O nee, zo pijnlijk! Hopelijk zakt de pijn.
Bij mij is de galblaas eruit gehaald. Niet te doen die pijn. Sterkte!
Wat voor onderzoeken? Hebben ze ook een sneetje gezet zodat het gruis beter kan doorstromen?
Hopelijk kan je galblaas er snel uit.
Sterkte!!
Je bent daarin echt de enige…
De ochtend begonnen met dweilen, omdat het dusdanig hard had geregend dat er ook wat water binnen was gesijpeld.
pics or it didn’t happen!!
Schuilen voor de regen
Ik heb een echo gehad en daaruit kwam naar voren dat ik nog geen galstenen heb maar wel sludge (dus beginnende galstenen).
Ga morgen iig bellen en om een doorverwijzing vragen!
He bah, wat rot! Was dat een hele heftige ingreep of viel het herstel mee?
Ik heb zowel mijn galstenen laten verwijderen als mijn galblaas. De galblaas verwijderen was prima te doen alleen duurde het best lang voordat ik weer kon werken etc.
De galstenen verwijderen was echt drama bij mij maar de arts zei van te voren dat het vrijwel altijd goed gaat dus ik was gewoon een groot pechgeval toen. Alsnog wel blij dat alles eruit is trouwens
Heb je vaak last van aanvallen? Dan kun je ook vragen om pijnstillers. Ik heb ook af en toe last van galstenen maar wil echt even geen operatie nu. Ik heb nu altijd tramadol bij me voor het geval ik een aanval krijg en vaak is de pijn dan ook gauw genoeg weg. Zo valt er nu prima mee te leven voor mij.
@Solee herstel viel mij mee. Alleen de 1e nacht thuis ging niet helemaal lekker. Want toen ik ging liggen deed dat veel pijn. Maar dat kwam waarschijnlijk door het gas? waarmee ze de buik boller maken. Dus toen rechtop geslapen.
Merken jullie er veel van in het dagelijks leven dat hij eruit is en hebben jullie speciale leefregels? Ik zou me nu echt geen operatie kunnen permitteren omdat ik mijn opleiding aan het afronden ben maar wel vast goed om te weten.
Valt mee, ongeveer een keer per maand en nu bleef het zelfs wat langer weg. Alsnog vervelend en en iets van tramadol zou wel fijn zijn, paracetamol deed echt niets.
Hebben jullie trouwens een oorzaak gevonden? De keren dat ik er last van had waren wel op dagen die stressvol waren en ik niet een al te best humeur had.
Ik heb trouwens echt heel minimaal overgewicht, de huisarts kon eigenlijk niet echt een oorzaak vinden.
Bedankt voor jullie reacties trouwens.
Bij mij is het begonnen toen ik in 3maanden iets van 12kilo was afgevallen door opeens veel minder te eten en te fanatiek te sporten uit het niets. Geen idee of het daar door kwam maarja. Ik heb nu heel soms nog aanvallen door een galsteen maar dit is max 1keer per jaar. Ik eet en drink wat ik wil, ook hele scherpe dingen. Er was een tijd dat ik geen avocado kon eten maar dat is ook beter nu. Enige wat ik echt niet kan eten is groene paprika
Sommigen chirurgen verwijderen bij een gastric bypass ook ineens de galblaas om diezelfde reden (in België geen idee of dat in NL ook zo is).
Ik lig nog lekker lui in mijn bed, had het even nodig denk ik. Gordijn is open, raam staat wagenwijd open en het waait af en toe een beetje binnen. En de zon schijnt. Dus lig nu prinsheerlijk te zonnen in mijn bed
In het medische vragen topic staan meerdere ervaringen!
Leven zonder galblaas is gewoon zoals leven met, maar zonder de pijn.
Alleen eventueel opletten mer extreem vet eten.
In korte tijd heel veel afgevallen was bij mij de oorzaak. Maar ook overgewicht, meerdere mensen in de familie met galsteenproblemen, etc. Verder merk ik geen aanleiding voor een aanval ofzo. Mijn huisarts was echt vrij direct met pijnstilling voorschrijven. Normaal zou dat diclofenac zijn maar dat mag ik niet. Zou daar gerust eens om vragen.
Bij mij zijn de aanvallen ook echt ver uit elkaar, soms maanden niet. Maar weten dat ik effectieve pijnstelling heb maakt de impact van die aanvallen ook een stuk kleiner.
In 2013 toch? In Baywatch zag hij er nog prima uit
Beetje late reactie, maar ik snap je gevoel zeker.
Ik heb er 2 jaar gewerkt en ik denk dat mensen onderschatten wat voor werkplek dit is. Én dat dit emotioneel gezien met iedereen die daar rondloopt iets doet.
Jammer dan voor iemand die zogenaamd allergisch is voor dit soort berichten. En alleen maar kan benadrukken dat het niet om jou draait. Want dat snapte iederen en zijn moeder ook wel uit jouw bericht.
Wow ik heb voor het eerst een andere avatar en ik moet echt wennen.
Iemand anders had dezelfde en dat vond ik irritant.
Welke had je eerst dan