Wat je even kwijt wil #70

Doet me aan deze denken

12 likes

Dat wordt volgens mij net zo goed gezien als nieuwsgierig

3 likes

Dat jij het een onschuldige vraag vindt betekent toch niet dat iedereen dat vindt? Sommige mensen hebben sterke meningen over de (ir)relevantie van gender en vinden dat soort vragen daardoor waarschijnlijk heel irritant, en kunnen daardoor ook geĂŻrriteerd reageren

2 likes

Maar een willekeurige vreemdeling op de markt is toch niet je village? Dat de buurvrouw zo’n vraag stelt of misschien de marktkoopman die je wekelijks spreekt is wat anders dan een totale vreemde.
Als diezelfde vreemdeling een verlovingsring aan je hand ziet en vraagt wanneer de bruiloft is en of je kiest voor een band of een dj, moet je dat dan ook allemaal delen? Of ze zien een verfroller in je boodschappentas en willen vervolgens exact weten welke kleur je welke kamer in je huis gaat schilderen? Of je loopt met een ziekenhuisenvelop in je hand en ze willen graag weten wat voor afspraak je hebt voor welk probleem?
Ik zou daar allemaal geen zin in hebben, maar met een zwangere buik ben je ineens publiek bezit en moet je maar gewoon gezellig alle intieme details met iedereen delen, anders ben je zuur.

16 likes

Hahahaha jeeeeeezuuuus man, kan me helemaal voorstellen wat een lekkere gezellige mensen jullie in t echt zijn! :heartpulse:

114 likes

Zou ik persoonlijk een leuke vraag vinden, is toch niet erg? De rest zou ik ook niet erg vinden om te delen maar dit al helemaal niet.

22 likes

Dit is echt iets heel anders dan de eerdere vraag vind ik.

14 likes

Ja vind ik ook maar ik realiseer me nu dus dat er mensen zijn die dit soort vragen allemaal op deze ~ negatieve ~ manier interpreteren, wat ongezellig maar vooral vermoeiend zeg

5 likes

Ik snap trouwens dat je op sommige vragen liever geen antwoord geeft, maar snap niet dat het dan kennelijk te moeilijk is om dat aan te geven.
Vond het eerst wel grappig dat die vrouw zei dat ze in verwachting van een baby is maar hoe lang ik er over nadenk des te stommer ik het eigenlijk vindt??

2 likes

Geen woord aan gelogen

1 like

image

dit maar dan ‘druk op de knop, Lula’

11 likes

My god wat een dolle boel weer hier. Jullie zijn vast leuk op borrels.

6 likes

Alsof ze daarheen gaan

19 likes

In zekere zin ben ik het met je eens dat mensen die je continu tegenkomt bij je village kunnen horen en dat als je je afsluit je die village dan nooit krijgt, maar ik woon niet in een pittoresk dorp waar het ons kent ons is. Ik heb bij de fruitkraam waar ik al jaren 2x per week kom nog nooit 2x naast dezelfde klant gestaan, dus die mensen zijn wel echt wildvreemden voor mij en dat gaan ze ook blijven. Ik zit er niet op te wachten dat die mij allemaal persoonlijke vragen gaan stellen en dan op internet gaan klagen als ik ze dat (al dan niet bijdehand) laat weten.
En er zijn ook in mijn grote stad zeker wel mensen die ik continu zie en waarvan ik zo’n vraag wel op prijs zou kunnen stellen, maar dat zijn dan mensen die ik vaker dan 1x heb gezien, een keer gegroet heb, ook al ‘ken’ ik ze verder niet echt.

5 likes

Ik ben geen publieksbezit en het is ook niet mijn verantwoordelijkheid om mensen te gaan vermaken met een praatje over mijn privé leven. Mag je zuur vinden, maakt mij niet uit. Als ik niet zwanger ben, verwachten mensen ook geen gesprek, dus ik zie niet in waarom ik daar nu wel aan mee zou moeten doen.

3 likes

Hahaha vind je dit niet IETWAT overdreven, over iemand die gewoon een praatje probeert te maken? Mijn god hee

92 likes

Nee.

Heb je echt nooit smalltalk met random mensen om je heen :sob:

38 likes

Maar daar begon het allemaal mee, als je een grapje maakt over een persoonlijke vraag gaat iemand op het internet over je lopen klagen, en dat vind ik niet terecht.

2 likes

Jawel hoor. Maar niet over persoonlijke dingen.

1 like