Wat je even kwijt wil #69

Ik heb er wel positieve ervaringen mee! Draag as we speak in een broek die ik uit zo’n tas heb gevist. Inmiddels doe ik niet meer mee vanwege een verhuizing, maar ga me misschien gewoon weer aanmelden

1 like

De rest van de dag na therapie ben ik echt uitgeblust en niks meer waard 🫠 Ergens dus ook wel weer blij als het er over een paar weken weer op zit.

2 likes

Aah dit klinkt zo leuk, ik ben onlangs ook sinds lange tijd ergens alleen heen geweest en dat beviel ook weer goed!
De chillste mensen om naar zoiets toe te gaan zijn ook degenen die niet per se continu alles samen moeten doen <3

1 like

Ik heb stiekem zo’n hekel aan goede doelen acties aan de deur waar je dan weer maanden aan vast zit
Ik weet dat dat is hoe het werkt en dat je aan een eenmalige donatie weinig hebt maar ik kan geen nee zeggen en doneer inmiddels al aan meerdere organisaties maandelijks

2 likes

Zeg me na: “nee bedankt, fijne avond” en doe de deur dicht. Opgelost!

16 likes

Ik snap niet dat iemand hier geen nee op kan zeggen, waarom vind je dat zo moeilijk?

11 likes

Ja geen idee, voel me gelijk schuldig want “natuurlijk” kan ik dat wel even missen, die mensen waarvoor je doneert hebben het zo kut en dan ga ik, in de deuropening van mn koopwoning met tuin in leuke stad en gewoon een dak boven mn hoofd en veilige basis, zeggen “nee sorry heb geen 8 euro per maand voor dit doel over”. Kan dat dan gewoon niet zeggen

4 likes

Nou je betaalt vooral het loon + target bonus (bestaat dat nog?) van degene die aan je deur staat denk ik.

Zou lekker alles opzeggen en los doneren aan goede doelen waar je achter staat!

En zo’n sticker op de deur is idd echt top

2 likes

Dat is absoluut niet waar, anders zouden goede doelen niet met zulke bureaus samenwerken. En zoals @Aardappels zelf ook al zegt zijn maandelijkse donaties voor goede doelen/ngo’s echt veel fijner dan losse donaties, want met losse, onregelmatige donaties is het veel moeilijker om budgetten te plannen…
Natuurlijk mag je gewoon nee zeggen trouwens (of snel weer opzeggen als je nee zeggen lastig vindt :sweat_smile:), en geef inderdaad vooral alleen aan doelen waar je achter staat, maar als je het kunt missen is een maandelijkse donatie wel echt veel fijner voor de organisatie!

10 likes

Pff eind augustus hoor ik of ik definitief ben afgestudeerd, en heb net voor begin oktober heeeerlijk een weekje naar de zon geboekt (Canarische eilanden) ben echt aan het aftellen en hoop zo dat ik dan lekker op vakantie kan in de wetenschap dat mijn studie helemaal klaar is en ik 100% kan luieren :sunglasses::heart_eyes:

23 likes

Ik snap dit niet. Als je eenmalig doneert, dan hoeft het goede doel dat toch niet meteen uit te geven? Ze kunnen het dan toch net zo makkelijk meenemen in de plannen voor volgend jaar? :thinking:
Ik kan mij wel voorstellen dat organisaties het fijner vinden omdat mensen vaak méér geven dan bij een eenmalige donatie trouwens.

4 likes

Een goed doel heeft ook gewoon vaste kosten die moeten worden betaald. Dus als je geen vaste donaties krijgt heb je geen idee of je je personeel kunt uitbetalen, het pand kunt huren, een campagne op kunt zetten om meer donaties binnen te krijgen etc.
Dus ze hebben geen idee of ze jouw euro wel/niet kunnen uitgeven aan bijvoorbeeld marketing en dat maakt het juist moeilijk.

8 likes

Wat een onzin. En wat een gierigheid.

Ik heb tijdens mijn studie bij zo’n bedrijf gewerkt via waar je langs de deuren ging om mensen te werven voor goede doelen. Reken maar dat ik voor een inschrijving van 6 euro per maand zelf ook 6 euro bonus kreeg bovenop mijn uurloon, en hoe meer iemand per maand wilde doneren hoe hoger mijn bonus.

Tegenwoordig kies ik dus 100% liever zelf voor welke goede doelen ik steun en regel dat via hun eigen website oid.

2 likes

Ja maar je snapt toch ook wel dat dit wordt ingecalculeerd??? En dat zeker met maandelijkse bijdragen dat allemaal wordt gecompenseerd. Je denkt toch niet dat organisaties zo’n bedrijf inschakelen als het in the long run niet veel meer oplevert dan het kost. Weet je hoeveel dat soort dingen wordt onderzocht

Idd waarschijnlijk beter om gewoon zelf doelen te kiezen en rechtstreeks te doneren maar ik vind het echt dom om te denken dat dit niks oplevert voor goede doelen. En om mensen te gaan ontmoedigen om te doneren (en iig niet een logisch alternatief te bieden) vind ik echt fucking gierig

18 likes

Ja nou super dat jij dat doet want elke euro die niet naar een extern bedrijf hoeft maar naar het doel zelf kan is heel mooi meegenomen, maar hoe veel mensen denk je dat er uit eigen initiatief naar de website surfen en op zoek gaan naar de doneerknop? Hoe veel werk denk je dat goede doelen kunnen verrichten als ze passief moeten wachten op het beetje geld dat organisch hun kant uit zweeft.

4 likes

Klopt, maar ik sta dan ook vooral echt niet meer achter de soms vrij agressieve manieren van mensen overhalen en de scripts die we moesten leren. De deur aan deur manier vind ik over het algemeen gewoon echt niet oké.

@Evert Het is inderdaad fout om te denken dat al het geld op de verkeerde plekken belandt. Uiteindelijk komt het er wel, maar vind het zonde als het geld niet helemaal op de ‘juiste’ plekken aan de strijkstok blijft hangen.

3 likes

Ja hiermee eens hoor, ik loop ook met een grote boog om de snotneuzen heen die je op het station jolig proberen te corneren met retorische vragen, vind ik ook vervelend. Maar op zich pik je degenen die het gewoon verkeerd doen er zo uit.

1 like

Dat kun je vinden, maar het werkt wel gewoon goed voor goede doelen. En als jij dat niet wilt plak je toch zo’n sticker bij je deur, dan heb je er ook geen last van :woman_shrugging:t3:

1 like

Oh mijn GOD ik heb al weken een egeltje in de tuin waar ik vaak 's avonds kattenbrokjes en water voor neerzet, heel cute. Net begonnen de bosjes ineens te bewegen, komen er TWEE egels uit!!! Ze zijn elkaar heel hard aan het besnuiven en volgens google is dat een soort paringsdans. Dus mijn lieve tuinegeltje heeft gewoon een partner gevonden?! 🥹
:hedgehog::hedgehog:
Ben wel verrast omdat het midden op de dag is en ze dan niet actief zijn, maar ze zien er allebei gezond uit verder dus ik hoop dat het alleen voor het paren is haha.

Ik twijfelde al om mijn egelhuisje neer te zetten (dacht dat in de herfst te doen voor de winterslaap) voor het hagel en onweer dat er vandaag aan komt. Maar misschien kan het ook als kraamkamer dienen voor babyegels? 🥹🥹🥹

Ik ga straks nog even verder op onderzoek hoe ik dat het beste kan inrichten en neerzetten, maar als iemand ervaring heeft is advies ook welkom!

149 likes