Wat je even kwijt wil #70

Ik heb ook geen afscheid kunnen nemen van twee van mijn familieleden, ik heb ook huilend tegenover mijn opa in het verpleeghuis gezeten met een plexiglas ertussen.
En ik heb ook als zorgmedewerker met COVID patiënten gewerkt.
Ik heb ook echt wel de angst, het verdriet en de wanhoop gezien. De overuren, angst omdat ik zwanger met onvoldoende bescherming aan het werk was. De tientallen testen elke week weer.

Maar zoals ik hier boven al beschreef heb ik er ook hele fijne dingen uit gehaald. En ben daardoor ook wel andere dingen gaan doen.

Maar wellicht geldt dit meer voor de introverte mensen. Ik vond het heerlijk dat ik geen smoes hoefde te bedenken om niet met iemand af te spreken, dat ik ‘ omdat het moest’ thuis moest blijven.

( inmiddels kan en durf ik dit gewoon toe te geven, maar meer om aan te geven dat het voor sommige mensen wel - gedeeltelijk- een fijne periode in hun leven geweest zou kunnen zijn)

Edit; @Kauai vat het mooi samen

8 likes

dat is toch totaal niet te vergelijken? je verjaardag en de sterfdag van random mensen staan totaal los van elkaar, de lockdown en de pandemie niet. ik heb toen ook een aantal positieve dingen meegemaakt maar ‘heerlijk heb echt genoten toen!’ vind ik gewoon misplaatst. het gaat ook niet alleen om de reactie van vaiana, ik zie heel vaak een soort rare lockdownnostalgie en daar erger ik me aan.

7 likes

Dan is het in mijn ogen helemaaaal misplaatst om met warme gevoelens aan die tijd terug te denken, als je zoveel narigheid hebt meegemaakt. En dan introvertie erbij halen, haha nee, dit ga ik echt nooit begrijpen.

32 likes

Het is ook een beetje een dooddoener om te zeggen dat het niet zo zwart-wit is, toch? Het is super fijn dat een grote groep mensen genuanceerd kan kijken naar covid en kan toegeven dat ze er ook positieve dingen uit hebben gehaald, maar dat neemt niet weg dat een enorme groep mensen niet de luxe heeft om er genuanceerd naar te kijken (want long-covid, burn out, het verliezen van hun werk), dus het is imo gewoon ongevoelig om te zeggen “ja oké maar voor mij was het gewoon niet zo erg!!” als je weet dat mensen chronisch ziek zijn geworden of dood zijn gegaan, like, your privilege is showing

21 likes

Ik was vannacht spontaan naar een drum and bass feestje en het was zo leuk! Ik heb heerlijk gedanst op smerige minimal 🫶🏻 Had het echt gemist

15 likes

Ik erger me kapoooooooot aan dit argument altijd, “introvert” (ongeacht of dit een achterhaalde term is of niet) is niet automatisch “een fucking watje zonder ruggengraat dat een fucking pandemie nodig heeft om een EXCUUS te hebben om niet naar een sociale activiteit te gaan omdat je te pussy bent voor de woorden ‘thanks, ik sla ff over’” :roll_eyes:

55 likes

Ik kan me herinneren dat dit bijzonder vaak gepost werd tijdens de pandemie. Gruwelijk irritant.

8 likes

hahhaaha ja alsof introvert gelijk staat aan contactgestoord

yay dodelijke pandemie lkkr maandenlang thuis zitten met dekentje en thee <3

7 likes

Wat ik vooral niet begrijp is de keuze om dit (de positieve kanten van de lockdown op je persoonlijke leven) te benoemen op een groot, openbaar forum, waar ongetwijfeld mensen meelezen die langdurig ziek zijn geworden, naasten hebben verloren, etc. Leuk dat je warme herinneringen hebt uit die tijd hoor, maar het is gewoon nergens voor nodig om die hier te plaatsen.

En dat gezeik over een croissant op zondagochtend en hopen dat het een momentopname is???, afschuwelijk weer lol

55 likes

Ja echt ik wil graag iedereen vragen een keertje te oefenen met inside thoughts vs outside thoughts

31 likes

Heh maar elke moment in de geschiedenis van de wereld is toch voor de ene persoon een verschrikkelijk moment in zijn/haar leven en voor de andere een mooi moment. En ja soms gelinkt aan de zelfde gebeurtenis.

Volgens de redeneringen die ik hier lees zou niemand meer ergens een lichtpuntje over mogen noemen omdat het altijd ook voor een ander een verschrikkelijke keerzijde had

5 likes

Ja de tweede wereldoorlog zal ook vast voor een groep mensen mooie momenten en lichtpuntjes opgeleverd hebben, maar hoor je daar wel eens over: nee. Met een reden.

42 likes

Ik vind het vooral schijtirritant dat als iemand zo iets zegt je door driehonderd posts moet scrollen omdat iedereen zijn niet relevante mening moet kunnen benoemen of even natrappen.

13 likes

Echt waar sorry maar waar slaaat dit op, we hebben het niet over je verjaardag die misschien samenvalt met mijn oma’s sterfdag maar over een globale pandemie die desastreuze gevolgen heeft gehad op de levens van enorm veel mensen, ook in onze forumbubbel. Hoe is kunnen delen dat je lekker hebt genoten van niet sociaal moeten doen belangrijker dan respect tonen voor de levens van anderen, nota bene vijf jaar later haha

17 likes

HET GAAT OVER EEN PANDEMIE

9 likes

Er zit wel een verschil tussen een lichtpuntje ervaren en posts als ‘heerlijk, heb er echt van genoten hoe chill alles was’

4 likes

Louder for the introverte people in the back under their dekentje please! :loudspeaker:

12 likes

Je hoort er weleens iemand over hoor maar daar hebben we een naam voor

9 likes

Ouders die langskomen is echt de beste prikkel om eindelijk mijn woning schoon te maken. Heb mijn badkamer weken uitgesteld en nu eindelijk weer helemaal schoon. Jammer dat ik deze motivatie niet vanuit mezelf heb :’)

18 likes

op elkaar reageren is ook wel een beetje het punt van een forum toch

9 likes