Die beschrijving in de edit onderstreept alleen maar het gevoel wat ik er van krijg. Ja heel heftig, maar dit is elke dag voor heel veel mensen hun leven en hun dagelijkse realiteit, maar wat erg dat jíj dit gezien hebt - dat. Snap je het een beetje? Of misschien helemaal niet, ook prima. Ben hier gewoon heel erg allergisch voor denk ik.
Ik heb niet het gevoel dat ze het zo bedoelt
Ik heb echt al de hele tijd het gevoel dat ik een boer moet laten maar het lukt maar niet, echt afschuwelijk
Nee vast niet, maar impact > intentie.
Misschien moet iemand (of je zelf) ff op je rug kloppen hahah
Ben echt heel beroerd van handvoetmond ziekte bah! Hopelijk sta ik morgen weer gezond op
Hij kwam!! Kracht van het forum
Echt zo eentje die uit je tenen komt, echoënd
Oh man, die Edit is alleen maar om te voorkomen dat je denkt dat ik nu denk dat dat voor aaaalle mensen daar zo is. En dan een dubbele disclaimer om de situatie te beschrijven, zodat er niet weer wordt ingevuld.
En het is niet erg dat ik dat gezien heb, het is niet mijn realiteit. Ik ben net zo allergisch voor mensen die bij een bommelding roepen ‘omg ik ben ook wel eens in een trein geweest, komt wel dichtbij hé’, dat bedoel ik er helemaal niet mee.
Ik kom normaal niet in aanraking met deze situaties en natuurlijk weet ik dat dit een realiteit is voor anderen, maar het echt zien maakt het echt en maakt dat ik er iets bij voelde wat ik niet ken en gewoon even van me af wilde schrijven. Niet omdat ik het gezien heb, maar omdat het er is.
Dat dokters en verpleegkundigen hun dag beginnen met langs huilende ouders hun werkplek binnenlopen, de hele dag geconfronteerd worden met jonge mensen die niet zo ziek zouden moeten zijn, met een lach hun werk doen, daar voelde ik alleen maar respect voor. En ik voelde gewoon een immens verdriet voor de patiënten en ouders. Niet voor mezelf, omdat ik toevallig toeschouwer was, ik ga gewoon naar huis naar een gezond kind en ben niet zielig.
Edit: overigens snap ik wel wat je bedoeld met ‘even laten weten dat ik er geweest ben’, maar dat was m’n punt helemaal niet. Ik kwam niet cool doen, ik kwam delen hoe vreemde verdrietige wereld dat is. Ik deel heel vaak op insta wat m’n werkplek is die dag, omdat het dan een mooi gebouw is of op een leuke locatie ofzo. Dat heb ik vandaag bewust niet gedaan, omdat ik het niet ‘stoer’ vind of er ‘interessant’ mee wil doen ofzo. Vind het echt vervelend dat dat zo overkomt, dat was alleen maar de context van de locatie.
Ik maak er eentje voor je 20e verjaardag volgend jaar 🫨
Zou je dit echt zo snel stuk bijten ? :o
Mijn vriend is op dit moment in de Target en ik wil eigenlijk dat hij me facetimet zodat ik mee de boodschappenkar kan vullen met allemaal dingen voor mijzelf. Echt onaardig dat hij niet aan mij denkt
Weet ik niet, ik wil het eigenlijk dus proberen maar dat is een intrusive thought 🥹
Volgens mij snapt de meerderheid wel hoe je het bedoelde hoor! Lijkt me inderdaad een hele bizarre wereld om in te stappen, terwijl je je realiseert dat dit voor de mensen die daar elke dag zijn hun dagelijkse realiteit is. Zo zwaar
Ja ik snap je helemaal! Ik ben er dit jaar toevallig ook voor werk geweest en mijn collega’s en ik gingen met hetzelfde gevoel naar huis. Het is een hele bijzondere plek, ontzettend fijn dat alles er zo fantastisch is ingericht (qua voorzieningen etc.) en wat er allemaal geregeld is, dat er hele lieve mensen werken, maar aan de andere kant ook heel cru dat dit er moet zijn.
Dit is jouw eigen interpretatie. Ik las haar verhaal ook heel anders. Dus dat impact>intentie gaat niet op.
Ik moet er ineens aan denken dat ik door mijn vliegangst altijd met lood in mn schoenen naar het vliegveld ga en dan denk ik altijd ‘wat erg voor die piloten en stewardessen dat ze dit elke dag moeten doen’. Maar goed die vlieger gaat natuurlijk helemaal niet op want zij hebben (hoop ik) geen vliegangst.
Nou mijn dag kan niet meer stuk hoor. Zat om 08:10 al bij de tandarts(had vanmorgen alweer even spijt van mijn optimisme van een half jaar geleden) maar kreeg dikke complimenten. Zowel voor m’n gebit als voor m’n tandvlees.
Natuurlijk geef je jezelf een hoofdrol. Tel eens het aantal keer dat je ‘ik’ zegt in al je posts. Het is bijna grappig. Sorry hoor.
Hoe langer de verdediging, hoe sterker het punt bewezen wordt. Terwijl het je zo ontzettend zou sieren als je niet alleen maar defensief zou reageren. Mensen die hun ongelijk toe kunnen geven worden vaak juist weer cool gevonden. Gewoon een tip!
Vind ik lastig, vandaar zo defensief, maar je hebt gelijk. Thanks.
Nah ik snap je wel hoor! Ik heb je post ook totaal niet zo geïnterpreteerd en zou het ook rot vinden als er zo op mij gereageerd zou worden.