Ik ben kei hard jankend uit de bios gelopen wat echt super kut was… Ik was met een vriendin naar It Ends With Us en ik ging er heen omdat zij enorm fan is van het boek en ik wilde haar dit cadeau doen
Maar ik heb zelf niets met het boek noch weet ik waar het over gaat omdat het mij niet uitmaakte, maar het onderwerp bracht me echt zo erg terug en voelde van alles wat ik (gelukkig) lang niet heb gevoeld. Maar bij één scene barste ik zo intens in huilen uit … alsof ik weer heel de situatie opnieuw beleefde ook al is het inmiddels 5 jr geleden.
Enfin, weg gelopen, film niet afgekeken en zij was natuurlijk ook overstuur Wel fijn geknuffeld en gepraat er over maar voel me toch rot.
Was je niet gewaarschuwd voor die film? Vervelend dat je een herbeleving had. Gelukkig had je een lieve vriendin in je buurt. Gaat het wel weer een beetje?
Nee beetje dom dit van mezelf hoor, als je naar een film gaat lees je toch ook in waar je heen gaat haha… Maar het gaat gelukkig goed, het was even dat ik in het moment kwam dat het intens was, kostte wel wat energie en meteen enorme hoofdpijn dus duik ook eerder dan normaal mijn bed in.
Ik luisterde toevallig vandaag een podcastaflevering (culturele baggage, meest recente aflevering) waarin benoemd werd dat het eigenlijk best raar is dat er geen triggerwarning bij deze film zit en dat je het in de trailer ook helemaal niet ziet en het dus eigenlijk een gewone romcom/feel good lijkt. Dus ik begrijp dat je je rot voelt, maar dat ligt echt niet aan jouw voorbereiding maar aan het gebrek van deze film.
Niet dom van je, soms overvallen herbelevingen je gewoon. Ook als je iets al lang verwerkt denkt te hebben.
Fijn dat jullie het er wel samen over hebben kunnen praten. 🫶🏽
Helemaal niet dom. Uit de trailers van die film zou je ook verwachten dat je naar gezellige romcom gaat.
Ga maar vroeg naar bed en morgen weer een dag
En dat de hoofdrolspeelster de film promoot door te zeggen “grab your girlfriends and wear your florals and enjoy” helpt ook niet echt mee…
Omg ik heb een nieuwe aanwinst in de tuin, een pad!!! Google vertelt me dat dit betekent dat er een gezond ecosysteem in de tuin is en daar ben ik heel trots op
Maar hoe the fuck komt die van zo ver weg in een random tuin terecht??? Echt knap
Aah dat is super naar en kun je helemaal niks aan doen Je kunt altijd getriggerd worden door iets wat je niet verwachtte, daar hoef je je niet stom over te voelen
Ik zit echt te gieren van het lachen om een Nieuwsuur reportage over drugs uit China, waarin ze hun ene NOS verslaggever die Chinees kan via apps contact laten leggen met Chinese drugsfabrikanten en hij dan naar hun kantoor gaat met een cameraploeg van ‘hallo zijn jullie van de drugs?’. En zij zeggen eh nee hoor dat zijn wij niet en aub niet filmen hahahahah en dan is het item afgelopen met ‘nou hier hebben we het laatste nog niet over gehoord’
10/10 journalism
Grappig! Woon je in een grote stad? @marfskitchengarden op Instagram heeft bovenin midden bij de gepinde berichten een filmpje over dat ze in haar tuin in Londen een mini vijver maakte en er kwamen gelijk kikkers in maar waar vandaan precies weet ze ook niet denk ik.
Ik reed net over de A9 met links van me Zwanenburg. En er was me toch een enorme brand. Ik kon de vlammen vanaf de snelweg zien, terwijl er toch een flinke afstand tussen zat. Werd er echt een beetje naar van. Probeer nu uit te zoeken wat het was (ik reed er net rond 20.20 langs) maar kan nergens op internet iets vinden. Iemand die mij kan vertellen wat dat was?
Love it!! Ik hoop dat hij blijft. En ik heb twee waterbadjes voor vogels, ik heb m daar in de buurt verstopt in wat bosjes ook gevonden!
En @Croky haha ja in een stad dus ben helemaal verbaasd, ga die insta direct bekijken!
Ah ja door die filmpjes heb ik ook een vijvertje gemaakt, hopelijk snel wat leven er in!
https://x.com/hv_helimedia072/status/1829590651844837833?s=46&t=JbuCCTS417ISpSa9PSIu1Q
Huttenbouw. Deed ik vroeger ook. Verbaast me dat dat nu nog mag eigenlijk
Dank je!! Dat was het dan ja. Niet zo milieuvriendelijk nee… maar zag al helemaal scenario’s met dood vee voor me, dus vind dit een grote opluchting!
Ik heb zo’n vreselijk fijne avond! Ik (adhd) heb de rust gevonden om lekker een avondje te lezen. Geurkaars aan, kat op schoot, ik ervaar geen sociale druk, weinig afleiding van mijn telefoon. Ik ben echt helemaal zen.
Als kind zijnde vond ik lezen echt geweldig. Maar hoe ouder ik word, hoe lastiger dit voor me geworden is. Ik heb er de innerlijke rust niet voor, terwijl ik juist innerlijke rust van lezen krijg ook!
Enfin, top avond!!
(En vooralsnog wel een tof boek ook: de stille patiënt)
@MangoMango Daar stond laatst een stuk over op nu.nl, dat het verbranden tegenwoordig inderdaad vaak niet meer mag, waardoor de kosten voor de organisatie hoger worden, waardoor de oorspronkelijke doelgroep (kinderen die niet op vakantie kunnen) niet meer mee kan doen:
Ooeh die heb ik ook pas gelezen. Inderdaad een aanrader!
Ja spannend he!