Wat je even kwijt wil #70

Larven.

2 likes

Maar dan kun je gewoon doorlopen! Je bent die mensen niks verschuldigd he? Gewoon nee zeggen en verder met je dag.

10 likes

Ik heb gelezen dat de larven blijkbaar door plastic heen eten. Ik weet niet of dat echt klopt maar de ervaringen hierboven met glas en metaal lijken dat wel te bevestigen.

Edit; als er dus een plastic deksel op een pot zit, dat is wel vaak zo bij pindakaas denk ik?

2 likes

Maar zit er dan een gat van zo’n witte worm in een dikke plastic deksel? Dat is toch gvd niet normaal

4 likes

Ahhh… ik heb het hier volgens mij al vaker gedeeld, maar doe het gewoon weer. Ik ben zoooo blij met waar ik woon. De locatie is fantastisch, het huis is fantastisch en ik heb echt de beste buren ooit! :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

49 likes

Ik liep een rondje buiten net en vond een dode kat in het water, zo zielig :cry:

Het was bij een kanaal zonder trappetjes of plekken waar je uit kan, echt sneu. De dierenambulance haalt hem zo op. Blegh.

3 likes

Zo sneu :pray:t3:

In Utrecht hebben ze van die enorme touwen in lussen langs de sloten/kanalen gehangen omdat dat hier ook vaker gebeurde. Misschien ook een optie? Weet eigenlijk niet of de gemeente dat deed of gewoon burgers.

9 likes

Ja dat vraag ik me dus ook af?? Echt voedselterroristen blijkbaar

5 likes

Leg je die gewoon los in de la of in een kastje?

2 likes

Ik heb ze los verspreid door de kasten liggen op elke plank een

4 likes
motten

Ieder potje pakje theezakje flesje in huis opengemaakt met als winst 1 dode mot (nul larves of draadjes of andere sporen). Ik vermoed nu eigenlijk dat het geen meelmotten zijn maar kledingmotten… dus ik schenk een glas wijn in en ga vanavond maar eens mijn kledingkast induiken :face_with_spiral_eyes:

10 likes

Open anders een apart topic om jullie maandelijkse motten misère te bespreken :nauseated_face:

10 likes

Sterkte de komende tijd. :grimacing:

2 likes

Nee want ik wil ze kwijt!

8 likes

Kan gewoon los , maar heb het ook wel eens in de potten gezien. Ik heb ze los liggen.

Verder als je schoongemaakt hebt kan je ook wat pepermunt olie gebruiken, vinden ze ook niks. Wel verlengen met water. (Spinnen vinden pepermuntolie ook niet fijn)

1 like

Oh ik ga dit zeker even navragen bij de gemeente!

2 likes

Lees dat het bij ons op verschillende plekken is gekomen door vrijwilligers van de pvdd, weet niet of die partij bij jou in de gemeente ook groot is en of er budget is, maar zoiets dus:

6 likes

https://hondenaanboord.nl/kat-uit-de-gracht/

eventueel is dit te downloaden en te sturen naar de gemeente. Heeft op meerdere plekken in Nederland al verschil kunnen maken

2 likes

‘Ik heb geen interesse’

‘Zoals ik zei, geen interesse’

3 likes

Ik moet zeggen dat ik die wervers ook wel echt intens vond toen ik een paar maanden terug in Nederland was. Ik woon op één van de meest toeristische plekken van de wereld denk ik en ben opdringerige straatverkopers gewend, maar die wervers??? Ben twee keer gewoon weggerend nadat ze tegen me aan bleven lullen toen ik zei dat ik geen interesse had, ga weg

10 likes