Wat naar dat je dit hebt meegemaakt. Ik zou toch wel overwegen om aangifte te doen, kans is natuurlijk klein dat ze hem vinden maar mogelijk is het een veelpleger en herkennen ze hem op camerabeelden in de coupe oid.
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt, hier ook wel over gehad, maar heb goede ervaringen met het noodnummer en zij reageerden ook echt heel snel. Die hebben direct de conducteurs ingelicht en uiteindelijk hebben ze op het eindstation (Schiphol) de deuren dichtgehouden totdat de marechaussee er was om hem staande te houden. Er was ook een man die een foto had gemaakt dus in die zin hadden ze wel genoeg om er iets mee te doen en heb ik ook aangifte gedaan.
Heeft wel een interessant staartje gekregen: hij moest voorkomen, ben ook naar die zitting geweest, maar blijkbaar zat hij in vreemdelingendetentie en was de oproep niet goed bij hem terecht gekomen en werd de zitting uitgesteld. Paar weken geleden kreeg ik een brief dat de zaak alsnog geseponeerd werd omdat hij inmiddels Nederland uit is gezet. Ik dacht eerst dat aangifte niet zo zinnig was voor een relatief gezien ‘klein’ vergrijp, maar het kan dus wel een cascade in gang zetten met grote gevolgen 
Edit: noodnummer NS is 06 13 18 13 18