Ik huil met je mee. Wat ontzettend zielig. Sommige mensen zul je toch wat…
Ja snap heel goed dat je daar even van slag van bent.
Sommige organisaties bieden aan dat de partner mag meeliften (zonder indicatie) met de zorgvrager die wel een indicatie heeft. Zodat juist ouderen niet uit elkaar gehaald hoeven worden terwijl ze al hun hele leven samen zijn. Misschien dat je daar eens naar zou kunnen informeren.
Dat word bijna niet meer gedaan, omdat de partner geen geld oplevert. Maar bij overlijden niet op straat kan worden gezet en dus een plek bezet houd voor een ander. Mocht de partner ook hulp nodig hebben van thuiszorg met bijvoorbeeld douchen, heb je meer kans. Omdat er dan een zzp kan worden aangevraagd en dus wel weer geld oplevert. Zo zakelijk gaat het tegenwoordig.
Nee hoor, mijn organisatie waar ik werk biedt dit nog steeds actief aan. Niet in alle huizen maar wel binnen 2 locaties. Ze moeten dan wel samen in een (grote) kamer maar de partner mag gewoon mee en ook na overlijden in de kamer blijven mocht degene met indicatie overlijden. Dit is wel in Limburg, weet niet hoe dat in de rest van Nederland of organisaties werkt
Wauw! Dat gebeurd bij ons echt niet meer. Zonde, want je wilt natuurlijk bij elkaar blijven. Fijn om te lezen dat er nog organisaties zijn waar dit kan en aangemoedigd wordt.
Ja dat kan best kloppen want ze raden het ook af als je zwanger bent en wanneer je borstvoeding geeft, vanwege hormonen.
Voor een niet-geïndiceerde partner kun je ook vergoeding krijgen.
Binnen de vv is dat €61,09 per dag.
Dat zijn ze verplicht of het is een recht om een zzp0 te krijgen
Nou nieuw dieptepunt in het ziekenhuis (!) hoor, ik loop moeilijk en soms ook nog eens erg langzaam maar goed ik kom nog zelfstandig vooruit. Dus ik heb mijn man goed vast en strompel de gang door, waarop een vrouw ons inhaalt, een stukje voor ons zich omdraait, stil gaat staan en mij even van top tot teen bekijkt om daarna weer verder te lopen. Bemoei je toch met jezelf
Wat onbeschoft van dat mens
Ja en ik ben op zo’n moment niet in staat om er iets van te zeggen, misschien komt dat ooit nog eens
Standaard een volle waterpistool in je tas meenemen. Als je even niks weet, kan je altijd schieten
Of gewoon heel blij zwaaien als iemand zo onbeschoft aan het staren is. Dan schrikken ze altijd en weten ze zich geen houding meer te geven
Ik heb threads aangemaakt, why?
Echt het enige wat ik daar zie is getroubleerde pubers en millennials
Ik ga morgen naar Tomorrowland maar ik heb geen zin
Ik was vanavond sinds lange tijd weer eens met goed weer op het strand en omg ik voel me echt genaaid, want we hadden al zoveel meer mooie zomeravonden moeten hebben
@Neusklem Ticket verkopen? Ikzelf heb nauwelijks meer fomo nu ik ouder word, ik ga nog wel uit soms maar als ik dan een keer besluit niet te gaan dan ligt mijn bed extra lekker haha.
Ik heb dit ook echt niet meer nu ik de 30 heb bereikt haha. Heerlijk.
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is maar ik ben de laatste tijd zo verstrooid. Nu weer ik zie dat taartje naast mn naam en schrok gewoon even van huh ben ik jarig vandaag?! Echt zo debiel.