Wat je even kwijt wil #69

Nee joh, de mensen die daar werken poepen ook gewoon hè

Vrijdag lekke autoband en vandaag toen ik weg wilde rijden bij een winkel ineens een gestorven accu. Gaat weer lekker en hoop dat het nou even klaar is want ehh :money_with_wings:
Wel een houten tuin salontafel van €169 voor €40 gekocht dus toch nog iets positiefs.

5 likes

Nou dan heb je €129 bespaard op de tuintafel dus kun je mooi een nieuw paar schoenen ofzo voor jezelf kopen :smile:

8 likes

Wel 120 en 139 aan de auto moeten uitgeven dus telt het dan nog steeds? :innocent:

3 likes

Natuurlijk

5 likes

Alleen met girl math.

3 likes

Ik heb een glazen rietje voor m’n ijskoffies thuis en elke keer als ik daaruit drink moet ik mezelf echt inhouden om er niet in te bijten :woozy_face:
Dat dat dan zo kapot barst in scherven
Echt zo’n gedachte die je dan moet bedwingen

52 likes

Love mijn huurbaas. Ik huur particulier en heb voor relatief goedkoop een prima woning in de stad. Nu krijg ik net een brief in de bus dat hij de huur niet verhoogt dit jaar ivm gestegen prijzen voor levensonderhoud. Zo fijn dat er nog huurbazen zijn die daar rekening mee houden ipv maximaal verhogen.

155 likes

Ik weet niet of iemand hier wel eens in het Prinses Máxima Centrum is geweest, maar ik heb er vandaag de hele dag gewerkt (en moet er nog vaker werken komende maanden) en ben er nog steeds niet goed van. Ik voelde me echt in een Black Mirror aflevering, een andere realiteit. Ben weggegaan met zowel immens veel respect voor iedere zorgverlener daar als een knoop in m’n maag van verdriet. Ik ben echt een watje sinds ik een kind heb, vond dit echt heel naar.

20 likes

Hebben jullie wel eens een ijsje uit zo’n ijscowagen wat in de wijk rijdt gehaald?

Ik woon sindskort in een nieuwe wijk waar er volgens mij 2 rondrijden en 1 stopte net voor de deur! Ik wil ergens als ‘levenservaring’ momentje wel een ijsje halen maar had geen zin in een ijsje :joy:

11 likes

M’n medeleven/medevoelen zou meer uitgaan naar de mensen die daar komen als (familielid van) patiënt dan naar de medewerkers…?! Ik weet niet, voelt raar dit.

11 likes

Ja, heel vroeger toen ik echt nog klein was! Ik herinner me vooral dat ik teleurgesteld was in het aantal smaken dat ze hadden haha, de ijssalon had er veel meer.

4 likes

Maar bedoelt ze niet dat ze respect heeft voor de zorgverleners en een knoop in de maag voor de patiënten en hun familie/vrienden. Zo las ik het zelf in ieder geval.

9 likes

Huh dat zei ik helemaal niet? Ik bedoelde eigenlijk respect voor dat ze er kunnen werken en de hele dag om gaan met dat hele dubbele rare gevoel dat er hangt. De lachende zieke kindjes, omdat er een therapiehond is en de omgeving is ingericht op afleiding, terwijl er ouders naast staan zich te verbijten om niet te huilen. Ik vond het zó heftig om te zien en had daarnáást ook respect voor de medewerkers die daar zo bijzonder goed mee om konden gaan.

@FrozenFlame ik bedoelde dat inderdaad, het was een opsomming.

Edit: en disclaimer: met bovenstaande beschrijf ik een voorbeeld van waar ik langs liep, niet dat alle zieke kindjes aan het lachen zijn en alle ouders hun tranen staan weg te drukken en alle zorgverleners er goed mee om gaan.

1 van de voorbeelden

Ik zag 2 kindjes met sondes met een therapiehond werken en daar hard om lachen, terwijl de ouders buiten hun zicht met tranen in hun ogen stonden (moeder met hand voor dr mond, vader met hand op haar rug) en een zorgverlener die haar hand op moeders arm had terwijl ze lachend naar de kinderen zei wat hun volgende opdracht was.

27 likes

Hoe heb je je accu probleem opgelost?

Mijn hemel waarom wordt er op dit forum altijd meteen vanuit gegaan dat, omdat iemand een obvious punt niet benoemt, het dan dus betekent dat diegene een empathieloze knurft is die daar vast niet aan gedacht heeft!!
Waarom meteen van het slechte uitgaan :sweat_smile:

91 likes

De anwb medewerker ging er 1 halen ergens bij hun opslag denk ik en kwam terug en zette hem erin :blush:
Had al garage gebeld en die zeiden geen tijd te hebben de komende week dus was blij dat hij het gelijk kon doen.

1 like

Wat goed!

3 likes

Ja ik weet niet, ik vind het benoemen dat je er was en het heel naar vond een beetje overkomen als “zie mij eens lijden” terwijl tsja, het gaat daar juist nou echt even helemaaaal niet om jou.

17 likes

Oké, nou dat was niet de bedoeling. Ik lijd niet, maak het ook niet over mij, ik heb gewoon iets gezien vandaag wat ik heftig vond en waardoor ik verdriet heb voor anderen en respect voor weer anderen.
Ik ben niet zielig en dat probeer ik ook helemaal niet te zijn. Ik zeg helemaal niet dat ik nu een probleem heb, zoek er geen oplossing voor, geef mezelf geen hoofdrol in het verhaal, heb niet eens verteld wat ik er kwam doen, ik wil gewoon even kwijt wat een rare realiteit dat was om in te zijn.
Ik snap echt niet wat je nu aan het zoeken bent, volgens mij zei ik niks negatiefs en zit dat er ook niet achter.

73 likes