Wtf ik word hier echt naar van
Oooh net weer lastig gevallen door goede doelen wervers. Echt bijna rennend op me af stevenen met āgoede morgen, jonge dameā. En ik deed weer mijn toeristen move: oh ik ben niet van hier, ik kan geen Duits, alleen maar Nederlands.
Toch handig, meerdere talen te kunnen ![]()
Hoef je geen meerdere talen voor te kunnen hoor. āNee, dank jeā
Ik ook! Ik leef mee met degene die deze strijd moet voeren, maar vraag me ondertussen af hoe dit te voorkomen?
Ja is ook zo maar elke keer als ik dat zeg, dan vragen ze tóch door. Dan liever mijn Nederlands skills gebruikenš
Je kan het niet echt voorkomen denk ik want je krijgt die beestjes doordat ze in een product zitten dat je koopt, dus dat is gewoon pech. Ik dacht eerst dat ze vervolgens in ieder geval niet in glazen of dichte verpakkingen konden komen maar dat kunnen ze dus wel⦠in mijn glazen weckpotten zaten ze niet! Maar glazen kruidenpotjes en (dichte!) glazen pindakaaspot dus bijv. wel, maar die hebben een plastic deksel dus denk dat dat het verschil maakte.
Wij doen in mijn huis tegenwoordig eignelijk alles na aankoop in een glazen pot met metalen of glazen deksel. Als ze dan ergens in blijken te zitten, kunnen ze in elk geval niet meer daar uit. Maar dit is ook wel veel gedoe en merk wel dat we luier worden nu we er al een paar jaar geen last van hebben gehad.
Oke maar ik wil even weten HOE die teringlijers in dichte potten komen
Larven.
Maar dan kun je gewoon doorlopen! Je bent die mensen niks verschuldigd he? Gewoon nee zeggen en verder met je dag.
Ik heb gelezen dat de larven blijkbaar door plastic heen eten. Ik weet niet of dat echt klopt maar de ervaringen hierboven met glas en metaal lijken dat wel te bevestigen.
Edit; als er dus een plastic deksel op een pot zit, dat is wel vaak zo bij pindakaas denk ik?
Maar zit er dan een gat van zoān witte worm in een dikke plastic deksel? Dat is toch gvd niet normaal
Ahhh⦠ik heb het hier volgens mij al vaker gedeeld, maar doe het gewoon weer. Ik ben zoooo blij met waar ik woon. De locatie is fantastisch, het huis is fantastisch en ik heb echt de beste buren ooit!
![]()
Zo sneu ![]()
In Utrecht hebben ze van die enorme touwen in lussen langs de sloten/kanalen gehangen omdat dat hier ook vaker gebeurde. Misschien ook een optie? Weet eigenlijk niet of de gemeente dat deed of gewoon burgers.
Ja dat vraag ik me dus ook af?? Echt voedselterroristen blijkbaar
Leg je die gewoon los in de la of in een kastje?
Ik heb ze los verspreid door de kasten liggen op elke plank een
motten
Ieder potje pakje theezakje flesje in huis opengemaakt met als winst 1 dode mot (nul larves of draadjes of andere sporen). Ik vermoed nu eigenlijk dat het geen meelmotten zijn maar kledingmotten⦠dus ik schenk een glas wijn in en ga vanavond maar eens mijn kledingkast induiken ![]()
Open anders een apart topic om jullie maandelijkse motten misĆØre te bespreken ![]()
Sterkte de komende tijd. ![]()