ik weer wilde gaan autorijden zei m’n therapeut: je mag jezelf niet belonen voor het feit dat je het wel of niet eng/spannend vond, maar je mag jezelf wel belonen voor dat je het geprobeerd hebt. Dus zelfs als je een week lang 20 min naast je fiets staat, en dat is alles wat lukt, dan is dat top gedaan! (Maar je zult zien dat de stappen veel groter gaan zijn zodra je de eerste stap heb gezet!). You can do it!

15 likes

Rosmalen :joy: jij komt ook echt in heel Nederland he

5 likes

82 likes

Oooo! Ik begreep al niet waarom Mean Girls vandaag random in de bios draait.

8 likes

Omg ik wil nu heen haha

6 likes

Jammer dat het niet op een woensdag valt, anders hadden we roze aan kunnen trekken. :smiley:

15 likes

Sterkte! Ik ben een ijskouwe maar operaties maken me zenuwachtig, ik snap het!

5 likes

Haha hij draait in de Vue als je echt zou willen!

@FrauHelga dat is precies wat ik in mijn vriendinnen groepsapp zei, maar ik kon helaas niemand paaien.

5 likes

Skip als je dagboekposts gaat.

Bedankt voor alle lieve reacties op mijn fiets-post. Ik heb ze allemaal meerdere keren gelezenā™„ļø stap 1 is gezet. Met een halve paniek aanval heb ik de banden opgepompt. Ik heb 1 Frans ventiel en een normaal ventiel (twee verschillende banden. Band was ooit lek en toen was er maar een nieuwe band beschikbaar) . Het heeft een hoop zweet (denk van spanning) en frustratie gekost maar ze zijn nu allebei opgepompt. Ga me nu klaarmaken om ook echt naar buiten te gaan.

80 likes