Wat je even kwijt wil #69

Ik heb dit met labello :heart_eyes: (die met blauwe dop)

7 likes

Wauw hee. Ik vraag me soms ook wel af hoe dat dan gekomen is, wilden ze zelf niet zo nodig kinderen maar toch meegegaan in de wens van de vrouw ofzo? Terwijl ik me niet kan voorstellen dat je voor kinderen kiest als je daar niet allebei 100% de wens toe hebt maar jemig, die vrouwen moesten eens weten joh

1 like

Ik met deze:

7 likes

Light Safari Beekse Bergen is echt de moeite waard :grin:

3 likes

Ik vind hier wel echt nog wat verschillen zitten tussen : slecht voor mens maar persoon kiest er bewust voor (plastic in de vaatwasser), is slecht voor dier (vetbollen) en is slecht voor mens maar geld is belangrijker dan mensen (chemours fabriek die pfas uitstoot naast een woonwijk)

5 likes

Ik ben net terug van Thanksgiving dinner bij mijn schoonfamilie en het was echt lekker, ik kijk er ook altijd naar uit! Maar als ik dan naar de foto’s van het eten kijk die ik heb gemaakt ziet het er echt totaal niet bijzonder uit :joy:

5 likes

Ik denk dat er nog steeds heel veel mensen zijn (ook vrouwen) die een kind krijgen zonder echt goed na te denken wat dat voor gevolgen heeft voor hun leven. Dat velen het zien als een logische vervolgstap in het volwassen worden, bijna als een vanzelfsprekendheid “want iedereen doet het toch”.

Dan is het kind er en blijkt dat je flink wat aanpassingen moet maken en vrijheid en spontaniteit inlevert.

En het is vreselijk treurig, maar mannen kunnen zich hier nog steeds makkelijker aan onttrekken dan vrouwen.

8 likes

Als ik na een avond met vrienden kan kiezen tussen 18.45 thuis komen midden in de bende van de avondspits en het avondritueel, of om 19.15 rustig thuis komen in een opgeruimd huis met slapend kind dan weet ik het ook wel hoor. Dat zegt niks over de balans tussen mijn man en mij voor de rest van de week of hoe goed ik nagedacht heb over een kind krijgen. Kan me ook nog wel voorstellen dat ik dat op die manier zou kunnen bespreken met vrienden en dat je die hele “tactiek” niet allemaal te serieus moet nemen.

(En sowieso sneu als het wel serieus was maar je trekt het wel gelijk heel ver door)

41 likes

Ik heb laatst letterlijk in een café tegen een vriend gezegd ‘hè ik neem nog een laatste anders kom ik net thuis tijdens bedtijd’

Hoop dat degene die naast me zat nog steeds denkt aan :sparkles: mijn keuze voor het moederschap. Was een lekker biertje!

21 likes

Dat koppel ik ook niet. Ik gaf antwoord op de opmerking van @Velours over hoe mensen misschien kinderen krijgen die er niet 100% achter staan. Dat staat los van die mannen van gisteravond.

Ik snap heus wel dat het fijn is om een keer spitsuur te missen, wat dat betreft vond ik het alleen wat opmerkelijk om te horen hoe ze dat tot op de puntjes aan het plannen waren en zelfs nog naar kantoor gingen om nog langer van huis weg te blijven.

3 likes

Ik denk dat er twee zaken door elkaar lopen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het gezond is om in een gezinsleven ook voor jezelf te kiezen. Wat betreft die mannen in het restaurant: ze klonken bitter en niet happy met de kinderen thuis. Maar jullie hebben gelijk: wat weet ik nou van hun situatie?

Wat betreft je opmerking: ‘‘je hebt geen flauw idee waar je voor kiest.’’ denk ik tot op zekere hoogte, toch? Ja, je weet nooit wat voor kind je zult krijgen, hoe jij en je partner het ouderschap vinden, hoe stressvol of juist niet het zal zijn, etc.

Maar je weet toch wel van te voren dat een jong kind veel werk, zorg en tijd vraagt? Het begrip veel is natuurlijk voor iedereen anders, maar je moet voor 1 persoon meer zorgen dan voorheen, dat staat vast. Als je daartoe op voorhand niet bereid bent, zelfs als je hypothetisch weet dat dat je het makkelijkste kind ter wereld zult krijgen, dan vind ik wel dat je kiest voor iets waar je niet helemaal achter staat. Wat dat betreft interpreteer ik die 100% meer als kunnen inzien en accepteren dat je leven op z’n minst iets verandert. Maar goed, de conclusie kan ook zijn let’s agree to disagree.

1 like

Ik ga op dinsdag na het sporten nog even de sauna in om deze reden. :sunglasses: (En dan chagrijnig zijn als ik thuis kom en mn partner niet de hele vaat als heeft opgeruimd nadat hij beide kinderen in bed heeft gelegd alleen).

7 likes

Eens dat mensen te weinig over nadenken of het een slim idee voor ze is om aan kinderen te beginnen (en soms vooral ook met wie), maar denk dat de meesten echt wel snappen dat het veel werk is. Alleen dat maakt nog niet dat je 100% kan weten hoeveel werk. Denk dat bijna niemand op voorhand rekening wil houden met een ziek kind, dat is sowieso niet voor te stellen hoe dat gaat zijn.

Rekening houden met iets is toch nog steeds wat anders dan de realiteit. Ik hield er op mijn vakantie ook rekening mee dat de hike lang en heuvelachtig zou zijn, maar halverwege een steile trap zat ik toch even met m’n hoogtevrees van ‘kan er even iemand me komen halen?’.

Ik ben trouwens wel echt blij dat meerdere mensen zouden blijven zitten om bedtijd te missen, want ik las dat verhaal en dacht wow zou ik ook kunnen doen haha (en ja als het structureel is i het een probleem, en alcohol is vergif en blablabla, maar zat momentopnames van mij waar buitenstaanders echt hun wenkbrauwen bij op zouden trekken).

6 likes

ik denk dat deze aanval op de man duidelijk maakt dat we het niet eens zullen worden en dat is prima.

dus ik mag niet conclusies trekken van een paar zinnen in een paar seconden die ik heb opgevangen en daar geef ik je gelijk in. dat was te snel en te overtrokken.

vervolgens trek jij de conclusie dat ik de gehele avond naar de buren heb gegluurd. ik geef je gelijk, probeer rustig mijn visie uit te leggen en jij valt me op de man aan. sjiek.

9 likes

wel oprecht jammer dat de discussie dan zo eindigt, want ik vind het wel leerzaam en verfrissend hoe jij me uit mijn bubbel van een bepaalde visie en mening kan trekken en dat meen ik echt haha.

7 likes

Het is minstens zo irritant dat als iemand weerwoord krijgt, dat daarna nog 10 man een schop na komt geven, wanneer ze weten dat er een achterban is

30 likes

Ik ben wel benieuwd.

1 like

Het pakketje ligt niet meer op dezelfde plek! Hoop niet dat dit een Emma Thompson Love Actually verhaal wordt. :rofl:

8 likes

De meest bruisende dinertjes die ik met mijn partner heb is als we smeuïge buren naast ons hebben zitten. Love itttttt

19 likes

Ik heb al iets van 2 jaar een boek van een vriendin geleend haha, vergeet het altijd mee te nemen en ik heb het al die tijd ook nooit gelezen.

Ze komt morgen langs, ik had het boek gisteravond klaar gelegd en dacht nouja even openslaan en vervolgens heb ik 200 pagina’s gelezen tot een debiel uur en ga ik de andere helft vanavond lezen denk ik, waaaaaarom ben ik zo. Twee jaar de tijd gehad :face_with_monocle:

35 likes