Hahaha ga gewoon pride vieren
Niet iedereen houd van uitgaan/grote menigtes? Dat is toch helemaal prima.
Als je niet van grote menigtes houd zou ik sowieso geen weekendje Amsterdam boeken, maar ik snap best dat je even moet schakelen als je dit niet wist.
Ik moet ongesteld worden en dan ben ik altijd extra geirriteerd op mijn collega’s en om ze te straffen ben ik nu naar mc donalds gereden en ik heb niemand gevraagd.
Dat zal ze leren
Maar tis toch prima dat als je een romantisch weekend weg wil je geen zin hebt in pride (of welk groot evenement dan ook). Vorige week was er in mijn stad een gratis 3daags muziekevenement door de hele binnenstad en ik zou ook wel balen als ik dat niet vooraf wist en daar opeens middenin zit. Soms is het alleen even schakelen en soms heb je ergens gewoon echt geen zin in.
Nou we hebben een museumpas, dus we wilde daar lekker gebruik van maken & gewoon lekker door de stad slenteren & borrelen en noem maar op.
Dus hoe leuk de Pride ook is, het was niet de vibe waar we op dit moment naar op zoek zijn.
En wat betreft dat het wereldvreemd is, ja dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben gewoonweg niet goed met data. Ik kom zelf uit Brabant en ben een fervent carnavalvierder, maar ook daarvan moet ik altijd even goed nadenken wanneer het ook alweer was. Ik denk ook niet dat je moet onderschatten dat dat buiten Amsterdam helemaal niet zo leeft. Ik vond het super vreemd ook, want ik ben niet iemand die random een hotel boekt. Ik kan daar echt avond naar avond op gaan zoeken. Vergelijken. Noem maar op. Vervolgens na het boeken lekker jezelf verdiepen in leuke activiteiten & restaurantjes. Nergens, maar
dan ook nergens ben ik het tegen gekomen
Edit: het enige wat ik vreemd vond was dat bij allerlei musea nog super veel kaarten beschikbaar waren, terwijl ik toch vrij last minute die pas wilde reserveren. Bv het Anne Frank Huis! Maar had daar nooit een bepaalde conclusie aan gehangen, ik vond het hooguit wat vreemd
Ik kom vaker in Amsterdam omdat ik er vrienden heb wonen maar voor mij zit er wel degelijk verschil in Amsterdam op een normaal weeken/doordeweekse dag of tijdens een feestdag/event.
Ja eens! Amsterdam drukte met de Pride is niet te vergelijken met Amsterdam drukte door regulier toerisme
Maar de pride drukte is toch vooral in een paar straten en valt verder goed mee? Oke, rond het Anne Frankhuis zal wel heel druk zijn, maar als jij naar de musea op Museumplein wil bijvoorbeeld denk ik dat je er redelijk weinig van merkt.
Als je het centrum uit gaat, is de Pride drukte prima te vermijden. De drukte is met name op de route van de parade, het is niet zo’n drukte in de hele stad zoals op Koningsdag.
Ja idd meer dan genoeg plek over in Amsterdam waar je niks van de pride zal meekrijgen. En mocht je hotel toevallig aan de pride route gracht liggen dan ben je daar ook gauw zat aan ontsnapt. Komt goed hoor @Neusklem !
Zolang je niet op de Prinsengracht of rondom Rembrandtplein blijft merk je vrij weinig van de pride in de stad. Ik woon zelf in het centrum en de jaren dat ik niet ging heb ik er bijna niks van mee gekregen.
Vooral als je naar het museum wilt gaan dan is dit denk ik de dag om te gaan en het daar lekker rustig te hebben.
Dit plaatst het wel allemaal in perspectief!! Ik voorzag inderdaad een drukte waarin elk hoekje en gaatje van Amsterdam gevuld was à la een Koningsdag. Dat je nergens naar binnen kan om te eten/drinken omdat het afgeladen vol is etc. Dat je er niet aan kan ontsnappen.
Ik ga even met mijn vriend overleggen, want het heeft ergens ook zeker wel zijn charmes. Ondanks dat het niet helemaal volgens onze verwachtingen is haha
Wat de rest al zegt, het valt mee als je er niet in de buurt bent idd! Jaren in Buitenveldert en in Oost gewoond en echt niks van meegekregen, behalve uitgedoste mensen in de metro als ik naar werk onderweg was.
Juist leuk om misschien 1 momentje te plannen om een beetje pride mee te maken, en verder andere uitjes buiten het centrum?
Ik zou denk ik een ander weekend gaan. Ik ga wel vaak naar pride en zou echt niet in het centrum willen zijn als je er niks mee hebt. Gewoon omdat het overal zo druk is enzo. Iig hoe ik me lekker slenteren en borrelen voorstel zou ik daar niet op zitten wachten.
Maar ik woon niet in Amsterdam dus misschien heb ik een andere indruk van druk. Je zou idd buiten het centrum dingen kunnen doen maarja is dat wat je ook een beetje voor ogen hebt? Zou daar even over nadenken haha.
ik als Amsterdammer zou slenteren en borrelen eerlijk gezegd sowieso niet in het centrum doen
Nee idd ajb
Een romantisch weekend zou ik sowieso niet in Amsterdam centrum plannen, lekker romantisch tussen alle toeristen en vrijgezellenfeesten en tourist traps
Haha jezus. Iemand plant ff een leuk weekend maar het valt even tegen.
Het halve forum: HAHA sukkel, had dan ook opgelet en waarom ga je in godesnaam naar Amsterdam?!? En haat je homo’s ofzo, lekker meefeesten!! Maar het valt wel mee hoor, als je alle leuke plekken mijdt.
Overdrijven is ook een vak zeg