Niet vertellen en snel wegklikken. Je hebt het goed getroffen
Nee!! Maakt dat verschil? Ga ik doen!! Heb het al weggeklikt maar ik maak het wel ff opnieuw
En ik denk dat het komt doordat hij over het algemeen het eten (inclusief boodschappen) regelt. Ik heb wel de mental load van onze huisdieren en dat is fucking veel!! En we doen allebei te weinig in het huishouden dus daar kan ik geen punten scoren maar ik denk er wel het meeste over na!!! Haha
En we hebben geen kinderen haha
Soms voel ik me een beetje:
en wil ik alleen een avond janken maar kan het niet omdat ik als verantwoordelijke volwassene inmiddels weet dat het veel beter is om voor mezelf te zorgen (te eten, een pyjama aan te trekken, tanden te poetsen, etcccs), zo irritant!!!
Huilen is soms ook goed
Maar doet hij niet veel dingen die niet zo frequent nodig zijn? Dat was bij mij dus zo. Ik de was, stofzuigen, rondje door t huis etc. Hij reparaties, auto onderhoud, auto wassen etc. En die mental load rekent die test dus even zwaar.
Nee mijn partner doet over het algemeen de boodschappen/bedenken wat we eten/koken, dus dat zijn natuurlijk juist erg terugkerende taken. En bij de rest van de vragen dacht ik tja al die huishoud dingen, de tuin, die doen we gewoon te weinig/niet systematisch, dus ik heb bijna overal āsamenā ingevuld maar ik ben er wel meer mee bezig en ik ben degene die zich druk maakt als er bezoek komt, dan als een gek tekeer gaat en degene die eindeloos alles uitzoekt (maar dat is ook niet altijd nodig misschien). Ik stofzuig wel bijna altijd en ik heb de hoofdzorg voor onze huisdieren en ik deed ook de was maar hij wil sinds kort zān eigen was graag zelf doen??? prima ga je gang maar verder is ons huishouden sowieso een ongeorganiseerde zooi
we hebben ook alleen met onszelf te dealen en geen kinderen bijvoorbeeld.
Maar bijvoorbeeld over het koken etc: ik vind koken ook fijn maar elke dag boodschappen doen vind ik verschrikkelijk ik zou het liefst elke week gewoon een berg groenten en fruit in huis halen en allerlei pasta/granen/bonen etc op voorraad, zoals toen ik alleen woonde, en dan freewheelen met wat te koken. Dan vind ik koken ook leuk en fijn. Alleen als ik dat wil moet IK dat dus wel organiseren. En als ik dat niet doe is er niet perse iets in huis en dan regelt mn vriend dat vanuit zān werk langs de supermarkt wat op een bepaalde manier heel chill is maar ik zou het chiller vinden als we dingen in huis hadden.
En ik wil ook heel graag een systeem voor het huishouden en meer grip op onze financiƫn maar dat moet ik dan ook wel echt helemaal uitwerken en initiƫren en dan nog over discussiƫren etc. we zijn allebei gewoon ongeorganiseerde smeerpoetsen dat helpt niet
Ik had 80/20 en hij heeft 45/55. Daaag
Dat is wel een gesprekje over perceptie waard.
Deze test heeft destijds veel losgemaakt bij mijn man. Sindsdien zorgt hij voor alle boodschappen en de lijstjes daarvoor. Ik hoef hier niet meer over na te denken. Dat scheelt echt zoveel! Ook regelt hij alles omtrent de sport van onze oudste, inclusief kampen betalen, schoenen bestellen etc etc.
Het was ook echt oneerlijk verdeeld en nu niet meer
Ik wou hier weer lekker komen reageren maar alle jezus wat heb ik een pech gehad de laatste 3 weken haha. Ik had dus al last van mijn longen toen we naar Berlijn gingen maar de huisarts zei ja kan wel en het leek eerst door de medicijnen wat minder te worden. Oke fijn wij heen⦠we komen daar en ik eet een curryworst en alles komt eruit en bleef eruit komen tot we weer naar huis gingen drie nachten later. :ā) Dus op paar uurtjes Alexanderplatz na heb ik alleen mijn hotel gezien.
Nu is dat gelukkig wel weer weg maar ik heb dus waarschijnlijk een soort lichte longontsteking waardoor ik nog steeds half stik maar dat gaat nu door de antibiotica wel een stuk beter maar pff oktober was niet mijn maand haha. Maandag wel de tijd van mijn leven gehad bij het concert van Sum 41 (wat verrassend goed ging want keek er toch wat tegenop).
En ik heb zin in kerst.
Ik geloof dat ik mān moeder spontaan aangeboden heb om in de zomervakantie mee te gaan naar mān tante in AustraliĆ«. Ben benieuwd wat mān man morgen van deze ingeving gaat zeggen.
de ugly cry bij One Day was real
Morgen op een mannenforum in het leed dat schoonouders heet topic āwat mān schoonmoeder nou weer bedacht heeftā
Of in het opbiechttopic: mijn vrouw gaat spontaan naar Australie volgend jaar, kan niet wachten
Ik heb vandaag een babychimpansee gezien in de dierentuin en die was ZO lief, hij ging met me spelen door het raam š„¹. Echt het allerschattigste dier ever. Als ze je gezicht er niet afrukken als ze boos worden (oh en het legaal was enzo) had ik er direct 5 in huis gehaald.
Ik word soms zo moe van mezelf, moet vanavond echt een opdracht afmaken maar in plaats daarvan ben ik op zoek naar leuke uitjes voor komend jaar. š«
Ik heb mezelf echt tering misselijk gegeten aan pepernoten