Ik vind het zo stom dat sporten zo duur moet zijn. Zwem graag maar de entreeprijs is echt niet meer grappig als je dat meerdere keren per maand (of het liefst 2x per week) moet betalen. Ging net kijken of ‘mom in balance’ iets is om rustig wat sport op te pakken na m’n herstel van de bevalling. Leek ideaal want wordt hier zelfs om de hoek gegeven, maar je betaalt gewoon zo’n 50 a 60 euro per maand. En ik snap dat het niet gratis kan en het is vast niet duur maar ik vind het wel echt veel geld en kan dat gewoon niet zomaar ophoesten elke maand? Echt jammer want leek me echt een goede stok achter de deur. Ik ben niet eens arm en heb het goed financieel, maar als het voor mij al teveel is, wat moet het dan wel niet zijn voor mensen (gezinnen!) die het echt een stuk minder hebben dan ik (en die vaak net buiten alle subsidiepotjes vallen). Vind echt dat alle sporten voor iedereen toegankelijk moet zijn. Zo goed voor je gezondheid en ook voor het sociale aspect.
Loont soms ook om iets verder te kijken dan de yuppen sportclubs. Bij ons in de wijk kost (zwangerschaps)bootcamp ook 60 euro, maar de vrouwensportschool op 5 minuten fietsafstand kost 14 euro per maand. Er zijn vaak best wel alternatieven als je weinig geld hebt.
Moet je wel in een stad wonen of de mogelijkheid hebben om een eindje te reizen.
Haken en ogen zijn er altijd, maar als er een mom in balance achtig groepje om de hoek sport neem ik heel even aan dat je niet op het afgelegen platteland woont.
In mijn dorp is mom in balance juist het enige aanbod qua zwangerschapssport.
Wow wat chill en goedkoop
Waar??
In nieuw welgelegen!
Ik blijf het stom vinden dat er zo veel vragen over auto’s in die test zitten. Mijn vriend is echt een autoliefhebber. Hij sleutelt het liefste de hele dag aan de auto. Voor hem is dit geen huishoudelijke taak, maar echt een hobby. Als we een nieuwe auto nodig hebben dan vindt hij dat super leuk om uit te zoeken.
Van alle andere taken die er in die test zitten zie ik er niet echt iets bij zitten wat als hobby gezien kan worden. Misschien koken, maar koken is nog steeds iets dat je perse iedere dag moet doen.
De auto wassen is bijvoorbeeld echt geen noodzaak. Ik was mijn auto inderdaad nooit, geen zin in, het interesseert me niet hoe vies hij is. Mijn vriend doet dat omdat hij dat oprecht leuk vindt en meer waarde aan hecht. Hoe staat incidenteel de auto wassen dan gelijk aan wekelijks de normale was doen?
Ik denk dat de load bij veel mensen nog veel meer uit balans zou zijn als al die stomme auto vragen niet mee zouden tellen.
Dat kan je wel bij alles stellen. Sommige mensen koken nooit, maakt ze niet uit dat ze veel geld uitgeven aan bestellen of afhalen. Sommige mensen poetsen de badkamer (vrijwel) nooit, vinden ze ook niet belangrijk dat dat elke week/maand gebeurt.
En niet elke man is een autoliefhebber. Dus voor veel mannen is het wel gewoon een taak die moet gebeuren en geen hobby.
Overigens wel mee eens dat het veel meer incidenteel is dan de andere taken in de test hoor.
Ja, sure. Vind het gewoon apart dat er zoveel vragen in die test over auto’s gaan, alsof ze toch nog wat dingen moesten verzinnen waar mannen sowieso op scoren. Ik vind de mental load van 1x in de vijf jaar nadenken over een nieuwe auto niet echt gelijk staan aan een andere taak in die lijst.
Het doet me een beetje denken aan die hele discussie hier over iemand die alles in het huishouden deed, maar haar man had wel net een nieuwe overkapping gemaakt dus dat telde ook voor wat.
Of eens kijken naar een vereniging in je eigen wijk/omgeving dat hoeft niet zo duur te zijn.
Ik ben sinds een paar dagen bezig om minder koffie te drinken en drink nu nog 1 kopje koffie midden op de dag. Over het algemeen voel ik me veel kalmer en minder buikpijn, maar krijg er echt stekende hoofdpijn voor terug. Voel me echt een verslaafde dat dit mij al ontwenningsverschijnselen geeft :’)
Ik zit in bikini op het dakterras en het is echt 100x lekkerder dan midden in de zomer
Even volhouden dat wordt echt minder met de hoofdpijn
Is dit in nl?
Hier in oost-nl brand ik ook weg in een tshirt momenteel
Ja! Volle zon en uit de wind, het is op het terras nu 20 graden dus dat is perfect in de zomer is het hier vaak rond de 50 graden op een mooie dag dus niet te doen haha
Oke met mijn rijangst gaat het goed, laatst 5 min verder gereden alleen ging helemaal goed (maar wat is nou 5 min). Nu moest ik voor een APK 20 min rijden. Niet in paniek geraakt, maar toen kwam ik bij de garage en moest ik parkeren. Voor het gebouw gezet… halve meter voor de stoep maar ach ik ben er en nu wachten met koffie. De terugweg zien we dadelijk wel
Zoals mijn vader eens zei toen ik zo parkeerde: ‘De rest [naar de stoep] loop ik wel’
Goed gedaan!