Wat is jouw webshop eigenlijk? Volgens mij heb ik de juiste voor me maar die doet het bij mij niet?
Nee, ik zag vandaag dat de website eruit ligt en ik heb 'm nog niet terug online kunnen zetten omdat ik mijn inloggegevens kwijt ben Hopelijk morgen!
Voel mij echt een klein kind maar⊠ik word eind deze zomer 30 en ik ben een half jaar geleden Amsterdam uit verhuisd. Op de een of andere manier voelt het dus als best een belangrijke verjaardag (komen mensen nog wel nu ik niet meer op fietsafstand woon?).
De afgelopen jaren gaf ik steeds een huisfeestje, maar nu ivm het ov en alles had ik bedacht om eten te maken voor iedereen en dan hoopte ik een beetje dat er wel een aantal mensen tot laat zouden blijven. Maar⊠niemand⊠komt�
Oké dat is overdreven, er komen echt wel wat mensen maar ik heb zooooooveeeeeel afmeldingen (vanwege vakantie, weekendjes weg, fucking Noma reserveringen , dus allemaal super logisch). Ik voel me zo afgewezen en verdrietig en overweeg het af te blazen.
(maar goed ik was net ook boos op de wind dus misschien heb ik ook gewoon last van pms)
Ik zou dit wel echt stom vinden van mijn vrienden snap dit waarschijnlijk een hippe en gehyped plek is maar toch. Volgens mij is in de zomer jarig zijn gewoon kut om precies alles op het geciteerde na wat je opnoemt! Hopelijk gaat het toch een leuke verjaardag zijn.
Awww, ik heb sinds een paar jaar weer af en toe online contact met mijn eerste vriendje (van 12 jaar geleden) en ik vind het zo grappig om hem op Instagram te volgen en te zien hoe hij nog heel erg dezelfde dingen als toen leuk vindt! Ons eerste reisje samen was naar Berlijn waar we in een soort DDR hostel (Ostel lol) hebben geslapen, en nu is hij één of andere gigareis door ex-USSR met zijn vriendin en zijn stories voelen zo gezellig/vertrouwd! Was echt een baby toen we samen waren en ik wil heb absoluut niet terug ofzo, maar krijg er wel echt een warm gevoel van haha.
Noouuuu ja het gaat volgens mij dicht? Laatste vegetable season en één vriend heeft echt een dag de pagina gerefresht om een reservering te kunnen krijgen. Dus ze hadden ook niet echt keuze in de dag. Het is echt zijn droom om daar te eten. Dus ik begrijp dat eigenlijk wel. Maarja neemt niet weg dat ik het super stom vind en alleen voel omdat veel (belangrijke) mensen niet komen. Maar inderdaad, consequentie van in de zomer jarig zijn. Laatste jaren vierde ik het meestal in september maar nu valt mân verjaardag op een vrijdag dus leek me leuk om dan gewoon te doen.
Het is ook gewoon jammer dat er zoveel mensen niet kunnen komen. Ik heb daarom vorig jaar geen uitnodigingen verstuurd voor mijn verjaardag, maar ik dacht: laat ik het dit jaar toch weer eens proberen en een beetje vroeg. Nu heb ik weer veel afmeldingen
Er zijn genoeg slechte smoesjes om een verjaardagsfeestje af te zeggen, maar een tripje naar Kopenhagen met reservering in een van de beste en meest bekende restaurants ter wereld is er niet een van
Ik dacht dat het gewoon een hip Amsterdams restaurant was en na de context die @boonie gaf vond ik het al minder gek
De stress is inmiddels zo erg geworden dat ik nu al de hele avond in mijn eentje op de bank zit te janken. Echt waarom ben ik zo,
Zo rot! Snap goed hoe je je voelt, ik heb twee maand terug er precies zo bijgezeten. Ging met vriendinnen een weekend weg maar zag werkelijk overal tegenop en heb in de dagen er naar toe enkel gejankt en op het punt gestaan de hele boel te cancellen. Wat mij uiteindelijk heeft geholpen: gewoon op tafel gooien hoe je je voelt. Ik vond het héél erg moeilijk dat te doen en het ging tegen al mân gevoel in maar heb uiteindelijk gewoon uitgesproken van âmeiden, sorry, maar ik zie er al de hele week enorm tegenop om deze, deze en deze redenen. Ik merk dat ik er enorm mee zit en wil het jullie graag meteen vertellen zodat jullie weten wat er speeltâ
Was een enorm hoge drempel voor me, maar de reactie van iedereen was ZO LIEF EN FIJN. En op die manier kunnen ze er mogelijk ook rekening mee houden. Is geen gegeven natuurlijk, maar de kans is groter dan wanneer je het niet zegt. Ze kunnen nu eenmaal niet ruiken hoe je je voelt. Uiteindelijk heb ik een mega fijn weekend gehad en was er ook gewoon ruimte om af en toe even tijd voor mezelf te nemen, vroeg er telkens wel iemand of alles okay ging en gaf me dat zoveel rust. Kijk er nu heel positief op terug. Hopelijk helpt dit enigzins en hoop dat je hele fijne dagen gaat hebben
Edit: kleine toevoeging. Je kan natuurlijk ook (eerst) één iemand in vertrouwen nemen als je het lastig vindt het meteen aan iedereen (weet niet om hoeveel meiden het gaat) te vertellen. Lucht misschien ook al genoeg op of geeft je vertrouwen het daarna aan meerderen te vertellen. Succes! đ«¶đŒ
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo kan voelen. Niet fijn voor jou natuurlijk maar ik voel me zo debiel. Ik ben een volwassen vrouw en dan reageer ik zo. Ik heb vanmiddag al in het kort in een appje aangegeven dat ik er tegenop zie maar als ik me morgen nog steeds zo voel dan ga ik inderdaad maar even uitgebreider toelichten.
En wat je zegt over annuleren heb ik dus ook. Ik heb al een aantal keer gedacht ik ga niet. Maar ja dat kan ik ook niet maken want ik ben de enige met een auto en dat is het vervoer. Ik heb wel net gekeken naar treintickets, mocht het echt niet gaan dan kan ik misschien aanbieden dat de rest met mijn auto naar huis rijd en ik eventueel de trein kan pakken.
Nu eerst maar eens de nacht door zien te komen en misschien zit de wereld er dan heel anders uit. En even omdenken: we gaan vier dagen weg morgenochtend is de eerste dag dus dat is al een dag eerder weer thuis. En dan is het maar drie nachtjes.
Waar zie je precies tegenop of het meeste tegen op?
Lang verhaalâŠ
Ik ben al heel wat jaren single en na dat mijn relatie sneuvelde ben ik ook veel vrienden kwijt geraakt. Hierdoor ben ik in mijn vrije tijd eigenlijk altijd alleen. Ik ben dus heel erg gewend om mijn eigen gang te gaan. Ik zie er dus heel erg tegenop dat je nu vier dagen met elkaar optrekt. En daarbij komt ook dat ik de kamer met een van de anderen moet delen waardoor ik niet echt mijn eigen ruimte heb. Een eigen kamer wordt lastig. En iets anders wat meespeelt is dat ik mijn huisdieren (kittens) naar de oppas heb gebracht en ondanks dat ik de oppas 1000% vertrouw voelt dat nu toch naar. Ik ben graag alleen thuis maar dan wel met mijn katten. En nu zijn mijn katten er niet en slaap ik straks ook niet mijn eigen bed.
Met andere woorden ik heb gewoon heimwee voordat ik ĂŒberhaupt vertrokken ben.
Edit: ik ben een beetje controlfreak en dat ik nu geen volledig controle heb haalt ook niet altijd het beste bij me naar boven. Maar ik luister terwijl ik dit tik naar een interview met Danny Vera en hij zegt net: weggaan is moeilijker dan er zijn. En ik denk dat ik dat ook heb. Ik zie nu 1000 beren op de weg maar als ik daar ben weet ik ook dat ik iets super tofs ga doen.
Ik herken dit gevoel heel erg, vooral ook vooraf. Ik ben nu op vakantie met familie van mijn vriend en deel je gevoel. Ik ga zaterdag na twee weken weer naar huis en ben daar ook echt blij mee. Ik had 4 a 5 dagen een stuk beter gevonden! Het komt zeker goed en als je er bent kun je ook niks andsrs dan thuis wat loslaten, dus dat stukje klopt zeker. Dat ging bj mij makkelijker dan gedacht vooraf! Veel plezier!
Het is voor mij ook wel een wijze les. Ik ben duidelijk niet het type om weg te gaan. Als ik altijd iedereen hoor over alle reizen die ze maken dan denk ik âdat wil ik ookâ. Maar nu blijkt maar weer dat ik gewoon het allerliefste thuis ben. Wat dan wel weer komisch is want ik heb best een tijd van dit huis afgewild en nu ben ik niets liever dan hier. Je maakt me ook niet gelukkiger dan met de herfst en de winter want dan is het meer geaccepteerd als je veel thuis bent.
Voor mij ook zeker een wijze les! Ik was al 10 jaar niet op vakantie geweest en ik weet precies weer waarom. Ik hou helemaal niet van lang weg zijn van huis en heb ook geen vakantie gevoel. Die komt pas als ik straks lekker nog een week vrij heb. Thuis. De reizen van anderen klinken inderdaad vaak mooi, ik ben ook in een prachtig gebied en heb mooie dingen gezien en gedaan, maar alsnog ben ik liever thuis denk ik. Ik heb het zeker ook leuk, maar ben hier ook het typ niet voor haha. Wel fijn dat je huis zo thuis is geworden! Dat is heel wat waard. Ik vind de dagen wel heel snel gaan moet ik zeggen, dus dat is een voordeel haha.
Ik denk dat het ook juist wel goed voor je kan zijn dat je dit gaat doen. Het voelt nu gewoon heel spannend omdat je niet weet wat je kan verwachten. Maar grote kans dat je het hartstikke naar je zin gaat hebben. En als het tegenvalt is het maar een paar dagen dus dat komt ook wel goed.
Ik herken het wel een beetje, ik heb altijd de dag voordat ik ga vertrekken opeens geen zin meer en dan denk ik hoezo moet dit zo nodig waarom kan ik niet gewoon thuis blijven. Maar zodra ik de deur achter me heb dichtgetrokken is dat gevoel al weg, omdat ik me dan moet overgeven aan het avontuur en eigenlijk vind ik dat ook wel heel leuk. Achteraf ben ik altijd blij dat ik gegaan ben en wil ik meteen weer weg. Dus dat het nu spannend voelt is logisch maar het betekent niet dat het niet leuk gaat worden of dat je beter de rest van je leven thuis kunt blijven.
Je gaat straks in ieder geval weer een ervaring rijker zijn. En misschien leer je inderdaad wel dat dit niet voor jou is maar je kan net zo goed een fantastische tijd hebben.
Met de wijze woorden van de Omdenken podcast: je had 1 probleem (je hebt geen zin/hebt paniek over een weekend weg) en dan maak je daar zelf nog een extra probleem bij: je vindt jezelf debiel dat je dit voelt.
Kortom: wees wat milder voor jezelf en accepteer gewoon dat je die gevoelens hebt. Je gevoelens veroordelen en ze nĂet proberen te voelen is alsof je een dobber onder het wateroppervlakte probeert te duwen: hij zal elke keer harder omhoog komen.
Heb een vast contract gekregen op mijn werk