Ik heb al meerdere zakken op en vind ze echt zo lekker, de crunch en de smaak pohh kan me er ‘s nachts voor wakker maken hoor
Ik heb al een paar weken zo’n klein zakje chocoladekruidnoten gekocht en afgelopen week dacht ik: ja die zijn in één zitting op dus kan maar beter een kilozak nemen dan heb ik er meer dagen plezier van en ik ben mezelf hier zo dankbaar voor
Jaa valt mij ook op! Jammer wel. Had gehoopt dat we hier als zestigers nog gezellig met zn allen zouden zijn ;).
Interessant die test, het zit bij ons 52-48 maar de mental load wel voor 70% bij mij. Hij doet echt heel veel praktische zaken, maar dat de planning op mij neerkomt vind ik soms wel zwaar. Tegelijkertijd heb ik er ook vaak wel wat kritiek op als hij plant (en hij heeft adhd dus het kost ook 20x meer moeite, als het al gebeurd) dus ik vind ook dat ik niet moet zeiken.
Ik wilde net hetzelfde typen. Ongeveer helft qua taken, maar mental load toch meer bij mij wat ik eerlijk gezegd ook had verwacht. Zal de link ook eens doorsturen naar hem.
Ik kneep m wel toen het huishoudstukje kwam en het ineens 70-30 was voor mn man
Mijn vriend ging juist de discussie aan. ‘Waarom ziet die test de was doen, opvouwen en sorteren als 3 verschillende dingen? In stofzuig altijd, dan ziet ie toch ook niet de trap stofzuigen en de woonkamer als 2 verschillende dingen?’ Needless to say dat mijn vriend nog nooit de was gedaan heeft, anders zou ie deze opmerking niet maken. De test was qua huishouden 60-40 geloof ik en mental load 70/30 (beide meerendeel voor mij dus). Heeft ook wel voor een discussie gezorgd hier. (Nadat ie dus eerst de test in twijfel trok want toch wel confronterend)
Omdat de was doen 5 minuten kost, opvouwen 2 dagen en in de kast leggen 2 weken
Net met m’n vader gegeten en naar een paar cafés geweest. Gesprekken gaan zo makkelijk en het was echt zo amazing. Ik hou zo veel van m’n pa en ik vind het zo leuk om mijn stad aan hem te laten zien 🩵
Ik zie nu steeds filmpjes van The Rockettes op mijn socials verschijnen. Ben gewoon jaloers op hoe goed zij kunnen dansen. Ja, en stiekem ben ik zo delulu dat ik denk dat ik mijn benen ook zo hoog de lucht in kan schoppen.
Ik vind het zo stom dat sporten zo duur moet zijn. Zwem graag maar de entreeprijs is echt niet meer grappig als je dat meerdere keren per maand (of het liefst 2x per week) moet betalen. Ging net kijken of ‘mom in balance’ iets is om rustig wat sport op te pakken na m’n herstel van de bevalling. Leek ideaal want wordt hier zelfs om de hoek gegeven, maar je betaalt gewoon zo’n 50 a 60 euro per maand. En ik snap dat het niet gratis kan en het is vast niet duur maar ik vind het wel echt veel geld en kan dat gewoon niet zomaar ophoesten elke maand? Echt jammer want leek me echt een goede stok achter de deur. Ik ben niet eens arm en heb het goed financieel, maar als het voor mij al teveel is, wat moet het dan wel niet zijn voor mensen (gezinnen!) die het echt een stuk minder hebben dan ik (en die vaak net buiten alle subsidiepotjes vallen). Vind echt dat alle sporten voor iedereen toegankelijk moet zijn. Zo goed voor je gezondheid en ook voor het sociale aspect.
Loont soms ook om iets verder te kijken dan de yuppen sportclubs. Bij ons in de wijk kost (zwangerschaps)bootcamp ook 60 euro, maar de vrouwensportschool op 5 minuten fietsafstand kost 14 euro per maand. Er zijn vaak best wel alternatieven als je weinig geld hebt.
Moet je wel in een stad wonen of de mogelijkheid hebben om een eindje te reizen.
Haken en ogen zijn er altijd, maar als er een mom in balance achtig groepje om de hoek sport neem ik heel even aan dat je niet op het afgelegen platteland woont.
In mijn dorp is mom in balance juist het enige aanbod qua zwangerschapssport.
Wow wat chill en goedkoop
Waar??
In nieuw welgelegen!
Ik blijf het stom vinden dat er zo veel vragen over auto’s in die test zitten. Mijn vriend is echt een autoliefhebber. Hij sleutelt het liefste de hele dag aan de auto. Voor hem is dit geen huishoudelijke taak, maar echt een hobby. Als we een nieuwe auto nodig hebben dan vindt hij dat super leuk om uit te zoeken.
Van alle andere taken die er in die test zitten zie ik er niet echt iets bij zitten wat als hobby gezien kan worden. Misschien koken, maar koken is nog steeds iets dat je perse iedere dag moet doen.
De auto wassen is bijvoorbeeld echt geen noodzaak. Ik was mijn auto inderdaad nooit, geen zin in, het interesseert me niet hoe vies hij is. Mijn vriend doet dat omdat hij dat oprecht leuk vindt en meer waarde aan hecht. Hoe staat incidenteel de auto wassen dan gelijk aan wekelijks de normale was doen?
Ik denk dat de load bij veel mensen nog veel meer uit balans zou zijn als al die stomme auto vragen niet mee zouden tellen.
Dat kan je wel bij alles stellen. Sommige mensen koken nooit, maakt ze niet uit dat ze veel geld uitgeven aan bestellen of afhalen. Sommige mensen poetsen de badkamer (vrijwel) nooit, vinden ze ook niet belangrijk dat dat elke week/maand gebeurt.
En niet elke man is een autoliefhebber. Dus voor veel mannen is het wel gewoon een taak die moet gebeuren en geen hobby.
Overigens wel mee eens dat het veel meer incidenteel is dan de andere taken in de test hoor.