Wat je even kwijt wil #69

De ‘norm’ dat je naar het buitenland voor vakantie gaat is echt bizar in mijn ogen. Na mijn hele leven rare blikken en vragen te krijgen omdat ik niet op vakantie ga (want geen geld daarvoor), dacht ik er eindelijk bij te horen met mijn weekje griekenland.

‘Huh? Een weekje maar? Ga je daarna nog ergens heen?’ ‘Ohja, zo’n goedkopere plek heb ik vroeger ook wel eens gedaan. Kan ook leuk zijn’

Voel ik me weer opnieuw een idioot

19 likes

Rare mensen heb je om je heen dan, met zulke opmerkingen.

66 likes

Puur misgunnen/jaloezie van dat soort mensen.
Lekker genieten van waar je naar toe gaat :hugs:

Toevoeging: dit zijn meestal dezelfde types die zeggen: oooh je bent helemaal niet bruin geworden, dan heb je vast geen fijne vakantie gehad!

9 likes

Hallo Griekenland is paradijs op aarde! Je gaat enorm genieten

10 likes

Ooh wat de anderen zeggen, gewoon afgunst.
Wij waren 2 weken op vakantie in NL (we wonen in het buitenland) maar heel eerlijk…1 week vond ik wel genoeg :sweat_smile:
Wij blijven volgend jaar waarschijnlijk thuis en gaan dagtrips doen.

2 likes

Wat een lieve reactie! Ik hoop dat ik vandaag wat productiever ben.

@Fetablokje

Als het goed is wel! Hoop het maar want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Vanaf 1 september ga ik 4x9 werken, omg kan niet wachten op elke week lang weekend. Top dat dit tegelijk valt met een inflatiecorrectie waardoor het me netto maar 4% salaris kost voor 52 vrije dagen per jaar.

30 likes

Ik ben vandaag jarig en kreeg vanochtend van mijn man twee concertkaartjes cadeau voor een concert waar ik heel graag heen wilde. Super blij, want ik had in mijn hoofd dat er geen tickets meer te koop waren. Dus ik wil het concert in mijn agenda zetten, zie ik ineens dat datzelfde concert al in mijn agenda staat? Toen bleek dus dat we daar maanden geleden al twee kaartjes voor hadden gekocht maar we waren het allebei helemaal vergeten? We hebben beiden echt 0 herinneringen daaraan. Heel raar, haha. Nu maar twee kaartjes verkopen.

56 likes

Ik heb een lange wijde jurk met veeeel stof aan vandaag. Met traplopen moet ik dan al dat stof optillen in mn armen zodat ik niet val en dan voel ik me net een prinses.

47 likes

pfff ik vind het echt doodeng dat we de hele Noordzee volgooien met windmolens

denk dat we hier over 50+ jaar echt over zeggen “ja we wisten dat het een slecht idee was”

6 likes

Wat is er eng aan?

6 likes

Ik vind dit pas eng :cry:

18 likes

dat er nauwelijks iets bekend is over de schade die het zou kunnen doen:

en op deze schaal!

bovendien is het hele investeringsmodel wat erachter zit verre van duurzaam te noemen, en zijn het vooral weer mega kapitalisten zoals shell die hier de leiding voeren (en heel goed zijn in ons laten geloven dat dit hét alternatief is en het enige probleem wat vogeltjes die ertegenaan vliegen)

en het is sowieso bijzonder schrijnend dat we nu maar de zee gaan volbouwen ipv dezelfde energie steken in het laten afnemen van de energievraag.

het is wellicht duurzamer en minder schadelijk dan fossiele brandstoffen, maar dat betekent niet meteen dat wind op zee een echt goed alternatief is.

23 likes

ik heb er ook sterke twijfels over, ook omdat er nu al bergen plastic! afval zijn van de bladen die ze niet (nog) niet kunnen of willen hergebruiken en ze zijn afgeschreven na x jaar en verspreiden ook nog eens microplastic deeltjes

Deze twijfels heb ik ook bij elektrisch rijden en fietsen. Hele zeebodems worden daarvoor afgegraven wat zogezegd geen schade zou toebrengen (hahahahah, leugens!) Terwijl mensen dus werkende beenspieren hebben dus echt die accu´s niet nodig hebben… Daarnaast als die accu´s zijn afgeschreven zijn ze nog niet zover deze volledig her te gebruiken dus nog een afvalberg erbij.

Mensen zijn bagger.

38 likes

Jaa ik denk dat we moeten stoppen met oa het internet voor alles gebruiken. Dat slurpt energie. En de oplossingen zoeken in minder gebruik maken ipv doekjes voor het drogen bedenken.

6 likes

Doekjes tegen het bloeden :drop_of_blood: :grin:

13 likes

Ah ja dat was het ik vond het al een rare uitdrukking :joy:

2 likes

Kort door de bocht weer. Mijn baggermoeder kan niet fietsen op een reguliere fiets door een verschoven ruggenwervel. Haar benen doen het soms niet zoals ze zou willen. Niet iedereen kan kilometers fietsen of hardlopen. Hoe graag ze ook zouden willen.
De consument is niet altijd de boosdoener. Zij maken de producten niet

13 likes

Koop een ereader, dan kun je er heeeeeeeeeeeeeel veel meenemen :grin:

5 likes

Ja tuurlijk zijn er mensen die een elektrische fiets nodig hebben. Maar het gros van de mensen die er nu op rond fietst (kinderen van 12 op fatbikes) hebben het toch niet nodig?
We mogen als consument ook echt wel wat kritischer zijn of al die elektrische alternatieven nou zoveel duurzamer zijn

57 likes